Hei. Takk for mange svar som har hjulpet meg litt i en tøff periode..
Det er virkelig en tøff påkjenning å få beskjed om at det kanskje kan være noe galt med barnet ditt eller at barnet ikke er frisk..
Jeg er trådstarter.. og vil bare oppdatere dere litt.
Etter tidlig ultralyd fikk jeg beskjed om at nakkefolden var noe forstørret.. 2,3 mm ved 11 uker, jeg ble derfor henvist til Rikshospitalet.
På Rikshospitalet målte de samme nakkefold, 2,3 mm. Det er lett forhøyet og ikke så mye over «normalen». Jeg fikk tilbud om duotest, blodprøve. I dag fikk jeg svar og der står det at jeg ut i fra alder (25 år) har 1:900 sjans for å få barn med downs. Etter ultralyd og blodprøve fikk jeg nå 1:10 000 sjans for down syndrom, så det er jo fantastiske resultater!!! Og vi er så glade og lykkelige!
Veldig tilfeldig så har min venninne også blitt henvist til riksen pga forhøyet nakkefold hos barnet på tidlig ultralyd (2,6 mm) men henne fikk også veldig gode resultater etter å ha vært på riksen å tatt ultralyd og duotest (blodprøve). Ville skrive dette slik at noen som kan være i min situasjon kan lese dette å kanskje bli litt mindre bekymret
Igjen, takk for svar alle sammen