Forventinger til fødselen...

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Vet det kanskje er litt i tidligste laget å tenke på dette nå, meen det er nå et faktum, vi skal gjennom en fødsel om ikke lenge - Så vi kan liksågrett begynne og psyke oss opp litt, eller?

Enten det er førstegangs eller flergangs, hvilke tanker har du rundt fødselen? Ønsker du noe form for smertelindring? eller er det noe du absolutt IKKE ønsker!?

For min del blir dette nr 2, men siden det er 11 år siden forrige fødsel, ser jeg det som om å starte from scratch!

Forskjellen fra da, til nå er at jeg faktisk gruer meg litt mer, nå VET jeg faktisk hvilket smerteh....... Jeg må igjennom. ( sorry ordbruken, but thats the truth! )
Men samtidig vet jeg at jeg klarer det :D Og for ikke å glemme, det fantastiske som kommer som belønning for strevet ;) Det ER jo verdt det :D

Forrige gang fikk jeg kunn lystgass som eneste smertelindring, jeg hadde egentlig bestemt meg for en så naturlig fødsel som mulig, altså ingen "hjelpemidler", men ble ikke akkurat slik :p
Men nå får man ikke det her lengre, så nå vet jeg ikke helt...
Har skrekk for den berømte sprøyta alle snakker om, men man skal aldri si aldri ;)

Førstegangs her:) og jeg tenker bare at jeg må bare ta det som det kommer.. Aner ikke hva jeg går til!! Om jeg vil ha noe smertelindring aner jeg ikke før jeg evt er oppi det:)

Jeg er veldig rolig angående fødselen.
Sist gang fødte jeg på ABC, og hadde kun to akupunkturnåler (husker faktisk ikke hvor..) som smertelindring.
Skal ikke føde på ABC denne gangen, men ønsker ikke noe nå heller.
Noe som hjalp meg veldig var at mannen stod bak og presset bekkenet sammen med hendene sine. Det lindret veldig da junior presset seg nedover.

Førstegangs her å, og har et veldig avslappet forhold til fødselen ;) Tar det som det kommer, og satser på at de på sykehuset guider meg gjennom det på beste måte :) I utgangspunktet vil jeg ha minst mulig smertelindring, men det er vel lett å si nå, så er relativt åpen. Må egentlig si jeg gleder meg mest!! :p Under fødselen skal urkvinnen frem og til pers, og FOR en premie ❤

Andregangs, og er like avslappet til fødsel som første gang. :) Joda, det blir vondt, men det går over. ;) Gleder meg bare sånn til å få møte den lille som bor inni meg. <3
Sist fikk jeg både lystgass og akupunktur, men ingen av delene funket, så egentlig fødte jeg uten noe. SÅ sliten etterpå! Fikk bare sove tre timer i løpet av over et døgn også. :/ Håper ting blir mer kontrollert neste gang. Nå vet jeg hva jeg går til, selv om jeg ble igangsatt sist.

dette er nr to, jeg har mange spørsmål rundt forjegang hvorfor ting ble sånn og sånn, hvorfor de gjore ditt og datt osv.Men er ikke mye svar å hente. Jeg ble forberett på operasjon for flere ting flere ganger men fikk ikke snakket med jordmor noe etter fødsel. Jeg ser ikke på forje fødsel som noe skrekk så er ikke settinga jeg er redd for men nå vet jeg hvordan smerter man må igjenom. å det viste jeg ikke med nr så nå gruer jeg meg MYE mer en forjegang. Jeg prøvde med lystgass men det ble jeg bare dårlig av, denne gangen er jeg mer åpen for smertelindring forje gang hadde jeg bestemt meg på forhånd at jeg virkelig ikke skulle ha :)

Andregangs, og jeg har ingen forventinger. Hadde en fin fødsel uten smertestillende sist, men det trenger ikke å fortelle noe om hvordan det går denne gang. Jeg håper jeg får en jordmor jeg går godt overens med, og at det ikke skjer noe uforutsett :)

Førstegangs.. aner jo ikke hva jeg går til eller hvordan jeg vil håndtere det.. er rolig og regner med det går fint.. mange flinke folk rundt oss.. vil gjerne forsøke vannfødsel om det er mulig, men blir det epidural så blir det det..

