Fortvilet

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Må få ut litt frustrasjon!
Siste 2 ukene har alt snudd. Fra å være verdens snilleste baby som stort sett alltid var fornøyd, har hun plutselig blitt fryktelig sutrete og grinete. Kveldene er værst. Hun bare griner og klarer ikke finne roen for kvelden. Begynner med grøt også et bad, gir henne litt pupp også sovner hun fort av seg selv. Etter 30 min våkner hun og holder deg gående. Bare skriker og vil ikke sovne. Må bysses i søvn flere ganger! jeg blir så frustrert ! Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg kan gjøre anderledes for å få henne til å sove!

Sender deg først en klem ❤️ du er ikke alene. Min lille tass snudde fullstendig ved tre Mnd. Vil ikke sove, vil ikke ligge i baby gym... Etc.. Og kveldene er værst. Da vi er som mest slitne bysser vi og bysser. Når han legger seg og sovner, våkner han igjen etter en time... På'n igjen. Jeg tar han ikke ut av soverommet hvis ikke jeg må, prøver å høre forskjell på gråten... Er det vilje kan han pipe litt, da sitter jeg ved sengen hans og stryker han over hodet eller holder i hånden ( det liker han så godt). Han har lagt sin elsk på gulpekluter, vil helst ha de hos seg når han sovner. Så tar jeg den vekk etterpå. Det er ikke lett... Ønsker deg lykke til

Jeg troooor det kan ha noe med utviklingssprang å gjøre. Min lille er også mye vanskeligere å legge nå, var 4 mnd 4 januar. Storebroren var også sånn, snudde helt ved 3 mnd alder. Men nå skjer det jo fryktelig mye fremover i den alderen. Blikket opp og frem og blir mer bevisst omgivelsene osv. Kan ha noe med det å gjøre. Og TENNER! Og det er nå det gjør vondt, når de presser ned fra kraniet. Og det kan jo holde på noen mnd. Storebror fikk første tann ved 7 mnd alder... Ser at lillebror plages med det, gnir seg febrilsk over nesen, kaster på hodet og sikler og gnager på ALT han får tak i. Og rød i kinnene. Og alltid verst om kvelden, selvfølgelig.. Storebror var urolig om natten frem til han ble 2 år og lillebror kom. ;P Nå sover han eeeendelig natten gjennom. Lykke til!! :)

Sender deg først en klem ❤️ du er ikke alene. Min lille tass snudde fullstendig ved tre Mnd. Vil ikke sove, vil ikke ligge i baby gym... Etc.. Og kveldene er værst. Da vi er som mest slitne bysser vi og bysser. Når han legger seg og sovner, våkner han igjen etter en time... På'n igjen. Jeg tar han ikke ut av soverommet hvis ikke jeg må, prøver å høre forskjell på gråten... Er det vilje kan han pipe litt, da sitter jeg ved sengen hans og stryker han over hodet eller holder i hånden ( det liker han så godt). Han har lagt sin elsk på gulpekluter, vil helst ha de hos seg når han sovner. Så tar jeg den vekk etterpå. Det er ikke lett... Ønsker deg lykke til
Jeg troooor det kan ha noe med utviklingssprang å gjøre. Min lille er også mye vanskeligere å legge nå, var 4 mnd 4 januar. Storebroren var også sånn, snudde helt ved 3 mnd alder. Men nå skjer det jo fryktelig mye fremover i den alderen. Blikket opp og frem og blir mer bevisst omgivelsene osv. Kan ha noe med det å gjøre. Og TENNER! Og det er nå det gjør vondt, når de presser ned fra kraniet. Og det kan jo holde på noen mnd. Storebror fikk første tann ved 7 mnd alder... Ser at lillebror plages med det, gnir seg febrilsk over nesen, kaster på hodet og sikler og gnager på ALT han får tak i. Og rød i kinnene. Og alltid verst om kvelden, selvfølgelig.. Storebror var urolig om natten frem til han ble 2 år og lillebror kom. ;P Nå sover han eeeendelig natten gjennom. Lykke til!! :)
Har lurt på om det er utviklingstrinn. Merket forandring når appen sa at hun begynte et nytt trinn.. Og håper det går over... Har lurt på om det kan være tenner, barnefaren og jeg begynte visst rundt 4 mnd. Men visste ikke at røde kinn kunne være tegn på det? Hun er mye rødmussen i kinnene! Får så vondt av hun samtidig som jeg blir så oppgitt! Ikke lett med disse små alltid :)

Har det akkurat likedan! Gutten her er snart 3,5 mndr. Gikk fra å sove 6-8 timer om natta til 1-2 og må bysses eller ammes i søvn konstant nå. Har konkludert med at han har nådd et utviklingstrinn nå ja. Vi må vel bare bite sammen og tenke at det går over :-)

Jeg kan trøste deg med at tre dager etter regnværskyen i appen fikk jeg en ny unge!!! Det var som natt og dag. Og fra den dagen kunne hun rulle uten problemer og ta tak i ting på en helt annen måte.

Det er jo et heftig utviklingssprang som varer lenge, jeg merket stor forskjell når hun kom inn i dette utviklingsspranget. Vanskeligere å legge, veldig urolig på natt, grinete hos fremmede... Nå er det 2 dager til spranget er over hos oss ifølge appen (sånn ca), og jeg merker allerede at hun har lært seg utrolig mye på veldig kort tid. Og nå er hun ikke så grinete lenger. Hold ut og gi babyen masse kos og kjærlighet, og oppmuntre til å lære nye ting. Det går over selv om det er tungt når det står på.

