Forvirrende graviditetstester

håpienspire

Bli kjent med forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Hei
Jeg mistet i SA i desember, og vi begynte å prøve igjen med engang da ønsket for søsken er stort..
Saken er at jeg er veldig forrvirret på testene til babyplan, (de vanlige, ikke tidligtester). Skal ha menstruasjon rundt den 2/3 februar og hadde eggløsning den 19/20 januar.

Bilde 1: Slik så strimmelen ut 2 min etter jeg tok testen. Jeg tenkte at det var noe å skimte, men jeg turte ikke å spekulere - og jeg var redd det var bare fordi ønsket er så stort at jeg innbilte meg noe.

Bilde 2: Slik så strimmelen ut 10 minutter etter jeg gikk fra strimmelen på badet og ut i stua. Jeg gikk tilbake for å ta bilde av den fordi jeg måtte bare sjekke igjen, og da så den sånn ut..????

Bilde 3: Tatt på samme urin, dyppet den rett etter strimmelen. Den er jo helt hvit...

Noen som har opplevd dette før med babyplan testene? Har dog mye utflod, andre symptomer klarer jeg ikke helt kjenne på fordi jeg er så sinnsykt forkjøla og dårlig form ellers (heldigvis ikke covid..):nailbiting:

1:
68AB99F9-2480-495E-842E-10CDCABD467E.jpeg

2:
C5122897-0082-4B96-9837-78E6401F76CA.jpeg

3:
BA43F177-C2B3-45E0-98A9-FE1224E950E3.jpeg

Last edited:
Så merkelig. Jeg ville jo utentvil sagt at du var gravid ut fra test nummer 1. Regner med du skal teste igjen imorgen eller om et par dager. Blir spennende å høre :D

jeg undres på hvordan du kan ha hatt eggløsning den 21 januar og skal ha mensen den 2 februar. Er ikke det en veldig kort lutealfase...?
Den babyplan testen i midten der ser veldig positiv ut ut da, så hva som er greia her skjønner jeg at du undrer over. Skal du ha mens om to til tre dager burde det jo ikke være så tidlig å teste...?
Hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert kjørt til en bensinstasjon/søndagsbutikk og tatt med meg en RFSU test eller dratt på søndagsåpent apotek og kjøpt en clear blue.
Håper det er spire :hello2

jeg undres på hvordan du kan ha hatt eggløsning den 21 januar og skal ha mensen den 2 februar. Er ikke det en veldig kort lutealfase...?
Den babyplan testen i midten der ser veldig positiv ut ut da, så hva som er greia her skjønner jeg at du undrer over. Skal du ha mens om to til tre dager burde det jo ikke være så tidlig å teste...?
Hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert kjørt til en bensinstasjon/søndagsbutikk og tatt med meg en RFSU test eller dratt på søndagsåpent apotek og kjøpt en clear blue.

Hadde sinnsykt eggløsningssmerter den 19, så et sted mellom 19 og 20 har jeg sikkert hatt eggløsning. Menstruasjonen min venter jeg rundt 2/3, om jeg ikke har regnet totalt på trynet.. 13/14 dager fra eggløsning til mens daxsmile3
Ja, dette synes jeg er merkelig.. frister helt sinnsykt, må isåfall tvinge samboer ut fordi jeg er så forkjøla.. skal holde meg hjemme til jeg er noenlunde symtomfrixsmile3

Måtte endre litt på posten og innlegget. Eggløsningssmertene var ettermiddagen før samboer kom hjem fra jobb, og han kom hjem den 20, så den 19 hadde jeg eggløsningssmerter. Da antakelig eggløsning et sted mellom 19 og 20.. datoer går helt i surr for meg om dagen, beklager det!

Hadde sinnsykt eggløsningssmerter den 19, så et sted mellom 19 og 20 har jeg sikkert hatt eggløsning. Menstruasjonen min venter jeg rundt 2/3, om jeg ikke har regnet totalt på trynet.. 13/14 dager fra eggløsning til mens daxsmile3
Ja, dette synes jeg er merkelig.. frister helt sinnsykt, må isåfall tvinge samboer ut fordi jeg er så forkjøla.. skal holde meg hjemme til jeg er noenlunde symtomfrixsmile3
Jeg hadde nok spurt pent ja, det er jo så utrolig nervepirrende.

Lykke til!

12 dagers lutealfase er da helt normalt?

