Forvirret, nok engang

ORIGINAL: CogJ

simoen er UTROLIG bra i snø, sludd og regn.. Du kommer ikke til å angre på kjøpet av den [:)]

Det har jeg sett,  men betyr det at city crossen ikke er det?

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: LilleFørste

Emmaljunga Mondial Duo = Elsk!!

Bagdelen er tung men eg har seriøst kanskje bært den med han oppi 2-4 ganger, så ville nok tenkt på hvor mye du kommer til å bære bagen[:)]

Jeg har bært henne opp i 6 mnd til tredje etasje i den baggen - men det gjorde meg ingenting [:)] Verdt det - knall vogn!!

Joda, men jeg har kjent på den og vet at med en 4 kilos baby oppi der kommer jeg ikke til å klare det.

Så skal jeg ha duovogn så kan jeg ikke bære bæredelen, eller kjøpe en sånn bærepose fra emmaljunga..

Bare lurer på hvem som er stabil.

Er simo duo og kombi vognene vanskelige å trille på storsentere å sånn? I butikken??

Ikke vanskeligere enn andre vogner på samme str.. [8D]

Tror de er ganske stabile alle vognene du nevner[;)]

Har selv kjøpt Citycross sportsvogn til forrige mann, og nå kjøpt Citybag til nestemann kommer... Er foreløpig veldig fornøyd, og gleder meg til å ta i bruk Citybagen.

Citybagen kan jo enkelt klikkes av og bæres, og veier veldig lite... Men den er jo mer "klumpete" å bære på enn en softbag da... Selv kommer jeg til å bruke en cocoon bag fra p&t oppi bagen de første 3 månedene[:)]

Jeg ville gått for Citycrossen! (Liker bedre Emmaljunga enn Simo utseendemessig også[;)])

ORIGINAL: Sicily

Ikke vanskeligere enn andre vogner på samme str.. [8D]

Nei nei, men iforhold til city crossen[8D]

Jeg har emmaljunga city cross og er beldig fornøyd med den. Har brukt den samme vognen til 2 barn nå - og den har aldri blitt for liten til noen av de. Men nå har ikke vi digre barn heller da. Men uansett vil jo ofte bebisen opp og se når de nermer seg 6 mnd - og da bytter man ofte til sportsdelen uansett.

Også et sp til[:)] Den citybaggen man isåfall skal ha i citycrossen er vel den samme baggen som blir brukt i de andre emmaljunga ?? For det hun dama i butikken sa var at hvis man skal ha vognen på vinterstid med voksipose kunne det bli for trangt med city baggen.. Stemmer det??

Er kanskje citybaggen mer for sommermånedene??

ORIGINAL: EricaJenta

Også et sp til[:)] Den citybaggen man isåfall skal ha i citycrossen er vel den samme baggen som blir brukt i de andre emmaljunga ?? For det hun dama i butikken sa var at hvis man skal ha vognen på vinterstid med voksipose kunne det bli for trangt med city baggen.. Stemmer det??

Jepp.. Citybagen er liten..

Når har du termin? Til våren/ sommeren? I såfall kommer du sikkert til å bytte til sportsdelen før vinteren - og den er det goood plass i til voksi[:)] Kan virkelig anbefale den vognen altså[;)][:)]

Hvis tickeren din stemmer trenger du voksipose i Citybagen maks 3 måneder, og det tror jeg går greit uansett hvor stor ungen evt blir.

Men vogn er en smakssak! De fleste her inne velger den de liker best, og har ikke prøvd både City, Duo og Kombi - Emmaljunga og Simo - så vi kan stort sett bare svare for den vogna vi selv har[;)]

Men det er jo ingen tvil om at de fleste er fornøyd både med Simo og Emmaljunga - så blir nok ikke noe bomkjøp uansett...

Som sagt - det blir dine egne behov som blir viktige i valget av vogntype...

