Fortelle sjefen

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Når forteller dere sjefen/nærmeste leder at dere er gravid?
Kjenner jeg gruer meg da jeg fortalte det tidlig forrige gang og fikk beskjed om at hun hadde også fortalt det tidlig, men mistet så hun hadde ventet til uke 12 andre gangen.. Problemet mitt er at jeg som medarbeider med tunge løft trenger nok tilpassing ganske snart, og må ha en gyldig grunn:eek:

Jeg sa det rundt uke 10 sist, mest pga at jeg var mye borte fra jobb pga legetimer og følte jeg måtte forklare hvorfor.
Jeg tenker egentlig at det er greit at sjefen vet om det tidlig i tilfelle det skulle gå galt også, slik at man får forståelse for hva man går igjennom. Så om jeg måtte hatt tilrettelegging ville jeg sagt det så tidlig som mulig.

Jeg sa det rundt uke 10 sist, mest pga at jeg var mye borte fra jobb pga legetimer og følte jeg måtte forklare hvorfor.
Jeg tenker egentlig at det er greit at sjefen vet om det tidlig i tilfelle det skulle gå galt også, slik at man får forståelse for hva man går igjennom. Så om jeg måtte hatt tilrettelegging ville jeg sagt det så tidlig som mulig.
Det var det jeg og tenkte forrige gang, og må si at min mannlige sjef tok det mye bedre enn den kvinnelige:hilarious:

Det var det jeg og tenkte forrige gang, og må si at min mannlige sjef tok det mye bedre enn den kvinnelige:hilarious:
Såpass ja. Her er jeg ganske sikker på at min sjef blir glad på mine vegne, så stresser ikke med å si det i det hele tatt.
Det er allerede mistanke blant kollegaene mine siden jeg slutta å snuse for et par mnd siden så tenker jeg må si det til sjefen før de klarer å avsløre meg :D

Jeg fortalte det i går. På grunn av behov for litt tilrettelegging, men også fordi jeg synes det er fint at hun vet om det i tilfelle det ikke går. Sjefen min er topp :happy:

Jeg blir å vente med å fortelle det til uke 12 eller når jeg trenger tilrettelegging.
Sist fortalte jeg det i uke 7 fordi jeg kastet så mye opp, jeg måtte fortelle det :yuck:

Jeg lurer på det samme. Jeg har ikke behov for så mye tilrettelegging i starten, og jeg vil ikke at sjefen skal vite det før nærmeste familie. Men føler jeg likevel har lyst å si det fort som mulig :eek:

Sksl i møte med sjefen i morgen for å legge til rette å sende inn papirer til nav angående svangerskapspenger å sånne ting. Blir spennende å høre hva henne har å si.
Ellers har hun fått vite det tidelig pga sykemeldt fra jobb.

Jeg er bare 3+5, og lurer på om jeg må si det snart på grunn av litt planlegging av hvordan personalgruppa og greier skal fordeles etter sommeren.. :nailbiting: Jeg har en kollega som også er gravid, og etter at det ble kjent på jobben, så begynte sjefen å fleipe om at vi andre damene måtte vente til hun var kommet tilbake etter foreldrepermisjon, så jeg gruer meg litt til å si det.. :wtf: Syns personlig det er aaaaaalt for tidlig - og litt leit at det er sjefen som blir den første utenom samboeren som får vite det.. Tenker å vente til uke 12 ellers..

Jeg er bare 3+5, og lurer på om jeg må si det snart på grunn av litt planlegging av hvordan personalgruppa og greier skal fordeles etter sommeren.. :nailbiting: Jeg har en kollega som også er gravid, og etter at det ble kjent på jobben, så begynte sjefen å fleipe om at vi andre damene måtte vente til hun var kommet tilbake etter foreldrepermisjon, så jeg gruer meg litt til å si det.. :wtf: Syns personlig det er aaaaaalt for tidlig - og litt leit at det er sjefen som blir den første utenom samboeren som får vite det.. Tenker å vente til uke 12 ellers..
Jaa jeg er enig i at det er kjedelig at det er sjefen som er den første som får vite det eventuelt utenom samboer

Jeg skal ha lønnsforhandlingssamtale på tirsdagen og tenkte jeg skulle fortelle det allerede da. Mest for å få fritak fra å gå i bedriftens lokaler da det er mye støy og støv som ikke er bra for graviditeten. Gruer meg da det gikk galt sist gang (MA i november) :nailbiting: så er litt redd for kommentarer som «åja, allerede?» Selv om jeg vet at det muligens ikke kommer til å skje :hilarious::hilarious:

Kjenner på samme problem stilling, vi har en som er ute i permisjon nå, kommer ikke tilbake før i mars 2023. Planen var å bli gravid i løpet av høsten så jeg ikke skulle være borte samtidig:S
Er en sjanse for at jeg må si det i morgen da vi skal planlegge høsten, gruver meg så sykt. Forrige sjefen var ikke spesielt hyggelig når jeg fortalte om min forrige graviditet.

