Fortelle til barna

Her i huset er det også en 2-åring som skravler som en foss og har null filter... Tror ikke han skjønner noe selv om magen sikkert begynner å synes i løpet av sommeren... Er ikke så bekymra for at han skal fortelle det videre til noen fordi han har skjønt det selv ;)
 
Vi skal faktisk fortelle det idag allerede! Er 3+3 idag.
Datteren min er snart 15. Hun fikk vite det tidlig sist gang også. Hun ble så klart veldig lei sei når det ikke endte bra :Heartred
Men det føltes ikke rett å holde noe så stort skjult for henne, og etter sist gang snakket vi med henne hva hun ønsker en evt neste gang. Hun var helt tydelig på at hun vil vite tidlig på nytt :)
Så det blir en koselig nyhet å gi henne senere :love017
Hvordan gikk det??
 
Så utrolig fin måte å fortelle det på :love017
Ja. Jeg grubla fælt lenge hvordan vi skulle informere. Jeg gleder meg til å endelig få sagt det!

Min kommende ektemann undres fælt på hvordan 15 åringen ikke har noen mistanker allerede mtp de rare spisevanene mine og formen generelt :hilarious:
 
Mine barn er som sagt 9 og 15. Har funnet ut hvordan vi skal informere de begge på en gang:

Vi skal ramme inn et ul-bilde.

Vi har en tradisjon hvor vi går i en park og tar et bilde av barna i samme positur hvert år. Så i år tenkte vi å begynne å ta bilde også stopper jeg plutselig og sier:

«Men vent litt. Vi mangler jo noen!»

Også gir de det innrammede bildet :angel4
Også skal det hele filmes av mannen :Heartred

Tenker vi skal gjøre det etter UL i uke 11+2 så det er «noe» som viser på bilde. Hvis vi klarer å holde det skjult så lenge.
Skal ramme inn et bilde fra tul uke 7+2 i tilfelle vi må fremskynde planen litt :angel7
Ser det for meg! Nydelig plan :)
Kanskje sette kamera til å filme først, eller noen til å trykke på bilder, så man kan fange reaksjonen ❤️
 
Her i huset er det også en 2-åring som skravler som en foss og har null filter... Tror ikke han skjønner noe selv om magen sikkert begynner å synes i løpet av sommeren... Er ikke så bekymra for at han skal fortelle det videre til noen fordi han har skjønt det selv ;)
Jeg lurer på å bruke skravlete toåring til å fortelle det til svigers! Vente til bhg tar ferie, snakke med henne om det, og bare vente på at hun slipper bomben på et passe dårlig valgt tidspunkt ;)
Hun er superinteressert i venninnes baby og ganske verbal, så jeg forventer at hun kommer til å være interessert og prate om det selv om hun selvsagt ikke skjønner så mye, men kanskje tar vi helt feil :p
 
Vi skal faktisk fortelle det idag allerede! Er 3+3 idag.
Datteren min er snart 15. Hun fikk vite det tidlig sist gang også. Hun ble så klart veldig lei sei når det ikke endte bra :Heartred
Men det føltes ikke rett å holde noe så stort skjult for henne, og etter sist gang snakket vi med henne hva hun ønsker en evt neste gang. Hun var helt tydelig på at hun vil vite tidlig på nytt :)
Så det blir en koselig nyhet å gi henne senere :love017
Så spent på reaksjonen!
 
Her er barna 13 og 15.. vi kommer nok til å fortelle det ila sommeren, men håper formen min blir såpass bra at vi klarer å holde det lengst mulig mot 12 uker
 
Ser det for meg! Nydelig plan :)
Kanskje sette kamera til å filme først, eller noen til å trykke på bilder, så man kan fange reaksjonen ❤️
Mannen skal filme. Mens jeg tar bilder, men det går an å ta bilder mens man filmer også :dance008

Gleder meg til å se reaksjonene deres! :love017
 
Skal gjere vårt beste på å ikkje fortelle noko før TUL i veke 12-13.
Rett og slett for at eg veit at skuffelsen blir for stor om noko skulle skje, då ho har masa om søsken over halve livet sitt. So blir over sommarferien ein gong.
Gler meg veldig til å sei det, då!
 
Skjønner! Så for meg dere også foran kamera, derav logistikk-surret ;)
Gleder meg til å høre hvordan det ble ❤️
Gleder meg jeg også. Men nå er jeg blitt skikkelig dårlig på morgenene.. så det spørs hvor lenge vi klarer å holde dette skjult :nailbiting:
 
Åååååå som jeg gru-gleder meg til og fortelle dette til sønnen på 13:nailbiting:
det farer mye tanker og følelser rundt dette..

Mannen jobber og blir hjemme i sommer.
jeg og sønnen er i syden i 2 uker. Skal nyte de 2 ukene også forteller jeg det til han når vi er hjemme igjen, da er jeg i uke 12. (20 juli)
Men hvordan jeg sier det, blir ikke en seanse-sjokk overraskelse:dance018Blir nok en rolig moden prat.
 
Nå har vi fortalt om den lille i magen til kommende storesøster på 8 år :).
Vi lagde en hangman hvor det stod
« mamma har en baby i magen .
*** skal bli storesøster (minste lillesøsteren hennes på 2 år).
Første reaksjon : åh, til hvem ? :hilarious:
Så gikk det en stund så skjønte hun det ordentlig og sa hun gleder seg :)
 
Sa det rett til dem. 4 og 6 år! Veldig koselig. Etter tidlig UL 7+1

Måtte kjøpe ny bil med plass til 3 bilseter så det ble veldig synlig for familie og naboer.
 
Vi har også fortalt det til storesøster. Helt fantastisk å dele gleden med henne. :love017 Så har hun fortalt det til øvrig familie selv...
 
Fortalte det til 12åringen og 16åringen min i går, dem blei ikke overlykkelige med en gang :hilarious:
Men det gikk over til at dem blei mere fornærma over at jeg ikke hadde sakt det tidligere siden jeg var 11+4 i går:hilarious:

På torsdag skal vi fortelle det til bonusen, er nok der reaksjonen kommer til å være kraftigst, derfor vi deler det opp❤️
 
Back
Topp