Jeg merker forskjell på hva folk forventer. Mannen min får ofte skryt; i barnehagen skryter de av at han er engasjert og spør hvordan dagen har vært, foreldrene mine skryter av at han tar seg av vesla og skifter bleier, venner syns han er så flink til å leke... Jeg får ikke skryt for å være engasjert i mitt eget barns liv, skifte bleier eller ligge på gulvet og leke, og jeg forventer det selvsagt ikke heller. Jeg tar alltid hovedansvaret for vesla, både hjemme og borte. Det er jo fint at han får skryt, men det er tydelig at folk har lavere forventninger til hva han som mann burde klare enn hva de har til meg.
Forresten, et eksempel: Jeg har ei aktiv jente som ikke sitter i ro når vi spiser, noe som resulterer i at jeg sjelden får matro. Foreldrene mine ser meg ofte spise kald mat på familiemiddager, og kjenner godt til situasjonen. På lørdag var vi i konfirmasjon, og siden jeg er høygravid og har bekkenlåsning var det mannen som løp rundt etter vesla. Plutselig var hele familien engasjert for å hjelpe den stakkars mannen min som ikke hadde fått spist seg mett. Jeg ble litt paff, for jeg tenkte jo at endelig er det hans tur, og jeg hadde tenkt å virkelig nyte at jeg endelig fikk spise i fred. Istedet ble jeg sittende med dårlig samvittighet... Supert!
Herlighet, som å lese om mitt liv!! Morsomt å se at jeg ikke er alene