Forventer dere lik sum på gavene ?

Syns det er greit å avtale sum på forhånd til venners barn. Familie er ikke så nøye.

Nei vi gjør ikke det. Men vi har vel en utskrevet regel på gubben sin side på å ligge på rundt en ca 200-300 kr til nevøer/nieser. Voksne gir ikke til hverandre der fordi det er så mange. På min side får vi fra mine foreldre og bror men er kun dem der. Foreldrene mine kan godt legge seg på mellom 1000-2000 kr til hver men de forventer ikke å få for samme sum tilbake.

Forventer ingenting! Før hadde vi avtale om cirka pris på noen. Men ikke nå, men likevel kjøper vi omtrent likt (litt balanse). Vi har et barn og kjøper til en familie med fem barn. Forventer ikke fem ganger så stor gave :p Pleier å kjøpe for cirka 300 kr til de og de til vår (ikke avtalt, bare blitt cirka det nivået vi har lagt oss på). Nå er økonomien vår grei, men så klart, hadde økonomien vært dårlig, så kunne det jo blitt vanskelig å kjøpe for dette til alle. Men ville likevel aldri tenkt at vår unge skulle få fem ganger så mye

Nei. Og avtaler heller aldri pris.

Jeg forventer ingenting :P Jeg kjøper det jeg har lyst til(og råd til selvfølgelig), hvis jeg mener at det passer til personen jeg kjøper til. Og alle jeg gir og får gaver til i forbindelse gjør det samme, heldigvis!

Nå har ikke jeg barn(enda) og har ingen barn i andre familier som jeg kjøper gaver til. Men hvis jeg hadde hatt ett barn og skulle kjøpe gave til noen med to barn så hadde jeg aaldri tenkt at siden de fikk en gave hver til 300 kr så måtte min unge få en gave til 600 kr.

Ser egentlig ikke poenget med å bry seg så veldig om hva gaver koster heller, så lenge man har råd til det selvfølgelig. Det viktigste er at personen får noe som passer og kan brukes, ikke hva det koster :)

Back
Topp