Forvirret, nok engang

jeg hadde simo kombi til tobias da han var nyfødt.. han er født i august, og jeg brukte bagen fram til mars - da var han 7 mnd.. Han var ikke for stor, men han ville ikke ligge stille og jeg fikk ikke festet selene fast, så da måtte han over i sportsdelen for å holde han trygt på plass.
I begynnelsen tok jeg buss, eller gikk dit jeg skulle - og det var aldri noe problem. Følte ikke at vognen var for tung.  Selvfølgelig finnes det nettere og lettere vogner, men jeg liker simoen best - og det vil for alltid være min favorittvogn..

Det er ikke ofte man bærer rundt på vogner eller bager - jeg bar vogna ut og inn av bilen, og om den veide 15 eller 10 kg spilte liten rolle i de tre sekundene det tok å hive den over kanten på bagasjerommet..
Bagen veier litt på simoen, ja, men det er fordi det er en solid og god bag som tåler litt.. [:)]
SImo og Emmaljunga er to gode kvalitetsvogner, som begge er laget for nordiske forhold.
Jeg tror at uansett hvilken vogn du velger så vil du bli fornøyd..

Men jeg er glad jeg hadde simoen - for gyngefunksjonen på vogna er uvurderlig.. bare et lite nikk med lillefingern, og så gynget vogna ungen i ro [:)]

Har duoen også den gyngefunksjonen??

Jeg har hatt termin i mars og har fått fint plass til lammeskinspose i city bagen. City bagen holder fint til de er 6 mnd. Og barna mine har vært ganske lange.

ORIGINAL: EricaJenta

Duoen og kombien har samme understell, og som sportsvogn er de også lik. Forskjellen er at med kombien setter du baggen inn i sportsdelen, mens med duo har du separat bagdel som du bruker samme kalesje til. Vognene er altså identiske bortsett fra bagløsningen.

ORIGINAL: ¤Tebsil¤

Duoen og kombien har samme understell, og som sportsvogn er de også lik. Forskjellen er at med kombien setter du baggen inn i sportsdelen, mens med duo har du separat bagdel som du bruker samme kalesje til. Vognene er altså identiske bortsett fra bagløsningen.

Da vi prøvde de to i butikken hadde kombien myyye mer fjæring enn duoen. som fungerer som vuggefunksjon

Da vi prøvde de to i butikken hadde kombien myyye mer fjæring enn duoen. som fungerer som vuggefunksjon

Det kan jo bare ha vært tilfeldig.. pr definisjon er det samme understell..

Det er fordi du kan velge mellom tre ulike understell, det med vendbart håndtak (compactunderstellet) er stivere enn det vanlige.

Jeg har citycrossen og jeg ELSKER den vogna!!!!
Ingen tegn til at tulla skal vokse ut av den før jeg bytter til sportsvogn...[:)]
Anbefales på det sterkeste! Den ble også best i test på tv2 hjelper deg[:D]

ORIGINAL: Sicily

Også et sp til[:)] Den citybaggen man isåfall skal ha i citycrossen er vel den samme baggen som blir brukt i de andre emmaljunga ?? For det hun dama i butikken sa var at hvis man skal ha vognen på vinterstid med voksipose kunne det bli for trangt med city baggen.. Stemmer det??

Er kanskje citybaggen mer for sommermånedene??

Jepp.. Citybagen er liten..

Citybagen er ikke liten!! [:@] De få cm i forskjell fra simo legger du ikke merke til engang! Jeg kan si det igjen, jeg hadde en stor vinterpose og en stor unge i den fra oktober til mars uten problem. Har hørt mange som sier at de angrer på at de ikkje kjøpte Emmaljunga City Cross i steden for Simo, som blir stor, tung og stygg i forskjell [;)]

OG simoen er MYE tyngre enn city crossen...
Mamma har den vogna hjemme hos seg og jeg synes den er helt forferdelig i forhold til citycrossen..
Men det har helt sikkert noe å gjøre med hva man er vant til og da..
Men jeg stemmer for citycrossen..Synes den er finere enn simoen og[:)]

Back
Topp