Fortelle til eldre søsken

Kommer ikke til å fortelle noe før vi vet kjønn etter ordinær ultralyd. Han er for liten til å skjønne noe nå uansett (to år).
 
Vi forakte da jeg var 8+0. Klarte ikke holde på hemmeligheten lengre Han er seks år og har foreløbig klart å ikke si det til noen. Var på TUL 7+0 og alt så fint ut både med hjerte og str. Har sagt han kan få fortelle det når han har bursdag, 15/2. Da er jeg straks 12 uker.
 
Vi skal fortelle det til storesøsken i morgen (13, 9 og 1år). Da er jeg 9+1. Jeg har vært sykemeldt i over 1 uke pga kvalme, så de lurer jo på hvorfor. Jeg var slik syk sist også så det er bare tids spørsmål før de skjønner det egentlig :rolleyes:

Men sist var jeg mer kvalm og ble innlagt pga hyperemesis. Og da tok de UL. Jeg kjenner det er litt rart å skal si noe til barna denne gangen uten å ha sett noe liv på UL.
Men mannen min sier at så lenge formen er så dårlig, så er sikkert alt bra :angelic: Men.... Hehe
 
Jeg tenkre rundt uke 12:confused013
 
Har ikke egne barn, men stebarn. Han er straks 3 og begynner å lure litt på dette med babyer og at de bor i magen. Vi leser litt bøker om temaet, men har ikke tenkt å si noe til han før magen blir synlig stor, etter uke 20 en gang? Vil ikke gjøre ventetiden for lang for han, og i tillegg tror jeg det blir lettere for han å forestille seg det når han også kan få vite kjønnet.
 
Har fortalt det til min eldste, hun er så gammel at hun forstår risken.. får ikke lov å dele det med noen andre enda da . (+ foreldrene våre) tenkte at Minste skal få vite det når vi når uke 12, og at hun skal få lov å fortelle det til famile og venner. Men med min form kan det vell fort bli avslørt tidligere..
 
Vi har ein treåring, og venter i alle fall til uke 12 når det blir offentlig for andre. Vi vil ikkje at ho skal trenge å holde på hemligheten, og heller ikkje at ho skal høyre det fra nokon andre med eit uhell.
 
Her er mini bare 2 år og 3 mnd, og veeeeldig glad i å snakke :p Så vi sier det ikke direkte til han før vi er klar for at hele barnehagen veit det :)
 
Har en på 2,5 år og tenker at vi forteller det etter tul :)
 
Kan nok ikke si det før tul om 13 dager. Vi har en på 13 og snart 7. Den yngste bor hos oss, og det er like før jeg sprekker. :happy090
 
Største begynte å gråte av glede! Vi fortalte det da de kom hjem på søndag. Fikk en gåte de måtte løse.
Yngste har lenge gått å ønsket att vi skulle få baby i magen vi også sånn som far og stemor :)

Problemet nå er å få de til å ikke si noe enda :) de vil så fortelle vennene sine
 

Vedlegg

  • E60A71EA-9CAE-4412-909D-EDFF5292B704.jpeg
    E60A71EA-9CAE-4412-909D-EDFF5292B704.jpeg
    18,4 KB · Visninger: 11
Forteller nok etter NIPT hvis alt er greit. Håper bare at formen blir bedre snart. Er veldig kvalm, generelt dårlig. Ligger for det meste etter jeg kommer hjem fra jobb. Begynte å brekke meg i dag og da ble jenta bekymret. Sier forreløpig at jeg er dårlig i magen, men blir det ikke bedre snart, så må vi nok fortelle. Har veldig sensitive barn som bekymrer seg at mamma har vært 'syk' litt for lenge nå. Er litt over 7 uker på vei
 
Back
Topp