Fortelle sjefen

Sjefene mine er ganske så opptatt, men jeg fikk huket tak i de i matpause her om dagen og fortalte det da. Syns det er greit at de vet i tilfelle alt, dessuten er det lettere å si nei til de tyngste jobbene da.
Begge to er menn, og ganske unge, så her fikk jeg "lykke til med kolikkbaby og oppkast" :p vi fleiper ganske mye så de mente det godt :) men det kom jo frem at mnd de akkurat har hatt i pappa perm ikke akkurat var ferie, slik de trodde det skulle bli :p

Jeg er bare 4+5, testet positivt i dag :happy093
Men må fortelle det allerede til uka. Har en jobb der jeg må bytte avdeling når jeg blir gravid, så har ikke sjans til å skjule det til uke 12 :smiley-ashamed008
Så får håpe sjefene tar det fint :)

Ihk, 2 uker igjen til jeg må si det!
Er det teit å ta et møte om lønnsforhandlinger OG informere han på samme tid? Haha :laughing002

Grugleder meg litt faktisk, ikke pga sjefen - han sa for 4 uker siden at det snart var på tide med nr 2 - men for all oppmerksomheten rundt det. Vi er en liten bedrift og jeg er den eneste jenta, det kommer til å bli en ordentlig snakkis :p

Jeg venter på svar ang jobb...søkte 3-4 dager før jeg fant ut. Føler jeg bør si det hvis jeg får jobben meeen....samtidig , det er tidlig og jeg vet ikke helt om de da vil velge noen andre. Vanskelig det der..
Hva ville dere gjort?

Jeg venter på svar ang jobb...søkte 3-4 dager før jeg fant ut. Føler jeg bør si det hvis jeg får jobben meeen....samtidig , det er tidlig og jeg vet ikke helt om de da vil velge noen andre. Vanskelig det der..
Hva ville dere gjort?
De har ikke lov til å velge noen andre pga graviditet, men de aller fleste gjør det. Det syns jeg er så synd og så dårlig gjort at jeg hadde nok holdt kjeft så lenge jeg hadde kunnet. Og så heller dratt den der "vet du hva jeg fant ut i dag ellr)

Sjefene mine er ganske så opptatt, men jeg fikk huket tak i de i matpause her om dagen og fortalte det da. Syns det er greit at de vet i tilfelle alt, dessuten er det lettere å si nei til de tyngste jobbene da.
Begge to er menn, og ganske unge, så her fikk jeg "lykke til med kolikkbaby og oppkast" :p vi fleiper ganske mye så de mente det godt :) men det kom jo frem at mnd de akkurat har hatt i pappa perm ikke akkurat var ferie, slik de trodde det skulle bli :p

Haha, nei det er rart det der!

Jeg er bare 4+5, testet positivt i dag :happy093
Men må fortelle det allerede til uka. Har en jobb der jeg må bytte avdeling når jeg blir gravid, så har ikke sjans til å skjule det til uke 12 :smiley-ashamed008
Så får håpe sjefene tar det fint :)

Krysser fingrene for det! :)
Var selv 4+3 bare da jeg fortalte det til sjefen.

Ihk, 2 uker igjen til jeg må si det!
Er det teit å ta et møte om lønnsforhandlinger OG informere han på samme tid? Haha :laughing002

Grugleder meg litt faktisk, ikke pga sjefen - han sa for 4 uker siden at det snart var på tide med nr 2 - men for all oppmerksomheten rundt det. Vi er en liten bedrift og jeg er den eneste jenta, det kommer til å bli en ordentlig snakkis :p

Hvorfor må du si det om to uker? Vet ikke helt om jeg ville tatt det samtidig som lønnsforhandling, men på en annen side er det veldig kjedelig å fortelle om det rett etter også :p

Hva ville dere gjort?

Kjedelig situasjon, men som racingfrue sier ville jeg nok ha ventet så lenge som mulig. Det er vel sikkert prøveperiode også.. Hadde begynt i ny jobb tre dager før jeg fant ut at jeg var gravid sist, ventet med å si noe til jeg var 4-5 måneder på vei.

