Forventes av samboer?

Hmm, nei, altså.. han kan hvis han vil, det veit jeg. det er bare ganske sjelden han vil...
Han tar minsten mer nå enn når han var mindre, da var det skummelt. Er uansett jeg som som gjør det meste med begge ungene.
Hus er det også jeg som tar. Han rydder ofte kjøkken etter middag, men det er kun fordi jeg nekter ham å gjøre "gøye ting" før han gjør det.;) noe må da han også gjøre innendørs.

Det er egentlig min egen feil at han ikke gjør mer. Skjemte ham bort i begynnelsen av forholdet, og så gjør han ikke ting på min måte, så da tar jeg det heller selv enn å mase.

* æpp'n *

Å sånn er det her og, tror og jeg skjemte han bort i begynnelsen. Han kan viss han vil, men det skjer sjelden. hvis han skal gjøre noe med den lille, så må alt forklares 20 ganger, selv om jeg har sagt det før. Føler det er jeg som Tar alle valgene for lille, er jo jeg som er hjemme, men er like nytt for meg og, så av og te er det litt vanskelig syns jeg. Så når han kommer hjem fra jobb så skal han hvile(ikke hver dag alså)men hva med meg? Jeg og har lyst og ta meg en hvil, Gu jeg gleder meg til han skal ha ferie, så han kan hjelpe litt til, selv om det er nesten en mnd til!

Men gleder meg til lille han sitte, så er det lettere og ta han med ut så ting kan bli gjort ute, å at vi kan gjøre ting sammen ute...

Sånn er det her i huset og. Det nest irriterende er når han vil hvile når han kommer hjem fra jobb...

Ups. Postet litt fort. Sambo er den som tar kjøkkenet og ting utenfor huset. Vi holder på å bygge litt utenfor, så er egentlig ganske greit fordelt. For da får jeg det stort sett som jeg vil inne. :) tror han gleder seg til lille blir litt større og kan uttrykke seg mer og bli litt mer mobil. :)

Fruen har kommet seg veldig, men den der hvilen etter jobb er irriterende her også!! Er jo rimelig sliten jeg også liksom, så da er det ganske så kjipt å se på at hun slenger seg ned i lenestolen og ligger der som et slakt...

Ups. Postet litt fort. Sambo er den som tar kjøkkenet og ting utenfor huset. Vi holder på å bygge litt utenfor, så er egentlig ganske greit fordelt. For da får jeg det stort sett som jeg vil inne. :) tror han gleder seg til lille blir litt større og kan uttrykke seg mer og bli litt mer mobil. :)

Ja det tror jeg han gleder seg til her og, tror han blir flinkere når lille blir større.

Vi gjør det på samme måten. Vi driver og restaurerer en gammel gård og det er mye jobb! Øystein bygger og tar seg av alt ute og jeg tar meg av husvask ol. Han må noen ganger hjelpe til, men trenger det sjeldent . Han er flink med William når han er hjemme, syntes han er blitt bedre nå når han er blitt litt større . Blir nok mer kjekt når han kan få mer respons og blir mer mobil ja:-) nå om dagen skulle jeg ønske jeg hadde eu vaskekjerring!!! Er så ufattelig lat og slapp... Tar bare det viktigste! Kjenner jeg er litt bitter på mannen.. Han var i utdrikningslag i Bergen i helga, skal på green day konsert til helga og marken neste helg ... Jeg vil også!!! Sitter bare her hjemme med barn og valp og går på veggen snart ! Men blir min tur så fort gullet ikke er så avhengig av puppen:-) et nok bare litt sjalu på hvor enkelt de har det!

Den der hvilen er et irritasjonsmoment her i huset også. Han ligger gjerne og snorker i timesvis, og da blir jeg ordentlig grinete.
Men det skal sies at han stort sett er veldig flink til å holde orden ute, og så jobber han fryktelig mye om dagen.
Og så er han fornuftig nok til å ikke forvente at huset skinner lengre, og jeg får beskjed om å gjøre det jeg har lyst til, ikke bare det jeg må.:)

* æpp'n *

Her er det blitt bedre nå etter at jeg sa permisjonen bare føltes som et lass husarbeid.. Vi ble enige om at han skulle ha ansvaret for klesvask, og selv om det tok litt tid før han endelig fikk litt fart på det er det godt å slippe å tenke på det. Hjelper til på kjøkkenet også, men rydding, vasking og annet husarbeid er det nok jeg som tar. Han ordner byggtekniske ting da, bortsett fra maling..

Hehe her forventer jeg ingenting... Uheldigvis... Gjør stort sett alt husarbeid selv, vasker klær lager mat rydder og vasker. I det siste har han blitt flink med støvsugeren, men gjerne nesten en uke etter at jeg syns det burde vært gjort... Jaja. Han ordner med bilen og garasjen og hagen, og hunden når han er hjemme. Litt bleieskift av og til :) han forventer ingenting annet enn mat på bordet av meg, så ganske deilig og fint syns jeg :) men må jo holde det ryddig og rent for min egen del, så det blir gjort innimellom. Ingen hast og ikke noe pes. Blir det ille tar vi et felles skippertak og får alt på stell.

Back
Topp