Fortvilet

Herregud så deilig å lese! Vi har begynt å legge åtte istedet for elleve og i begynnelsen måtte jeg opp å amme en til to ganger om natta istedet for ingen! Ok, tenkte jeg. Dette fikser du, greit å ha litt skikkelig døgnrytme før du starter i jobb i slutten av feb slik at det er mulig å gi frokostpuppen før du drar. Men nå så sover han fram til kl 01 og er våken hver time eller hver andre time og vil ha mat. I dag økte jeg til tre måltider. En halv banan til frokost, en halv grøtporsjon til lunsj og et par ts gulerotmos til middag. Pluss pupp først da. I tillegg til dette var det forrige døgn fire, fem nattpupper og det samme i dagpupp. Venter på at helsestasjonen skal ringe meg tilbake. Er en stor gutt, men allikevel. Utviklingstrinn? Enlighten me! (Sorry for sur ranting :) ) Nå sover mini igjen. Jeg sover litt til jeg også.
Sjekk appen wonder weeks

Leste nettopp på ammehjelpen at når de er rundt 4 mnd, skjer det så mye med de på dagen, og de er så busy, og får derfor ikke spist ordentlig på dagtid. Mange begynner derfor å våkne oftere på natta igjen for å få mat. Føler det kan stemme på oss. Spiser ordentlig på natta, mens kaver ofte på dagen...
Samme her.. hun spiser ikke skikkelig på dagen lengre. Og blir veldig lett distrahert. Men siden hun sover så lite på natta blir hun også litt grinete på dagen (akkurat som mora..) og da er det i hvert fall ikke noe gøy å spise.

Her utarter det seg litt annerledes. Han sover bedre enn noensinne og er enklere å legge enn noensinne. Våkner nå bare hver 2-3time på natt, noe som er en stor fremgang. Og han sovner 20 istedet for 22! :) På dag sover han også bra, og vi øver på å sovne selv..noe som fungerer innimellom. Men..han sutrer mye og det er høyt volum dagen lang. Høres ut som at han kjefter på lekene sine :p Blid etter amming, og når det nærmer seg en time etter mat er det kun pupp som gjelder. Eller mye bæring da :) Håper det roer seg litt snart altså, er helt tappet når samboer kommer hjem. Gutten vår er 4mnd og 9 dager, så ifølge utviklingstrinnene skulle det vel ha begynt å roe seg litt. Lurer på om han rett og slett ikke blir mett, så skal øke på med litt fast føde nå tenkte jeg.

Føler det samme.. Ingen andre her med baby som har noen som helst problemer. Jeg legger ikke skjul på noenting, så høres sikkert ut som den sutrekoppen. Men tror ikke de andre er helt feilfri heller..? Tabu å snakke om.
Jeg føler ikke det er tabu, men tenker at det nok er som i livet ellers - man liker helst å snakke om det som er bra. Det er jo noe med hvor man legger fokus tenker jeg. Jeg elsker babyen min over alt på jord, men noen ganger tapper hun meg helt for energi, og det legger jeg ikke skjul på. Men jeg går ikke å trekker frem det negative hvis du skjønner? Jeg er ærlig hvis noen spør, slik som her på forumet hvor det er veldig godt å kunne få ut frustrasjonen en gang iblant;)

Jeg føler ikke det er tabu, men tenker at det nok er som i livet ellers - man liker helst å snakke om det som er bra. Det er jo noe med hvor man legger fokus tenker jeg. Jeg elsker babyen min over alt på jord, men noen ganger tapper hun meg helt for energi, og det legger jeg ikke skjul på. Men jeg går ikke å trekker frem det negative hvis du skjønner? Jeg er ærlig hvis noen spør, slik som her på forumet hvor det er veldig godt å kunne få ut frustrasjonen en gang iblant;)

Jeg skjønner ;) Er nok som du sier, at de heller trekker fram det positive. Og det er jo det triveligste også, så at man helst snakker om det er jo ikke rart. Men synes også det er godt med et forum hvor man kan snakke med andre om samme problemer og like erfaringer :)

Har lurt på om det er utviklingstrinn. Merket forandring når appen sa at hun begynte et nytt trinn.. Og håper det går over... Har lurt på om det kan være tenner, barnefaren og jeg begynte visst rundt 4 mnd. Men visste ikke at røde kinn kunne være tegn på det? Hun er mye rødmussen i kinnene! Får så vondt av hun samtidig som jeg blir så oppgitt! Ikke lett med disse små alltid :)
Akkurat det samme her. Merker det veldig

Back
Topp