Forvirret over syklus

L

Liolette

Guest
Hei.
Jeg har en syklus på 27-28 dager, med mens i 5 dager.
Har prøvd en stund nå å bli gravid med bare å følge kalenderen. Forrige syklus startet jeg med EL-test, og de var negative i perioden syklusdag 12-15 når jeg forventer å få utslag. Testet uansett utover, og fikk utslag på testene (ganske sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken) syklusdag 18. Hadde mye samleie i begge disse periodene.

Uansett så kom det jeg tenkte var mensen som forventet etter 27 dager, nå på søndag. Men det rare var at jeg blødde bare den dagen, litt på kvelden. Og ikke noe mer etterpå (nå er det tirsdag og syklusdag 3 isåfall). Så tenke jeg at kunne det ha vært en festeblødning? Men jeg tok to graviditetstester i dag (en tidligtest og en vanlig) og begge var negative.
Jeg er helt grønn på dette og skjønner ingenting. Hvis jeg var gravid så burde vel en test vært antydning til positiv nå? Men hvorfor fikk jeg da mensen bare 1 dag? Har absolutt ikke vært stresset, har hatt ferie nå og bare slappet helt av med godvær.

Kanskje du gikk glipp av en LH topp rundt CD18, og fikk EL litt etter det? Og at mensen da ble forskjøvet. Kaan hende det var festeblødning, og da er det ikke sikkert du hadde fått positiv test ennå.
En annen tanke jeg hadde, som en med ca. like lang syklus, er at du kan ha testet etter EL for sent. Jeg har blitt gravid på CD10 og 13 f.eks. Er derfor at å bare se på kalenderen ikke alltid funker :p

Hei.
Jeg har en syklus på 27-28 dager, med mens i 5 dager.
Har prøvd en stund nå å bli gravid med bare å følge kalenderen. Forrige syklus startet jeg med EL-test, og de var negative i perioden syklusdag 12-15 når jeg forventer å få utslag. Testet uansett utover, og fikk utslag på testene (ganske sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken) syklusdag 18. Hadde mye samleie i begge disse periodene.

Uansett så kom det jeg tenkte var mensen som forventet etter 27 dager, nå på søndag. Men det rare var at jeg blødde bare den dagen, litt på kvelden. Og ikke noe mer etterpå (nå er det tirsdag og syklusdag 3 isåfall). Så tenke jeg at kunne det ha vært en festeblødning? Men jeg tok to graviditetstester i dag (en tidligtest og en vanlig) og begge var negative.
Jeg er helt grønn på dette og skjønner ingenting. Hvis jeg var gravid så burde vel en test vært antydning til positiv nå? Men hvorfor fikk jeg da mensen bare 1 dag? Har absolutt ikke vært stresset, har hatt ferie nå og bare slappet helt av med godvær.
Tenker også at du mest sannsynlig gikk glipp av toppen. At den var kortere eller tidligere enn ventet? Eller at kroppen prøvde, men ikke fikk til å slippe egget, og skal prøve igjen senere? Før jeg ble gravid begge gangene var syklusene mine mellom 26-28 dager, og fikk konsekvent eggløsning på CD 12, som betyr at testene var positiv på CD11. Jeg hadde veldig kort topp, så måtte begynne testing på CD8 og teste to ganger om dagen

Hvis blødningen var for to dager siden og du har negative tester i dag så tipper jeg at det ikke var festeblødning. Men for sikkerhets skyld kan du ta en test om dagen i to dager til for å utelukke en gravditet.

Det kan også bare være at du har en uvanlig/rar syklus akkurat denne måneden?

Mitt tips er derfor å teste etter EL hver dag fremover, helst mellom kl. 10-16, og så se om du får noen økning. Enten om det er ny syklus eller kroppen prøver på eggløsning på nytt☺️

Jeg startet å teste på CD 9, ca 2-3 ganger om dagen. Og ut nesten hele syklusen, mest for å bli kjent med alt så fulgte nøye med. Men ja, kanskje den ikke helt fikk til å slippe egget. Jeg kan veldig lite om sånt.

Jeg tenker du mulig hadde eggløsning rundt CD18 (enten samme dag eller dagen etter), og at blødningen KAN være festeblødning, eller bare en hormonell blødning av noe slag.
Tenker at, det er mye mulig eggløsningen var forsinket denne mnd, og at forventet ikm også blir noen dager senere.

Ville tatt nye tester jevnlig frem til evt mens kommer.

Får ta en test imorgen tidlig, ble så skuffet på søndag da jeg blødde så litt redd for å få nye forhåpninger. Men fortsatt ingen mens nå onsdag

Back
Topp