Når forteller dere sjefen/nærmeste leder at dere er gravid?
Kjenner jeg gruer meg da jeg fortalte det tidlig forrige gang og fikk beskjed om at hun hadde også fortalt det tidlig, men mistet så hun hadde ventet til uke 12 andre gangen.. Problemet mitt er at jeg som medarbeider med tunge løft trenger nok tilpassing ganske snart, og må ha en gyldig grunn
Kjenner jeg gruer meg da jeg fortalte det tidlig forrige gang og fikk beskjed om at hun hadde også fortalt det tidlig, men mistet så hun hadde ventet til uke 12 andre gangen.. Problemet mitt er at jeg som medarbeider med tunge løft trenger nok tilpassing ganske snart, og må ha en gyldig grunn

Jeg har en kollega som også er gravid, og etter at det ble kjent på jobben, så begynte sjefen å fleipe om at vi andre damene måtte vente til hun var kommet tilbake etter foreldrepermisjon, så jeg gruer meg litt til å si det..
Syns personlig det er aaaaaalt for tidlig - og litt leit at det er sjefen som blir den første utenom samboeren som får vite det.. Tenker å vente til uke 12 ellers..
Har foreløbig ikke tenkt og sakt noe til min leder før evt etter OUL. Ikke fordi hun ikke er støttende, men fordi jeg ikke har fast jobb (vikariat) og det skal lyses ut stillinger. Fult klar over at dirkuminering av gravide ikke et lov. Men jeg har opplevd og miste jobb som allerede var gitt til meg, pga graviditet.
Da skal vi planlegge bemanningen på huset, fordele ansvarsoppgaver på avdelingene, fordele foreldresamtaler og primærkontakter, og så videre.. Jeg skal jo ikke ut i permisjon før i november, så tar gjerne noen oppstarter og sånt, men litt dumt om jeg får barn som har litt ekstra med seg, og så går jeg ut i permisjon etter noen måneder.. for det er nemlig planen at jeg skal ta barna som har litt ekstra med tanke på min videreutdanning innen spes.ped sånn egentlig, og dette har jo vært planen lenge..
Hjelp?