Fortvilet

Nå er det ikke jeg som har bestemt regelverket. Jeg bare informerer om de retningslinjene psykologer i det offentlige jobber under. Det er ikke snakk om å bli overlatt til seg selv hvis man har behov for mer hjelp etter endt behandlingsforløp, men den hjelpen gis da i kommunen og ikke i spesialist helsetjenesten. Igjen desverre har regjeringen prioritert å bygge ned spesialist helsetjenesten, både dps, døgn og akuttplasser for å bygge opp lavterskel hjelp i kommunen. Er forsåvidt det samme i somatikken hvor man blir skrevet fortest mulig ut av sykehuset og til behandling i kommunen.

Herlighet.. det er jo bare flere og flere som sliter med psyken. Å få det bra er jo en prosess som tar tid
 
Jeg ble henvist til DPS i fjor høst og gikk til psykolog der til nå rett før påske. Jeg var heldig og ble henvist videre til privat psykolog med avtale uten å måtte vente så lenge. Da jeg gikk til hun på DPSet hadde jeg hele tiden følelsen av at hun ville bli kvitt meg, og det gjorde meg veldig stresset. I tillegg hadde vi dårlig kjemi, og hun trodde at mine fysiske plager bare var psykisk. Det var en av grunnene til at jeg ble henvist videre til privatpraktiserende.

Jeg har fortsatt følelsen av hun nye ikke kommer til å ha meg gående hos henne i evigheter, mens en venninne av meg sin psykolog sa at venninna mi måtte se for seg å gå i 2-3 år. Hun sier de kan snakke om alt og at de ler og fjaser mye. Jeg føler ikke jeg har samme kontakt med min psykolog.

Så det er stor forskjell der ute. Men det er bra du sier ifra. Det er i hvert fall liten sjans for at det blir bedre hvis du holder det for deg selv. Håper dere finner en løsning på det :Heartred
 
Back
Topp