Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, mest opptatt av selvrealisering. Reiser oppussing og hyttaDet er noe med denne besteforeldregenerasjonen altså..! Vi har heller nesten aldri hatt barnevakt for våre på 8 og 10. Besteforeldrene er mer opptatt av hobbyer og reising.![]()
Ja, føles sånn! Jeg prøver å tenke at jeg skal være mer tilgjengelig som bestemor, for å unngå at ungene står helt uten hjelp. Håper jeg klarer det.Ja, mest opptatt av selvrealisering. Reiser oppussing og hytta
Hehe akkurat det jeg tenker på og. Gleder meg sånn til å kunne stille opp og følge utviklingen. Ikke for mye da selvfølgelig eller passe på å ikke pushe på hvis datteren min ikke vil ha. Tror jeg liker barn mer enn voksneJa, føles sånn! Jeg prøver å tenke at jeg skal være mer tilgjengelig som bestemor, for å unngå at ungene står helt uten hjelp. Håper jeg klarer det.![]()

Enig! Elsker barn!Hehe akkurat det jeg tenker på og. Gleder meg sånn til å kunne stille opp og følge utviklingen. Ikke for mye da selvfølgelig eller passe på å ikke pushe på hvis datteren min ikke vil ha. Tror jeg liker barn mer enn voksne![]()
Men nå i helga har vi besøk av broren min med sine to på 3 og 5, og kan ikke huske at det var sååå mye brøling i den alderen.
Jeg og mannen blir litt påminnet hvordan den fasen var, og utveksler litt skremte blikk innimellom. Hehe! Men digger barn uansett da. Spesielt egne, og sikkert barnebarn også. 
Kan være en del følelsesutbrudd på treåringen her og. Vi leser og snakker mye om følelser, føler det hjelperEnig! Elsker barn!Men nå i helga har vi besøk av broren min med sine to på 3 og 5, og kan ikke huske at det var sååå mye brøling i den alderen.
Jeg og mannen blir litt påminnet hvordan den fasen var, og utveksler litt skremte blikk innimellom. Hehe! Men digger barn uansett da. Spesielt egne, og sikkert barnebarn også.
![]()
Har vært et sårt tema her og, særlig for samboer. Har ingen forventninger lenger, men kommer ikke til å prioritere dem heller.Helt enig med dere med det at det er noe med denne besteforeldregenerasjonen! Trodde vi kom til å bli løpt ned når vi fikk lille, men sånn er det absolutt ikke. Vi må heller spørre og nesten mase om at de skal komme. Er litt skuffende om jeg skal være helt ærligHåper jeg også klarer å stille mer opp for barnebarna
![]()
Ja, husker at vi leste mye om følelser til barna på den alderen, og at vi spilte et spill om følelser som heter hei-spillet. Det var veldig nyttig, og så fint med innsikt i hva de føler og tenker.Kan være en del følelsesutbrudd på treåringen her og. Vi leser og snakker mye om følelser, føler det hjelper
Herlighet, er så spent på å «starte på nytt» nå, men er fint å kunne få bruk for opparbeidet erfaring! Kanskje gjøre ting bedre. Samme her! Det brøt veldig med forventningene, men nå forventer vi ingenting lenger, her heller. Synd egentlig… Vi får være «the better generation» der.Helt enig med dere med det at det er noe med denne besteforeldregenerasjonen! Trodde vi kom til å bli løpt ned når vi fikk lille, men sånn er det absolutt ikke. Vi må heller spørre og nesten mase om at de skal komme. Er litt skuffende om jeg skal være helt ærligHåper jeg også klarer å stille mer opp for barnebarna
![]()

Det spillet har jeg ikke hørt om, må jeg sjekke ut. Spesialpedagogen i meg er glad i alt såntJa, husker at vi leste mye om følelser til barna på den alderen, og at vi spilte et spill om følelser som heter hei-spillet. Det var veldig nyttig, og så fint med innsikt i hva de føler og tenker.Herlighet, er så spent på å «starte på nytt» nå, men er fint å kunne få bruk for opparbeidet erfaring! Kanskje gjøre ting bedre.
![]()
Jaa, det må du sjekke da!Det spillet har jeg ikke hørt om, må jeg sjekke ut. Spesialpedagogen i meg er glad i alt sånt
Tror helsestasjoner ofte bruker det i samtaler med barn. Det har vært fint for å få i gang samtaler. Samme hos oss det, med alt det du sier der. Vi kommer heller ikke til å prioritere dem! Leit det har blitt sånn, har så mange minner med mine besteforeldreHar vært et sårt tema her og, særlig for samboer. Har ingen forventninger lenger, men kommer ikke til å prioritere dem heller.
Er det en generasjon som generelt ikke vil passe barn? Derfor jeg syns det er bra nå at færre folk velger å få barn, støtter dem som vet at det ikke er noe de vil ha i livet sitt - alle barn bør være ønsket, er jo ikke bra for noen parter å få barn som ikke er ønsket. Likevel er det mange "boomers" som maser om å få barnebarn, og skal legge seg opp i oppdragelsen - men de skal ikke være med på den fysisk 
Kanskje derfor de ikke stiller opp nok, var ikke like slitsomt for dem siden de fikk mye hjelp. Jeg hadde heller prøvd å gi samme hjelpen videre. Ja formeninger kan de komme med, men ikke hjelpMerker veldig dette med besteforeldregenerasjonen ja, både i termingrupper og i media. Det er virkelig en greie! Ironisk når de gjerne dumpet ungene hos sine foreldre myeEr det en generasjon som generelt ikke vil passe barn? Derfor jeg syns det er bra nå at færre folk velger å få barn, støtter dem som vet at det ikke er noe de vil ha i livet sitt - alle barn bør være ønsket, er jo ikke bra for noen parter å få barn som ikke er ønsket. Likevel er det mange "boomers" som maser om å få barnebarn, og skal legge seg opp i oppdragelsen - men de skal ikke være med på den fysisk
![]()
Ja ikke sant. De er gjerne de samme som sier "vi måtte ha det vanskelig, så nå må den neste generasjonen det også"Kanskje derfor de ikke stiller opp nok, var ikke like slitsomt for dem siden de fikk mye hjelp. Jeg hadde heller prøvd å gi samme hjelpen videre. Ja formeninger kan de komme med, men ikke hjelp
Der har vi ihvertfall en forbedring fra de forrige generasjonene, er flere menn i dag som er mer involvert, skifter bleier og greier. Min mann er veldig hands-on, en gang han handlet på Newbie så spurte dama i kassa om kona hans hadde valgt klærne 
så jeg må bare gi credit til dem som fortjener det også
Oj, så flott!!Jeg ser hva dere skriver over om denne generasjonens besteforeldre, og det er trist å lesejeg skulle ønske at alle her hadde god opplevelse av sine foreldre/svigers som besteforeldre.
Med det sagt så må jeg si at da er jeg velsignet med å ha unntaket i rundt meg. Mine foreldre pensjonerer seg nå, 62år begge to, og har kjøpt hus på Østlandet for å være nær barn og barnebarn her. De bor i Midt-Norge nå, og har alltid bodd der, så de snur livet sitt totalt på hodet for oss.
Svigers er fra en annen kultur, hvor det er veldig vanlig å bo i generasjonsbolig, og synes det er trist om vi bare møtes 3 ganger i ukaså jeg må bare gi credit til dem som fortjener det også
![]()
Det er heldigvis noen av disse engasjerte besteforeldrene også, men kanskje litt lenger mellom de nå enn før. Så koselig at de vil være involvert.