Jeg har allerede fortalt min leder det da jeg en dag før positiv test meldte meg på et prosjekt på jobben som skulle gå over 1.5 år. Sååå den måtte jeg fint trekke meg fra. Lederen min er utrolig fin og omsorgsfull, så hun tok det på strak arm. Jeg tenker uansett at permisjoner og fravær er en del av en normal arbeidshverdag for en leder, så dette er jo en helt vanlig arbeidsoppgave for dem egentlig. De bør jo være glade for at vi produserer neste generasjons arbeidskraft :) Og det bør jo heller ikke komme som en overraskelse når man ansetter personer i alderen 20-40, egentlig :angelic:

Har kun fortalt det til min avdelingsleder(jobber i barnehage) kun for at jeg tidligere har brukt og bli veldig dårlig. Slik at hun vet evt hvorfor jeg plusteslig løper på do:sour: Har foreløbig ikke tenkt og sakt noe til min leder før evt etter OUL. Ikke fordi hun ikke er støttende, men fordi jeg ikke har fast jobb (vikariat) og det skal lyses ut stillinger. Fult klar over at dirkuminering av gravide ikke et lov. Men jeg har opplevd og miste jobb som allerede var gitt til meg, pga graviditet.

Men, sjefen har taushetsplikt med tanke på de andre ansatte eller? Lurer så fælt på hvordan jeg skal gjøre dette.. da jeg ikke ønsker at mine kollegaer skal få vite det før min egen mor og søster, og jeg ønsker jo å holde det hemmelig for dem så lenge som mulig egentlig.. :angelic: Har så lyst til å ha det for meg selv til uke 12 når alt er litt mer sikkert..

Jobber i barnehage, og skal ha planleggingsdag om noen uker.. :sorry: Da skal vi planlegge bemanningen på huset, fordele ansvarsoppgaver på avdelingene, fordele foreldresamtaler og primærkontakter, og så videre.. Jeg skal jo ikke ut i permisjon før i november, så tar gjerne noen oppstarter og sånt, men litt dumt om jeg får barn som har litt ekstra med seg, og så går jeg ut i permisjon etter noen måneder.. for det er nemlig planen at jeg skal ta barna som har litt ekstra med tanke på min videreutdanning innen spes.ped sånn egentlig, og dette har jo vært planen lenge.. :pompus: Hjelp?

Om sjefen vet det så vet jeg ikke om hun klarer å holde maska for de andre kollegaene om det blir nevnt at jeg ikke kan ta disse barna likevel.. :( Men, så er det jo dumt om jeg sier at det er greit på selve dagen også.. Er det dumt av meg å bare være stille, si ting er greit, så om noen uker fortelle det til sjefen? Etter TUL i uke 8? Det er tidlig mai! :love2

Men, sjefen har taushetsplikt med tanke på de andre ansatte eller? Lurer så fælt på hvordan jeg skal gjøre dette.. da jeg ikke ønsker at mine kollegaer skal få vite det før min egen mor og søster, og jeg ønsker jo å holde det hemmelig for dem så lenge som mulig egentlig.. :angelic: Har så lyst til å ha det for meg selv til uke 12 når alt er litt mer sikkert..

Jobber i barnehage, og skal ha planleggingsdag om noen uker.. :sorry: Da skal vi planlegge bemanningen på huset, fordele ansvarsoppgaver på avdelingene, fordele foreldresamtaler og primærkontakter, og så videre.. Jeg skal jo ikke ut i permisjon før i november, så tar gjerne noen oppstarter og sånt, men litt dumt om jeg får barn som har litt ekstra med seg, og så går jeg ut i permisjon etter noen måneder.. for det er nemlig planen at jeg skal ta barna som har litt ekstra med tanke på min videreutdanning innen spes.ped sånn egentlig, og dette har jo vært planen lenge.. :pompus: Hjelp?

Om sjefen vet det så vet jeg ikke om hun klarer å holde maska for de andre kollegaene om det blir nevnt at jeg ikke kan ta disse barna likevel.. :( Men, så er det jo dumt om jeg sier at det er greit på selve dagen også.. Er det dumt av meg å bare være stille, si ting er greit, så om noen uker fortelle det til sjefen? Etter TUL i uke 8? Det er tidlig mai! :love2
Sjefen har taushetsplikt, og tilretteleggingsplikt :)

Back
Topp