Forvirret!

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Flere enn meg som blir litt forvirret i valg av alt bareutstyret som skal kjøpes?

Jeg sitter nå inn på flere sider og ser på barneutstyr og føler meg ikke noe smartere akkurat.
Det er de store tingene som vogn, stellekommode og bilsete, men også de mindre tingene som babycall, stellematte, badebealje, ammepute, vippestol + + +

Synes det er vanskelig å finne ut hvilket merke jeg burde gå for, vil jo ikke bare kjøpe det dyreste.
Eneste jeg er helt sikker på er stokke tripptrappstol på newborn sete :)

Når det kommer til sikkerhet kjøper jeg gjerne noe av det dyreste dersom det er det beste produktet (bilstol). Men når det kommer til vogn, stellekommode, klær og alt annet så kjøper jeg billigst mulig. De første par årene bruker man utstyret så lite, og må kjøpe så mye nytt hele tiden, så det er ingen vits i å kjøpe så mye dyrt. Iallefall i mine øyne

Når det kommer til sikkerhet kjøper jeg gjerne noe av det dyreste dersom det er det beste produktet (bilstol). Men når det kommer til vogn, stellekommode, klær og alt annet så kjøper jeg billigst mulig. De første par årene bruker man utstyret så lite, og må kjøpe så mye nytt hele tiden, så det er ingen vits i å kjøpe så mye dyrt. Iallefall i mine øyne

Helt enig ang bilstol, der skal vi ikke spare noe og kjøper en av de som er kommet best ut i test :)

Når det gjelder vogn vil jeg jo ha en som er lett men og som har god størrelse.

Så må jeg vere så ærlig og si at jeg vil jo ha ting som ser bra ut også :)

Ikke stress med det! :)
Ofte er det like greit å kjøpe slike mindre viktige ting når du ser at du faktisk har bruk for det ;)
Er du redd det blir mye å kjøpe på en gang, sett av penger på en konto heller :)

Det hjelper å snakke med andre med små barn eller babyer. Jeg snakker ofte med andre som har barn om hva de anbefaler og ikke anbefaler :-)

Det kommer jo litt an på hva man ønsker. Jeg ønsket ikke babycall med bilde, så til nr1 kjøpte vi en billog avent babycall, men siden den ikke var oppladbar ble det mye batteri bytting siden han sov ute. Nr2 kom da storebror bare var 11mnder så måtte da ha en til babycall, valge fallt da på supernova. Og den har jeg vært super fornøyd med! Den er oppladbar, og kan brukes lenge uten å måtte lade den. Den har kjempe god rekkevidde og mange forskjellige kanaler så man slipper å få inn andre sine babyer. I tillegg så kan man stille inn hvor sensitiv den skal reagere, på det mest sensitive reagerte den bare snuppa snudde seg i senga. Man kan stille volumet på parent uniten og også skru av lyden. Den har vibrering (kan skrues av) og den lyser med skrike symbol når babyen lager lyd.

Vippestol kjøpte vi en med vibrering og avtakbar lekebøyle, super fornøyd! Brukte den mye når jeg dusja, hengte opp klær, laga mat etc. Mange sverger til babybjørn sin men jeg syntes de er litt kjedelige.

Det er en jungel av utvalg, du får bare spørre andre om deres erfaringer. Men ta hensyn til ditt behov. Jeg likte ikke ammepute, brukte den kanskje 10ganger, så det var penger ut vinduet. :p men alle er forskjellige! Og noen bommerter går man nok på når man venter første!

Back
Topp