Fortsatt kvalm?

Ceralita

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Flere som fortsatt er kvalme? Jeg har vært kvalm døgnet rundt siden uke 6. Nå er det verst på dagtid, men litt av og på resten av dagen. Kan vel ikke regne med at det gir seg nå. 28+4 idag.

Flere som fortsatt er kvalme? Jeg har vært kvalm døgnet rundt siden uke 6. Nå er det verst på dagtid, men litt av og på resten av dagen. Kan vel ikke regne med at det gir seg nå. 28+4 idag.
Jeg er fortsatt kvalm, ikke liiike intenst som det var, men nok til at jeg ikke orker/klarer å gjøre noe særlig

Blir veldig kvalm hvis jeg blir skikkelig sulten. Og av og til på lengre kjøreturer (blir aldri bilsyk til vanlig).

Ja, men jeg har hyperemesis. Hatt det i alle 3 svangerskapene så var forberedt på det. Ga seg først etter fødsel med de to eldste så antar det er det samme denne gangen.

Ikke kvalm døgnet rundt lenger, men blir veldig uvel om det går over to timer mellom måltidene. Så jeg føler ikke jeg gjør annet enn å spise for å holde kvalmen unna.

Ikke kvalm døgnet rundt lenger, men blir veldig uvel om det går over to timer mellom måltidene. Så jeg føler ikke jeg gjør annet enn å spise for å holde kvalmen unna.
Akkurat sånn har jeg og hatt det! Spist annenhver time minst. Men nå har kvalmen blitt mer sånn at mat byr meg imot. Kanskje greit for vekta sin del:D

Med fyrste hadde eg hypermesis og var eigentleg kvalm heile svangerskapet, men fyrste 12 ukane var dei verste :)
Dei andre gongane var eg betydeleg betre etter dei fyrste 12 ukane.
Det her varierer frå kvinne til kvinne, og svangerskap til svangerskap.
Så som du sjølv har kome fram til: Absolutt ikkje uvanleg!

Her er forresten ein artikkel med gode råd om kvalme;
https://www.babyverden.no/gravid/gode-rad-mot-kvalme/
Du har kanskje prøvd alt, men kanskje du ser noko nytt der som er verdt eit forsøk? :p

Blir kvalm når jeg har lavt blodsukker eller når jeg er trøtt, og blir fortere kvalm enn ellers, men ikke sånn som i første trimester :-) Er heldig sånn sett.

Var ekstremt kvalm med mye oppkast døgnet rundt til over halvveis. Nå er det kun morgenkvalme og ellers periodevis kvalme som kommer kastet på meg ellers på døgnet. Føler det er blitt litt verre nå siste ukene.
Men for all del. 100 ganger bedre en det var frem til uke 20.
Kaster sjelden opp men noen ganger etter måltid eller i forbindelse med hoste.

Ja, jeg er fortsatt kvalm jeg også. Det er tungt:meh: Sliter med å få i meg mat på dagtid, men er stort sett bedre på kvelden. Er 60% sm pga dette og har fått kvalmestillende av legen. Det hjelper egentlig ganske godt, men slår meg HELT ut. Så jeg begrenser bruken mest mulig. Har kun gått opp 1-2 kg over startvekt, og sf mål er lavt, så jeg skal på vektestimering neste uke. Jordmor vil helst at jeg jobber enda mindre. Var sånn i forrige svangerskap også, det gav seg ikke før ungen var født. Men han veide 3650g når han ble født, så jeg håper på at denne også tar det han trenger. Første veide forresten 4080g, men da slet jeg ikke med kvalme.

Akkurat sånn har jeg og hatt det! Spist annenhver time minst. Men nå har kvalmen blitt mer sånn at mat byr meg imot. Kanskje greit for vekta sin del:D
Nesten så jeg tror det kunne gjort seg her også, for kiloene raser på :wideyed: spiser så mye usunt, det er plutselig godteri som frister mest. Får håpe det bare er en kort periode..

Ja, men nå er det for det meste bare på morgenen. Men likevel.... gleder meg til å våkne uten å føle meg bakfull om noen måneder

Back
Topp