Holder på her selv! :) Det er så mye som skjer nå: tenner, luft i magen, vil helst bli holdt/bært hele tiden, sinna hvis melken ikke renner fort nok osv osv! Det er bare helt sykt tungt når det står på.
Jeg tenker innimellom at "det bare er sånn" og at jeg får prøve å gjøre livet best for den lille, bli avlastet så jeg kan sove litt på dagen og bare vente å se om det går over. :P

Sniker litt, men jenta mi var akkurat lik. Gikk fra drømmebaby til et mareritt da hun ble 3mnd. Her ble det gradvis værre til det ble borte rundt 4mnd. På det værste hylte hun fra halv 7 til 23 hver kveld. Eneste som fungerte her var bilkjøring så vi dro på familiekjøretur både nå og da :p Har i ettertid tenkt at det beste kanskje hadde vært å bare lagt seg ned sammen med henne og bare latt henne rase fra seg. Ingenting av det vi gjorde hjalp og vi ble bare slitne og stressa av å prøve alt mulig. Det er fryktelig tungt mens det står på men det blir bedre! :)

Samme her, tror jeg... Han var helt perfekt i forrige uke, og fikk lagt ham kl 20.00 alle kveldene... Plutselig, for et par dager siden så begynte han å slå seg helt vrang, umulig å få roet ned, og våkner hele tiden og er lysvåken. Tydelig overtrøtt på dagen og får han nesten ikke til å sove. :-/ Han er 3,5 mnd nå.

Har vært kaos her og! De to siste ukene har det bare vært sutring og vil bare være hos meg. Jeg har måttet nesten ut av huset for at hun ville være hos pappa'n. Når hun da i tillegg har villet ha mat hver andre time, hele døgnet, så har det ikke vært så lett å komme seg noe sted. Hun ble 4 mnd på lørdag, og vi begynte med full porsjon grøt på mandag. Helt ny baby som er mye roligere hele dagen, og sover igjen mer eller mindre hele natta :) Så du er absolutt ikke alene, og det går over. Selvom det ikke er så lett å se det der og da, syns ikke det selv heller. Nå venter vi bare på tenner. Begge to i midten skimtes under tannkjøttet :D

Begynner å slå meg litt mer til ro med at det går over og kun er en fase! Godt å høre at vi ikke er alene ! Føler de jeg kjenner rundt meg med baby på samme alder ikke har det slik. Men de fleste snakker vel helst om hvor greit de har det og hopper over disse tidene her! Takk for at dere deler litt frustrasjon ☺️ hjelper litt ! Lykke til alle ! :)

Har lurt på om det er utviklingstrinn. Merket forandring når appen sa at hun begynte et nytt trinn.. Og håper det går over... Har lurt på om det kan være tenner, barnefaren og jeg begynte visst rundt 4 mnd. Men visste ikke at røde kinn kunne være tegn på det? Hun er mye rødmussen i kinnene! Får så vondt av hun samtidig som jeg blir så oppgitt! Ikke lett med disse små alltid :)
Hvilken app?

Herregud så deilig å lese! Vi har begynt å legge åtte istedet for elleve og i begynnelsen måtte jeg opp å amme en til to ganger om natta istedet for ingen! Ok, tenkte jeg. Dette fikser du, greit å ha litt skikkelig døgnrytme før du starter i jobb i slutten av feb slik at det er mulig å gi frokostpuppen før du drar. Men nå så sover han fram til kl 01 og er våken hver time eller hver andre time og vil ha mat. I dag økte jeg til tre måltider. En halv banan til frokost, en halv grøtporsjon til lunsj og et par ts gulerotmos til middag. Pluss pupp først da. I tillegg til dette var det forrige døgn fire, fem nattpupper og det samme i dagpupp. Venter på at helsestasjonen skal ringe meg tilbake. Er en stor gutt, men allikevel. Utviklingstrinn? Enlighten me! (Sorry for sur ranting :) ) Nå sover mini igjen. Jeg sover litt til jeg også.

Leste nettopp på ammehjelpen at når de er rundt 4 mnd, skjer det så mye med de på dagen, og de er så busy, og får derfor ikke spist ordentlig på dagtid. Mange begynner derfor å våkne oftere på natta igjen for å få mat. Føler det kan stemme på oss. Spiser ordentlig på natta, mens kaver ofte på dagen...

Godt å se at flere har det slik! Trodde det var bare oss.. Trøster meg med at det sikkert er et utviklingstrinn, og at det går over snart. Fire måneder i morgen, og har holdt på slik ei god stund nå!

Begynner å slå meg litt mer til ro med at det går over og kun er en fase! Godt å høre at vi ikke er alene ! Føler de jeg kjenner rundt meg med baby på samme alder ikke har det slik. Men de fleste snakker vel helst om hvor greit de har det og hopper over disse tidene her! Takk for at dere deler litt frustrasjon ☺️ hjelper litt ! Lykke til alle ! :)

Føler det samme.. Ingen andre her med baby som har noen som helst problemer. Jeg legger ikke skjul på noenting, så høres sikkert ut som den sutrekoppen. Men tror ikke de andre er helt feilfri heller..? Tabu å snakke om.

Back
Topp