ORIGINAL: Tuttlings

Når har du termin? Til våren/ sommeren? I såfall kommer du sikkert til å bytte til sportsdelen før vinteren - og den er det goood plass i til voksi[:)] Kan virkelig anbefale den vognen altså[;)][:)]

Har termin sent i februar, så kommer til å trenge voksipose... er bare så redd citybaggen blir for liten...[&:]

Simo duo er veldig fin, men dumt hvis den blir for tung. Vet jo ikke hvor vanskelig den er å ha med f.eks. på buss??

Når jeg har termin sent i  februar, er det da dumt å velge city cross med city bag pga størrelsen??

ORIGINAL: Emmeline

Prøv posene i vogna i butikken da så ser du hvor trangt du syms det blir. I Simo Kombi bagen vil jeg tro det ikke blir noe mer plass til voksi posen enn i City bagen for den er ikke så stor bre den helle, men lang og voksi posen er brei.

Joda, fint plass til spebarn og voksipose i simo kombi. Ettersom barnet blir større, lager du bare større bagvogn av kombien, det kan du ikke med andre vogner. [;)]

Jeg har simo kombi, men med duo understell!
Jeg bare rett og slett elsker den vognen[:)]
Også er den jo veeeldig rubust, og ikke minst er
det en ganske pen vogn[:D]
Syns ikke den er tung i det hele tatt[;)]

Har både city cross og Simo duo til min lille, og er strålende fornøyd med begge. Har bestemt meg for å selge en av dem, siden jeg strengt tatt ikke trenger to duovogner, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken!

Simo er den desidert beste babyvognen, kjempestor bag, vanntette tekstiler, lun og god plass til varer under. Den er LETT å trille, pga. lufthjul og fantastiske fjæringer (ser bare positive ting med de gode fjæringene altså). Ulempen er at den tar stor plass i bilen, så hvis dere skal ta den med mye i bil ville jeg nok valgt bort Simoen. Ev. kan dere ha en mindre trille med full liggestilling liggende i bilen, det har vi.

Citybagen har plass til voksipose, brukte det vi og gutten er født i januar. Ellers er citycrossen stivere i fjæringene, men likevel god å kjøre, både på grusveier og asfalt. Citycrossen blir liten sammenlagt, noe som er en fordel når man skal ha den med i bilen.

Arrgghh!! Klarer virkelig ikke å velge en favoritt, men dersom plass er viktig bør du velge city cross

Ellers kan jeg tipse om å bruke bæreplate til voksiposen, da funker den som en softbag.

ORIGINAL: Sicily

Prøv posene i vogna i butikken da så ser du hvor trangt du syms det blir. I Simo Kombi bagen vil jeg tro det ikke blir noe mer plass til voksi posen enn i City bagen for den er ikke så stor bre den helle, men lang og voksi posen er brei.

Joda, fint plass til spebarn og voksipose i simo kombi. Ettersom barnet blir større, lager du bare større bagvogn av kombien, det kan du ikke med andre vogner. [;)]

Men da har du jo tatt ut bagen og laget bagvogn ved å feste den hette saken nederest og så mye lunere blir ikke vognene av det. Og hun her vil vel ha voksien i bagen når babyen er liten og da i bagen. Neste vinter sitter vel barnet i sportsvognen uansett. Da har det lite å si om hun har City bag eller Simo kombi, for den ene eller andre bagen har ikke så mye større plass og vokis er en stor pose.

Den blir helt tett, og man har jo fottrekket over..

ORIGINAL: Ise20

Jeg har simo kombi, men med duo understell!
Jeg bare rett og slett elsker den vognen[:)]
Også er den jo veeeldig rubust, og ikke minst er
det en ganske pen vogn[:D]
Syns ikke den er tung i det hele tatt[;)]

Går det?? Blir den lettere da??

Har egentlig valgt bort kombien siden jeg syns den er tung.. så står mellom simo duo og city crossen...

Men siden jeg ikke får alle vintermånedene så er kanskje ikke city bagen så liten??

Back
Topp