Gleder meg bare til det øyeblikket jeg får barnet mitt på brystet.. har vært med på en fødsel under utdanninga.. og det øyeblikket og den gleden jeg så i foreldrene er ubeskrivelig..!! :-)

Jeg håper på en vaginal fødsel uten for mye komplikasjoner og behov for medisinsk assistanse :) førstemann måtte ut via keisersnitt, noe som jeg aldri hadde sett for meg at jeg skulle oppleve.. så selv om dette er barn nummer to så aner jeg ikke hva jeg går til. Opplevde aldri noe annet enn etterrier og følte meg lenge snytt for en skikkelig fødsel :p Det er jo mye rart man skal ønske å oppleve ;)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Har ikke tenkt så mye på fødselen enda. Det virker fjernt for meg :) Det er første babyen min. Håper jeg kan føde vaginalt og at alt går greit.. Ellers må jeg nesten bare ta det som det kommer med smertelinding. Er åpen for det meste egentlig.

Førstegangs her:) og jeg tenker bare at jeg må bare ta det som det kommer.. Aner ikke hva jeg går til!! Om jeg vil ha noe smertelindring aner jeg ikke før jeg evt er oppi det:)

Sånn tenkte jeg også da jeg skulle ha førstemann ;) Brukte kun lystgass som smertelindring.. Fødselen gikk fort fordi han blei tatt med vakuum.. Er ikke redd for neste fødsel, tar det som det kommer ;)

Ja det er kanskje likså grett å ta det som det kommer, blir sjeldent som en venter uansett :P
Alle fødsler er forskjellige.
Men en ting skal vi huske, at vi er laget for å klare dette! Girlpower! :D

Husker spesielt med forrige at jeg fikk slike intense ryggveer, aner ikke om det er noe som kommer nå også ( håper egentlig ikke d.. For de var j.....! ) Men uansett, premien er verdifull :D

Har fødselsangst, så håper jeg klarer å innsille hodet på at jeg faktisk skal igjennom en fødsel igjen. Snakker mye med jordmor om dette. Sist fikk jeg ks garanti pga. Angsten, men klarte å føde :)

Har fødselsangst, så håper jeg klarer å innsille hodet på at jeg faktisk skal igjennom en fødsel igjen. Snakker mye med jordmor om dette. Sist fikk jeg ks garanti pga. Angsten, men klarte å føde :)

Du trosset angsten og klarte å føde! Hurraaaaa!! Klapp på skuldra til deg ;)
Og nå vet du at du kan ;)

Du trosset angsten og klarte å føde! Hurraaaaa!! Klapp på skuldra til deg ;)
Og nå vet du at du kan ;)
Takk ♡♥♡ Hadde nok litt med at riene startet før forventet, og at anestesilegen hadde en veldig travel natt :) Riene tok av under julemiddagen :)

Hadde normal fødsel sist med epidural :) ønsker ikke det denne gangen, men tror jeg blir fristet for det gjør jo så sykt vondt! Jeg håper det går fortere andre gangen og at jeg har styrke til å presse! Føler meg mye mer sliten nå enn sist! Det bekymrer meg litt... :(

Jeg gleder meg! :) masse!
Akkurat som og glede seg til ay man skal bestige et fjell eller løpe et maraton, med verdens beste premie på målstreken <3

Jeg gruer meg noe enormt til fødselen. Hadde ingen fin opplevelse med min tredje, og må nå igjennom dette igjen. Jeg skal ha epidural, det er klart i det minste. Aldri føde uten noen gang igjen..

Håper jeg slipper å føde i ambulanse. Ellers forventer jeg at det går veldig fort, derfor ingen vits å legge masse planer.

Tenker å føde naturlig som med de 2 andre ☺ så bare håper ikke d er som de sier, at nr 3 er en luring

Back
Topp