Fortelle sjefen

anines

Elsker forumet
Når tenker dere er et passende tidspunkt å fortelle sjefen at dere er gravide?

Jeg er så splittet. Sist fortalte jeg det ikke før jeg var 4-5 måneder på vei, mens nå føler jeg at jeg vil være åpen og fortelle det tidligere, men det er jo bare 2,5 måned siden jeg kom tilbake fra forrige permisjon. Det kommer jo selvfølgelig veldig an på situasjonen, når man føler det er riktig. Sist hadde jeg prøvetid, så ville ikke fortelle det før jeg hadde fast kontrakt.
 
Tenkte å prøve å vente til uke 10-12 her men må jo se an hvordan formen blir. Er bare i uke 4. Førstegang gravid så er veldig usikker selv hva jeg skal gjøre. Tenkte også å vente lengst mulig å si noe til kollegerene :)
 
Jeg ser an formen, håpet er at formen holder og jeg slipper fravær før uke 12. Da slipper jeg bomben på julebordet:)

Om formen blir som sist, med intens kvalme og oppkast - må jeg nok si det før.

Litt "krise" om jeg blir veldig dårlig nå. Vi er inne i en super viktig periode med mye jobbing og jeg er i grunn ansvarlig for mye av det:-/

Heldigvis verdens greieste sjef som jeg VET kommer til å ta det fint og ønske meg alt godt:)
 
Tror neppe jeg forteller det før magen synes.
Har vikariat som går ut 29/2...så trenger strengttalt ikke å fortelle det.
 
Jeg ser an formen, håpet er at formen holder og jeg slipper fravær før uke 12. Da slipper jeg bomben på julebordet:)

Om formen blir som sist, med intens kvalme og oppkast - må jeg nok si det før.

Litt "krise" om jeg blir veldig dårlig nå. Vi er inne i en super viktig periode med mye jobbing og jeg er i grunn ansvarlig for mye av det:-/

Heldigvis verdens greieste sjef som jeg VET kommer til å ta det fint og ønske meg alt godt:)

Så deilig å ha en sånn sjef, og vite at han/hun kommer til å ta det bra. Jeg er veldig usikker på hvordan min kommer til å reagere, men håper jo på det beste!
 
Prøver å vente til uke 12, men det kommer jo helt ann på hvordan formen blir og om magen synes. Sist ble det mye spying på jobb, så da måtte jeg forklare meg :facepalm: Magen ble også stooooor fort sist. Folk spurte fra rundt 5 måneder sist om jeg snart hadde termin.
 
Jeg må nok fortelle det ganske tidlig, slik at de kan ta inn vikar for meg som trenger tid på å læres opp. Skulle jeg bli like stor like fort nå som sist, da får jeg ikke plass til å gjøre det jeg gjør :p
Dessuten er det mye tungt arbeid, og jeg skal til legen for å diskutere jobben og slikt, ettersom jeg har økt sjanse for å føde for tidlig...
 
Vi skal ha medarbeidersamtaler i november en gang, så jeg forteller det sikkert til sjefen da.. Resten av kollegaene får vente litt til :)
 
Jeg må nok fortelle det ganske tidlig, slik at de kan ta inn vikar for meg som trenger tid på å læres opp. Skulle jeg bli like stor like fort nå som sist, da får jeg ikke plass til å gjøre det jeg gjør :p
Dessuten er det mye tungt arbeid, og jeg skal til legen for å diskutere jobben og slikt, ettersom jeg har økt sjanse for å føde for tidlig...

Hva jobber du med siden du ikke får plass? :p
 
Hva jobber du med siden du ikke får plass? :p
Jeg jobber på stabburet, lager den gule leverposteien :)
Den blir fylt i store kurver før koking, og da står man liksom helt inntil. Kan liksom ikke stå sideveis og jobbe med en arm, og i hvertfall ikke gå et skritt tilbake og lene meg over :p
 
Jeg jobber på stabburet, lager den gule leverposteien :)
Den blir fylt i store kurver før koking, og da står man liksom helt inntil. Kan liksom ikke stå sideveis og jobbe med en arm, og i hvertfall ikke gå et skritt tilbake og lene meg over :p

Haha, nei det går kanskje ikke. Ser det for meg :p
 
Jeg er usikker...forsøker nok å vente til det nærmer seg 12 uker, men kanskje det blir naturlig å fortelle når det er julebord, da er jeg 9 uker på vei. Sist jeg var gravid måtte jeg fortelle det med en gang, siden jeg hadde en annen jobb der noe av arbeidet ikke egnet seg for gravide.
 
Fortalte det til sjefen i dag! :eek: Da vet han hva det gjelder uansett hva det skulle være, og det føles veldig greit :)
 
Jeg fortalte det igår. Hadde tenkt til å vente men så skulle jeg gjøre en undersøkelse med røntgen stråling og da måtte jeg si det slik at jeg ikke ble med på den. Vanskelig å bare si kan ikke uten grunn. Men gikk veldig fint:happy:
 
Jeg kommer til å fortelle det i uke 9, da jeg har julebord, og jeg vet jeg ikke klarer å holde meg:p:)
 
Back
Topp