Fortelle

Nei :angelic: Tenkte å fortelle etter 12 uker, for da har vi ultralydbilde å vise også.

Nei, men har lyst til å fortelle til alle mine nærmeste hver eneste dag :laughing002 Hvis TUL bekrefter at alt er bra tenker vi å si det til foreldre og søsken rundt uke 9! De aller nærmeste vennene får nok vite det før uke 12 de også. Tar det litt som det kommer:Heartred

Fortalte det til bestevenninna mi rett etter positiv test (og ho har nok sagt det videre til sin mann), ho visste vi tenkte og prøve og var på besøk og spurte Korleis det gjekk samme dag som eg hadde testa positivt :)

Tenker å vente til etter UL i uke 12 før vi seier det til flere, syns det er koselig at ikkje alle veit :) Men spørs om vi klarer å skjule det da vi skal ha familie boende hos oss hele neste uke, og eg er småkvalm og sliten og hormonell :facepalm:

Her er det kun nærmeste venner som vet. Svigermor og mamma vet det også. Jeg venter med å si noe mer til vi vet om det går bra. Mulig vi venter til etter ordinær ul.

Ei venninne som jeg vet holder knyst. :hilarious:

Min mor, søster og svigerforeldre vet.. Ingen andre.. med tanke på at sist var exu så sier vi minimalt før jeg får sett at det fysisk ligger rett sted denne gangen

Last edited:
Fortalte på jobb med en gang fordi jeg måtte ha tilrettelegging i forbindelse med kjemikalier.. Syns det var kjedelig å fortelle så tidlig, men det måtte nesten bare bli sånn. Har ikke fortalt noen andre

Fortalte det til en kollega/ venninne dagen etter positiv test. Hadde forsåvist ikke noe valg da jeg kastet opp på jobb, og hun var sikker på at jeg var gravid lenge før jeg mistenkte det selv :laughing002 Min søster fikk vite det tidlig, og i helga fikk storesøsknene (tenåringer) vite det med varierende reaksjoner:happy8 Også svigers fikk vite det idag, og svigermor begynte allerede å glede seg til (og planlegge) første jula, 2-årsdagen, barnehagestart osv:laughing002

Har fortalt til en venninne som bor i utlandet, ellers ingen. Vi har lyst å vente til etter TUL i uke 11-12 denne gangen :) Sikkert litt fordi det er tredje på 3 år, ikke samme jubel fra andre nå, haha!

Med mine to første fortalte vi det etter uke 12.
Da jeg mistet for noen måneder siden, måtte jeg derfor fortelle at jeg hadde vært gravid - men at det nå ble abort. Det var ganske kjipt.
Derfor er jeg åpen fra start nå. Det er godt at de rundt meg vet dersom det går galt igjen, jeg klarer ikke bære den sorgen alene.

Mannen, mamma og ei venninne vet det :) Ellers holder vi det hemmelig. Fortalte det til nærmeste venner og nærmeste familie sist i rundt uke 5, men hadde MA ikke lenge etter. Så faktisk vil jeg holde det hemmelig frem til jeg har vært på ultralyd om 12 dager til. Om alt ser bra ut og det er hjerteaktivitet føler jeg meg tryggere til å fortelle det til nærmeste familie :)

Var veldig glad for at jeg var åpen sist, for det gjorde sorgprosessen lettere i og med at alt var nytt. Nå ha jeg vært gjennom MA en gang før og hvis jeg mister igjen så er ikke prosessen noe lettere, men det vil for min del være lettere å dele med venner, dermed synes jeg det er fint å vente litt. I tillegg er jeg usikker på om det går bra denne gangen eller ikke :think005 :smiley-angelic001

Har hatt lyst til å holde hemmelig fordi det er spennende, men har liksom ikke klart det helt :angelic: Er en del i familien som vet og mannen har også sagt til noen venner. Men tenker det ikke gjør noe sånn sett. Skulle det ikke gå bra er det nesten bedre at folk vet, så man har forståelse for at ting er vondt

Samboer vet det, guttungen vet det selv om han ikke forstår det. To venninner av meg og en kompis av samboer vet det. Tre av fire besteforeldrepar vet det, siste får vite det denne uken. En kollega fikk vite det da jeg brøt sammen etter en situasjon på jobb (hormoner is real), og i dag røpte jeg meg på playdate med en gammel bekjent, egentlig kun fordi hun røpet at de venter nr 2 :hilarious: Nå kjenner jeg nesten på at det er enda vanskeligere å holde seg til resten, tror jeg må låse meg selv inne de to neste mnd!:hilarious:

Har ikke sagt det til noen ennå, da jeg egentlig ikke forholder meg så mye til at jeg er gravid selv ennå :smiley-ashamed004 Har ikke blitt kvalm ennå, men når kvalmen starter kommer jeg nok til å tenke mye på at jeg er gravid! Jeg begynner nok å fortelle det i situasjoner hvor det føles naturlig fra uke 6-7. Har fortalt det tidlig med alle tre. Går det galt synes jeg det er bedre at noen vet så de kan forstå hvorfor jeg har det kjipt.
Forventer dog inegn stormene jubel da dette er nummer 4 :smiley-ashamed004

Har sakt det til to kolleger fordi det kan være støtt når jeg må trekke meg fra situasjoner pga lukt eller synlig ubehag, følsom for det og vil ikke brekke med med de jeg skal hjelpe. Så vet mannen, våre eldste barn og min ene søster. Skal fortelle etter hvert til resten. Skal vente til etter tul vi har om 11 dager og nipt test fra Danmark, vil vit kjønn❤️

Jobb vet det, familie vet det, venner vet det… ikke fortalt det til datteren vår på 2 1/2, eller til barnehagen. Bare ble sånn denne gangen, vanskelig å skjule det når jeg har vært så dårlig og magen er synlig større.

Back
Topp