Fortelle til barna

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Hvor gamle er barna deres, når tenker dere å fortelle om graviditen og hvordan skal dere fortelle det?
 
12, 9 (snart 10) og 7 år.
Vi har ikke bestemt oss enda, men jeg har lyst på ul å se at alt er som det skal før vi sier noe.
Vet ikke hvordan vi skal si det heller, men kan sikkert få gode ideer i denne tråden
 
15 og 9 år.

Har lyst å gjøre noe gøy ut av avsløringen til hu på 15 år. Hu er SKIKKELIG klar for å bli storesøster igjen, men vi har sagt det er uaktuelt på minst 1 år :angel4

Han på 9 er en gamer så vurderer en genser/t-skjorte med «new player enters the game 2024» eller noe i den duren :headphone::Heartred
 
Her har me mista så mange at jentene på 8 og 9år får velge sjølv ka tid dei ønsker å vite det. Med lillebror ville hu minsta på då 6år veta det umiddelbart, mens hu eldsta på då 7år ville veta det etter 1 trimester, når den største risikoen var over. Hu minsta holdt det dermed hemmelig for hu eldsta i over 8 uker! Veldig imponerande:)
Hu minsta vil endo veta det tidlig, så hu har vist det nokre dagar allerede, mens hu eldsta vil ikkje at nokon skal sei det, hu vil prøva å finna ut av det sjølv, og studere magen min både hist og pist allerede :cool: :hilarious: denna graviditeten blir sånn at me nok ikkje annonsere det noko særlig, folk får finna litt ut av det sjølv tenke eg. Litt gøy det og!❣️
 
Vesla er to år og har absolutt null filter på hva hun sier til hvem, så vi må nok både fortelle det mange ganger, og samtidig prøve å vente til vi er klare for å fortelle det til hvem som helst :p
Mannen har halvveis sagt det litt allerede og magen min har begynt å forandre seg ganske synlig, så det blir sikkert ikke veldig sent. Men jeg kunne tenkt meg å vente til vi ser at ting ser ok ut på ul rundt uke 12 egentlig...
 
Vesla er to år og har absolutt null filter på hva hun sier til hvem, så vi må nok både fortelle det mange ganger, og samtidig prøve å vente til vi er klare for å fortelle det til hvem som helst :p
Mannen har halvveis sagt det litt allerede og magen min har begynt å forandre seg ganske synlig, så det blir sikkert ikke veldig sent. Men jeg kunne tenkt meg å vente til vi ser at ting ser ok ut på ul rundt uke 12 egentlig...
Samme som her omtrent :) haha, gutt på 2 år :)
 
Vår er 3,5. Vi forteller det når det begynner å synes og vi har et ultralydbilde han kan få se. Foreløpig er det så lenge til noe er konkret for ham, så jeg tror det bare hadde vært forvirrende.
 
Venter nok til sommerferien, de er 5 år og 3 år. Vi skal på familieferie med 15 stk i juli. Da er jeg 12 uker på vei. Tenker at barna får vite det ca. samtidig som resten av familiemedlemmene vi reiser med. Det vil naturlig nok bli litt prat om det da, og da synes jeg det er greit at de vet det, spesielt eldste som plukker opp MYE av det vi snakker om. :)
 
Bonusdatter er 8, snart 9 og hun fikk vite det med en gang. Hun har vi vært veldig åpne med både pga ivf med alle stimulering, turer til Danmark og alle negative forsøk og for meg er det viktig at hun er inkludert. Hun vet også at det kan skje ting og at det er lov å stille spørsmål, og søteste frøkna sin kommentar var "jeg gleder meg , og hvis det ikke går så får vi trøste hverandre" <3
 
Eldste på 12 år fant den digitale på badet mitt og fortalte søstra si det på 9 (snart 10) ❤ Stesønn på 10 og mind yngste på 5 og 3 år får vite det når det er offentlig.. for da sprer det seg fort!
 