6605C0A9-9924-404E-A149-EE4761453252.jpeg
Tok denne nå.. drukket en del før da. Men synes liksom jeg kan skimte noe.. ahh blir gal. Må kjøpe meg en tidligtest tror jeg.

Jeg har bare brukt babyplan strimler denne gangen og jeg merket at en god del av testene hadde helt elendig fargestoff. Tidligtestene fikk dårligere streker enn vanlig testene og noen av vanligtestene viste nesten ikke strek. Disse to testene er tatt på samme urin. (Ser bilde ble ganske dårlig, men det var tydelig strek på den ene og man måtte anstrenge seg for å se strek på den andre).
8F0A5B67-8CE2-419B-89F9-20677351EE49.jpeg

Tok en dagen etter også som hadde like svak strek som den nederste der, så tok jeg en ny 3 timer etterpå siden jeg syntes det var veldig rart streken var svakere og da ble den så sterk som dette
A7150732-6287-4786-8D20-74600A34C638.jpeg

Er teststreken rosa er det en babystrek, er den fargeløs/grå så er det en skyggestrek. Jeg vil si den ene testen din er positiv. Prøv å kjøp en test fra et annet merke, kanskje du har vært veldig uheldig å fått mange dårlige tester fra babyplan. Jeg har fått sterkest tester på ettermiddag/kveld.

Jeg drister meg til å si gratulerer :smiley-bounce012

image.jpg

Oppdaterer i morgen med en tidligtest, og i tillegg fra et annet merke. Gikk på enda en testesmell før jeg skulle legge meg, 2,5t etter forrige.... erre mulig. (Ja, jeg har sånn 50pk med tester..)
Synes streken her var litt rar da, svakere på midten?

Vis vedlegget 347516

Oppdaterer i morgen med en tidligtest, og i tillegg fra et annet merke. Gikk på enda en testesmell før jeg skulle legge meg, 2,5t etter forrige.... erre mulig. (Ja, jeg har sånn 50pk med tester..)
Synes streken her var litt rar da, svakere på midten?
Tenker den er nokså positiv! :)

Jeg har bare brukt babyplan strimler denne gangen og jeg merket at en god del av testene hadde helt elendig fargestoff. Tidligtestene fikk dårligere streker enn vanlig testene og noen av vanligtestene viste nesten ikke strek. Disse to testene er tatt på samme urin. (Ser bilde ble ganske dårlig, men det var tydelig strek på den ene og man måtte anstrenge seg for å se strek på den andre).
Vis vedlegget 347508
Tok en dagen etter også som hadde like svak strek som den nederste der, så tok jeg en ny 3 timer etterpå siden jeg syntes det var veldig rart streken var svakere og da ble den så sterk som dette
Vis vedlegget 347509

Er teststreken rosa er det en babystrek, er den fargeløs/grå så er det en skyggestrek. Jeg vil si den ene testen din er positiv. Prøv å kjøp en test fra et annet merke, kanskje du har vært veldig uheldig å fått mange dårlige tester fra babyplan. Jeg har fått sterkest tester på ettermiddag/kveld.

Skjønner godt hva du mener med dårlig fargestoff på enkelte tester. Du så kanskje den jeg postet i natt, så tok jeg en her nå i dag tidlig fordi jeg ikke har vært i butikken ennå;
014D2104-6B78-485A-876D-3EFC3C01285E.jpeg

Her kan du knapt se streken. Tester liksom så og si negativt og positivt om hverandre, så stoler ikke helt på babyplan denne gangen med den pakken jeg har fått tilsendt kjenner jeg. Har ikke penger å bruke på apotektester før etter lønning, så blir nok en tidligtest fra butikkhylla i dag..

Man kan ikke få fargestrek om man ikke er gravid, så hvis testene blir svakere er det nok en kjemisk, men siden det går opp og ned antar jeg at det et testene. Jeg ville klagd til babyplan. Jeg klagde selv på at tidligtestene var dårligere og fikk da til svar at så lenge jeg fikk strek hadde de levd opp til nytten sin. Så de fraskrev seg fullstendig ansvar. Så de trenger å høre det om det er noe feil med noen av testene.

Jeg ville prøvd å droppe morgenurinen om jeg var deg. Sett på en timer og prøv å holde deg litt lenger. Jeg har hatt positiv effekt av å teste på ettermiddag/kveld mellom 16-20, og hvis du har så mange tester fra babyplan ville jeg tatt to hver gang til streken blir tydelig på alle.

Back
Topp