Det har vært tøft siden onsdag på tidlig UL og NIPT.. var skikkelig fortvila kvelden før, da mannen nok en gang knakk pga avgjørelsen. Sa jeg kunne gå innom gyn og høre om abort når jeg likevel var på sykehuset neste dag.. men sa at jeg kom til å hate han for det om jeg tar abort. Han freaka litt ut og skulle pakke sakene sine med en gang.. heldigvis kom han tilbake og ba om unnskyldning. Jeg krevde at han skulle Google et foster i uke 12, for å se hvor stort det er, samt lese om abort og mulige komplikasjoner. Jeg har også en video med vår lilles hjertelyd som jeg ville han skulle se. Etter dette innrømte han at han kun har sett dette fra sitt eget perspektiv. Kun tenkt på seg selv.
Dro så alene på sykehuset neste dag for tidlig ul og nipt. Sov dårlig den natta og følte meg helt alene i denne verden, der jeg satt. Inne på ul ble jeg spurt om lite, så ingen fanga opp situasjonen min. Fikk nøye gjennomgang av anatomien til lille og alt så bra ut, telte fingrer og tær til og med. Nakkefold var akkurat på grensa sa legen, men siden jeg uansett skulle ta nipt så var det greit. Hun presiserte derimot at hun var godt fornøyd (jeg tenker derimot mye på det). Gikk så ned på gyn og knakk helt sammen der. De så hvor jeg kom fra og fikk ekstrem medfølelse. En sykepleier var så forståelsesfull og snakket med en lege og div. Jeg fikk likevel ikke noen time, men beskjed om å tenke godt gjennom det hele, også kunne jeg ringe. Det er uansett for sent og må søkes i nemd for abort sa hun. Jeg har helt utslitt når jeg tok bussen hjem derfra. Hjemme knakk jeg helt, aldri følt meg så langt nede, ensom og forlatt noen gang.. slo av tlf. Mamma ringte, mannen ringte, men jeg klarte ikke svare. La meg med masse klær på og hylgråt meg selv i søvn. Mannen sto plutselig på soverommet. Han kom hjem fra jobb, dårlig av bekymring. Han hadde tenkt på noe han ville si.. og da sier han plutselig at han kommer til å gjøre alt han kan for å holde familien vår sammen. Jeg og ungene er det viktigste for han, han elsker oss høyere enn noe annet. Jeg gråt og gråt.. sovnet og sov i 4 timer etterpå, helt utslitt.
Nå har det gått noen dager, og han har skjønt at jeg fullfører dette. Han er litt kald og avvisende innimellom , men prøver i hvert fall. Jeg er fortsatt sår da, livredd for at jeg aldri skal kunne glede meg over lille.
I morgen har jeg jordmortime. Spent, for må jo blottlegge alt igjen! Hun har satt av god tid da jeg forklarte på tlf at jeg står i ei livskrise..
Håper jo at det snur for meg nå og at nipt viser at det ikke er avvik. Så redd for at jeg får dårlige svar..
Takk for masse omtanke fra dere alle! Det har vært fint å skrive litt nå og da <3