Har to barn, ei på straks 3 og en på 1 år. Minste skjønner nok ikke så mye regner jeg med, men eldste skjønner nok noe.
Tenker å fortelle de etter første ultralyd rundt uke 12 ved å vise ultralydbildet:)
 
Nå føler jeg strengt talt ikke at jeg bør svare enda, siden jeg ikke har kommet til ikm engang, men hvis alt går bra så tror vi faktisk vi har litt lyst til å ikke si så mye. Er en del som vil bli litt fornærmet, men det får så være
 
2 og 5,5! Må vente en stund enda, hun på 5,5 er ei skravlehøne uten like! :nailbiting: :laughing001
 
Datter på snart 3 år. Hun er en pratemaskin og har full kontroll på det meste. Så vi forteller det når vi synes det er greit at andre rundt oss får vite det. Enten etter privat ultralyd uke 8 eller tidlig ultralyd på sykehuset ca uke 12. :Heartred Kjekt at hun får fortelle det selv til besteforeldre osv.
 
Mine barn er som sagt 9 og 15. Har funnet ut hvordan vi skal informere de begge på en gang:

Vi skal ramme inn et ul-bilde.

Vi har en tradisjon hvor vi går i en park og tar et bilde av barna i samme positur hvert år. Så i år tenkte vi å begynne å ta bilde også stopper jeg plutselig og sier:

«Men vent litt. Vi mangler jo noen!»

Også gir de det innrammede bildet :angel4
Også skal det hele filmes av mannen :Heartred

Tenker vi skal gjøre det etter UL i uke 11+2 så det er «noe» som viser på bilde. Hvis vi klarer å holde det skjult så lenge.
Skal ramme inn et bilde fra tul uke 7+2 i tilfelle vi må fremskynde planen litt :angel7
 
Mine barn er som sagt 9 og 15. Har funnet ut hvordan vi skal informere de begge på en gang:

Vi skal ramme inn et ul-bilde.

Vi har en tradisjon hvor vi går i en park og tar et bilde av barna i samme positur hvert år. Så i år tenkte vi å begynne å ta bilde også stopper jeg plutselig og sier:

«Men vent litt. Vi mangler jo noen!»

Også gir de det innrammede bildet :angel4
Også skal det hele filmes av mannen :Heartred

Tenker vi skal gjøre det etter UL i uke 11+2 så det er «noe» som viser på bilde. Hvis vi klarer å holde det skjult så lenge.
Skal ramme inn et bilde fra tul uke 7+2 i tilfelle vi må fremskynde planen litt :angel7
Så utrolig fin måte å fortelle det på :love017
 
Vi skal faktisk fortelle det idag allerede! Er 3+3 idag.
Datteren min er snart 15. Hun fikk vite det tidlig sist gang også. Hun ble så klart veldig lei sei når det ikke endte bra :Heartred
Men det føltes ikke rett å holde noe så stort skjult for henne, og etter sist gang snakket vi med henne hva hun ønsker en evt neste gang. Hun var helt tydelig på at hun vil vite tidlig på nytt :)
Så det blir en koselig nyhet å gi henne senere :love017
 
Eldstemann på 18 år fekk vita det samme dagen som eg fekk positiv test, 14- og 10-åringen fekk vita det eit par dagar etterpå. 1-åringen skjønnar so klart ingenting uansett :happy3 18-og 10-åringen gledar seg veldig og blei kjempe glade! 14-åringen blei først sint, mem kun fordi han var redd sidan eg var så dårleg forrige gang, så etter ein lang prat kom det seg og no gledar han seg og:love7 Dei fekk vita det tidleg forrige gang og då dei skjønnar det med ein gang det er noko «unormalt», og klarte å holda på hemlegheiten så lenge me ynskte så eg tenker det går fint denne gangen og.. Og om dei skulle forsnakka seg så grå det fint det og:Heartred
 
Back
Topp