Hvorfor må du si det om to uker? Vet ikke helt om jeg ville tatt det samtidig som lønnsforhandling, men på en annen side er det veldig kjedelig å fortelle om det rett etter også :p

Vi har julebord da. Aldri i verden at jeg klarer å skjule det, så godt kjenner de meg :rolleyes: Så må vi begynne å tenke på hva vi skal gjøre, jeg er den eneste på jobben som kan det jeg gjør :)

Haha, vet! Har bedt om lønnsøkning i vår, og vi avtalte å ta en ny runde nå på høsten. Tenker det er en effektiv måte å slå 2 fluer i 1 smekk i en travel hverdag :laughing002 Huff, jeg må tenke litt på en løsning her ;)

Er selv usikker på når jeg skal informere sjefene. Pga alder og et voksent barn, var nok jeg "favoritt" til stilling. Ikke planlagt med en attpåklatt etter 20 år! Men når det først har skjedd, ser vi på det som en velsignelse. (Jobber for to leger)
Er 8 uker i morgen.

De har ikke lov til å velge noen andre pga graviditet, men de aller fleste gjør det. Det syns jeg er så synd og så dårlig gjort at jeg hadde nok holdt kjeft så lenge jeg hadde kunnet. Og så heller dratt den der "vet du hva jeg fant ut i dag ellr)
Litt der jeg også. Trenger virkelig denne jobben, er 100% stilling. Akkurat nå springer jeg mellom tre forskjellige jobber (hjemmesykepleie og sykehjem) og er utslitt av veksling og ikke ha noe fast. håper sånn jeg får jobben, jobbet der ett år før og er kjent så satser de ser litt på det!

Litt der jeg også. Trenger virkelig denne jobben, er 100% stilling. Akkurat nå springer jeg mellom tre forskjellige jobber (hjemmesykepleie og sykehjem) og er utslitt av veksling og ikke ha noe fast. håper sånn jeg får jobben, jobbet der ett år før og er kjent så satser de ser litt på det!
Ja jeg ville gjort det! Husker det ble tatt opp litt stiller uten egentlig å si noe rett ut når jeg var til intervju. (Hadde jobbet der et år,og da måtte jeg enten rett ut eller ansettes) men da var 2 av de så tydelig på at om jeg så skulle få barn, så ville jeg i såfall "bare" være vekk et år, men jeg kunne jo jobbe i 39 til!
Jeg vil råde deg til å ordentlig undersøke når og om du er pliktet til å fortelle, men det er som du sier ikke så lett å få 100 % stilling i dag. Derfor må man innimellom ta en liten hvit løgn...

Fortalte sjefen det for 3 dager siden, var bare 4+6 eller noe. Gjorde det fordi jeg har en jobb hvor det trengs tilrettelegging mtp slag og spark i magen. Ble rettere sagt overfalt av sjefen! Ikke sett noen bli så lykkelig på laang tid :D

Man er ikke pliktig til å fortelle det til arbeidsgiver før 3 måneder før termin. De har ikke lov til å spørre om dette i det hele tatt på intervju, om du så satt der med monstermage i 8. måned ;) de har heller ikke lov til la være å velge/ansette deg pga det, dersom du er best kvalifisert.
MEN, er mange synder i dette her der ute, så er jo ingen garantier...jeg ville holdt det for meg selv. De fleste sier jo ikke noe til omgivelsene før etter uke 12, så hvorfor skulle du si en så privat og intim ting til "fremmede"?

Når det er sagt så er jeg i samme situasjon selv, er ikke noe kult å måtte dra en hvit en...skal på jobbintervju på drømmejobben neste fredag. Og så må jeg søke på stillingen jeg har nå for å få vikariat ut 2016, så må liksom holde graviditeten superhemmelig på jobb for ikke å redusere sjansene mine for å fortsette (selv om de ikke har lov til å ta det med i vurderingen, I know ;) )

Har ikke bestemt meg for noe ennå... Er veldig fram og tilbake på om jeg skal fortelle eller ikke... Skal på medarbeider samtale på tirsdag, så vi får se... I utgangs punktet ønsker jeg ikke fortelle det før uke 12, men kjenner det allerede i bekkenet :( Må få tilrettelagt arbeid og søkt om hjelpemiddler..

Kommer helt an på formen. Er jeg så trøtt hver dag og ukonsentrert må jeg si det snart. Men vil vente så langt som mulig mot 12 uker.

Måtte fortelle sjefen i dag da jeg ringte inn syk og det var krise på jobb. Måtte til legen pga magesmerter så kunne ikke jobbe uansett :/

Jeg har fortalt det allerede (4+4 bare) itilfelle jeg blir veldig dårlig, så slipper jeg de tyngste oppgavene på jobb, og får litt tilrettelegging :) Hun er også et menneske jeg føler meg komfortabel med i tilfelle det skulle skje noe under svangerskapet. Flott å ha en slik sjef :)

Back
Topp