Minisjansen
Glad i forumet
Du må ta den avgjørelsen du syns er mest riktig. Dersom dere kan ha et godt samarbeid om barna, så vil du kunne klare å ta vare på babyen.Takk for mange gode meldinger fra dere! Hjelper å få litt synspunkter i dette kaoset. Jeg har heldigvis snakket med mamma, det hjalp veldig da jeg var helt knust her før helga. Veilederen på Amathea anbefalte sterkt at jeg snakket med henne da vi har et sterkt mor/datter-forhold fra før. Uansett er det jo ingen som kan si meg hva jeg skal gjøre, men er skikkelig fortvila. Mannen min brøyt sammen litt i starten av samtalen med veileder på Amathea i går, så det er jo vanskelig for han også. Han mener vi ikke ser det samme, men det mener veilederen at vi gjør, men vi har litt ulikt perspektiv. Han fokuserer veldig på den økonomiske delen i dette, hvor dyrt det blir for oss å må ordne et rom til i huset, ta opp mer lån så vi får kjøpt en bil til eller en større bil osv. Pluss at en del utgifter kommer jo med et barn til, det skjønner jeg jo. Vi har jo ingenting etter de tre vi har, vi skulle jo ikke ha flere.. dyrt har det blitt å leve å, så han mener at det setter barna våre i en kjipere situasjon at vi ikke kan ta oss råd til alt mulig. De er ikke akkurat skjemt bort med slikt i dag heller, og slik jeg ser det er det beste for barna våre at mamma og pappa holder sammen- de er jo glade i hverandre. Så jeg ser nok mest på den relasjonelle og følelsesmessige biten i familien knyttet til dette, og hvordan det vil påvirke ungene at mamma ikke er seg selv (etter en abort) og ikke minst ikke vil være med pappa. I dag tidlig viste mannen meg et regneark der han har sett på kostnadene vi har nå som en familie på 5 og hva kostnadene vil være om vi er en familie på 6. Om vi tar opp 250 000 mer på huslånet så vi får ordnet et rom til og kjøpt en ekstra bil blant annet, pluss kostnadene av å leve (sifo-tall) så er vi oppe i 12000,- ekstra i utgifter per mnd med et barn til. Uten en ekstra bil blir d ca 8000,- det er jo mye! Jeg ble veldig lei meg, og han veldig fornøyd med at jeg endelig så dette..
Har jo ikke lyst til å ta abort! På fredag var jeg på ul og så jo at alt sto bra til der inne.. informerte ikke han om d, da han har vært iskald de siste dagene. Han vet d nå! Jeg er jo i utgangspunktet ikke imot abort, men i mitt eget tilfelle her nå kommer jeg til å se på meg selv som en som tar livet av en liten en som så gjerne ville komme til akkurat oss
I dag har vi vært sammen i 19 år, lurer på om vi klarer 20…
På spørsmål om jeg er klar for å være alene med ungene, så er vel ingen veldig klare for d slik jeg ser d.. men jeg vet jeg gjør alt for barna mine, og kommer til å strekke meg til d ytterste for at de skal ha det de trenger og at de skal ha d bra. D vet jeg han og gjør. Så et samarbeid om barna hvis vi ikke skal være sammen mer, ser jeg på som uproblematisk. Sorgen derimot over et samlivsbrudd, med en som jeg elsker utrolig høyt, blir derimot hardt.
Kan det hende han kommer på bedre tanker etter hvert etter at du har fått barnet?
Han blir jo pappa da uansett og det virker jo litt fjernt at han ikke skal være glad i deg fordi du får barnet hans?
Jeg skjønner at han er uenig, men dersom han elsker deg slik som du elsker han, så virker det ganske utrolig at han skal gå fra deg. Spesielt hvis du ble gravid med prevensjon.
Min mening er : Behold barnet du så gjerne vil ha.
Din mening er det viktigste. Du bærer barnet.
Du må bestemme det.
Lykke til!
Livet er ikke for amatører. Du har min medfølelse