Fortelle sjefen om graviditet

Fortalte sjefen min det før ferien og syntes det var vanskelig å fortelle siden det er under et år siden jeg kom tilbake fra permisjon. Men hun tok det fint og var glad på mine vegne :) deilig å ha fortalt det. Gruer meg til å fortelle kollegaer når jeg kommer tilbake fra ferie, da er jeg 14+3 men da er det vel på tide :) alle blir nok glade men syntes det er litt slitsomt å fortelle sånt.
 
Jeg valgte å fortelle sjefen i uke 5 allerede for å tigge til meg en forlengelse av vikariatet mitt, som egentlig skulle avsluttes. Ble livredd for å ikke tjene opp rettigheter til foreldrepenger, og å måtte søke ny jobb i femte måned... hun tok det heldigvis pent - visste at vi har prøvd lenge og at det er veldig etterlengta.

Når jeg begynner på jobb etter ferien er jeg i uke 13, og jeg vil helst ha gjennomført TUL (som jeg får som en del av KUB/ prenatal fosterdiagnostikk), før jeg sier noe til flere på jobben. Skal få dato for TUL veldig snart, i uke 12 eller 13, sannsynligvis. Bekymringen er bare at jeg føler jeg ser sinnsykt gravid ut allerede...! (Er i uke 11 i morra, og er så oppblåst!).. Og lurer på hva i alle dager jeg skal ha på meg av skjulende klær de første jobbdagene :p
 
Fortalte ny arbeidsgiver om graviditeten i dag og det kunne ikke gått bedre. Glad på våre vegne og veldig positiv. Gleder meg til å begynne på ny arbeidsplass om noen uker. Var vanskelig å ta steget med å si det, men godt at det ble en positiv samtale. :)
 
Så bra det gikk bra!

Jeg begynner i ny jobb 1. august, og må si jeg gruer meg litt til å poppe den nyheten med en gang... :facepalm:
Skjønner det godt! Men veldig godt å bli ferdig med ! Var flere kilo lettere! :) Lykke til <3
 
Jeg gruer meg også veldig. Fikk ikke fortsette der jeg jobber nå, men fikk meg ny fulltidsjobb fort. Har ikke sagt noen av stedene at jeg er gravid. Må nok ta en samtale med ny arbeidsgiver veldig snart. Ikke noe gøy å nettopp ha fått seg ny jobb og så må man fortelle at man skal ut i permisjon igjen så fort.

Ja,skjønner deg veldig godt. Man vet jo at det mest sannsynlig går veldig fint ,men når man er usikker på hvordan sjefene reagerer så blir det kjempe vanskelig,syns jeg. Håper det ordner seg <3 Lykke til med å fortelle det!
 
Har ikke fortalt, gruer meg kanskje litt pga. reaksjonen jeg fikk sist. Håper hun forholder seg mer profesjonell denne gangen, jeg er heldigvis ikke redd for å si i fra! Sjefen min har aldri tatt graviditet bra, verken fra ansatte eller da datteren hennes (min venninne) ble gravid. Når jeg fortalte om første ble hun sint og sa hun var såååå skuffet over meg:hilarious: Sa at jeg syntes det var uprofesjonelt og merkelig av henne å reagere sånn, da beklaget hun. Hun reagerer dårlig på sykemelding og egenmelding også:p
Uff , så utrolig kjipt da!! Bra at du ikke er redd for å si fra! Føler at selvom sjefene er mennesker så kan de bli litt vell opptatt av jobben og ikke tenker helt over hva de sier. Uff, min sjef er også veldig lite glad i sykemelding osv.. så var litt derfor jeg gruet meg.. Masse lykke til! Det virker som du har litt bein i nesa så dette får fint :)
 
Gruer meg til å fortelle det. Tror liksom ingen forventer det siden jeg har 3 barn fra før.
Sjefen reagerer dårlig på egenmeldinger, sykt barn og sykemeldinger. Kan gjerne ringe å lure på hva i all verden som feiler deg siden du ikke greier en vakt engang. Sist jeg var sykemeldt ringte hun fastlegen min:hilarious::hungover:

Hun er heldigvis på ferie nå. Etter 3 nattevakter sa kroppen min stopp! Skal prøve på nytt til helgen igjen. Håper å greie å holde det skjult frem til 15.august

Du har nok rett folk kanskje i forventer det når man begynner å flere en to barn (merket det bare nå med nr 3, gruer meg nesten litt å fortelle familie da de sikkert mener det er mer en nok med to).

Uff,bare å høre på kroppen ja! Masse lykke til <3 Både på jobb og fortelle!
 
Jeg valgte å fortelle sjefen i uke 5 allerede for å tigge til meg en forlengelse av vikariatet mitt, som egentlig skulle avsluttes. Ble livredd for å ikke tjene opp rettigheter til foreldrepenger, og å måtte søke ny jobb i femte måned... hun tok det heldigvis pent - visste at vi har prøvd lenge og at det er veldig etterlengta.

Når jeg begynner på jobb etter ferien er jeg i uke 13, og jeg vil helst ha gjennomført TUL (som jeg får som en del av KUB/ prenatal fosterdiagnostikk), før jeg sier noe til flere på jobben. Skal få dato for TUL veldig snart, i uke 12 eller 13, sannsynligvis. Bekymringen er bare at jeg føler jeg ser sinnsykt gravid ut allerede...! (Er i uke 11 i morra, og er så oppblåst!).. Og lurer på hva i alle dager jeg skal ha på meg av skjulende klær de første jobbdagene :p
Så Bra at det ordner seg med foreldrepenger! Måtte gjøre det samme med nr 1,gikk akkurat på dagen hehe.

Vææ,skjønner det godt ! Er bare i uke 9, og vurderer å få ny uniform ,men har bare 10 dager igjen på jobb så håper det går! Vil heller ikke fortelle kollegaer enda,men noen vet at jeg sliter med helsa,men de vet ikke hva det er men respekterer det (hadde 400kg med ting å flytte åå og måtte få andre til å flytte det hehe )

Masse lykke til på jobben og tul<3
 
Har ikke fortalt det ennå. Har ingen sjef for øyeblikket, så kjenner ikke «vikar»-sjefen min så altfor godt. Har bare jobba 11 mnd etter at jeg kom tilbake fra forrige perm :angelic: men de kan jo strengt tatt ikke si noe på det.

Forrige gang var jeg over halvveis før jeg fortalte det, men tror jeg får mage litt før denne gangen så bør vel si det snart:shy:
 
Har ikke fortalt det ennå. Har ingen sjef for øyeblikket, så kjenner ikke «vikar»-sjefen min så altfor godt. Har bare jobba 11 mnd etter at jeg kom tilbake fra forrige perm :angelic: men de kan jo strengt tatt ikke si noe på det.

Forrige gang var jeg over halvveis før jeg fortalte det, men tror jeg får mage litt før denne gangen så bør vel si det snart:shy:
Jeg var tilbake i jobb i 1 mnd fra forrige perm før jeg ble gravid på nytt :hilarious: Tror sjefen ble litt stressa, hun var jo ganske klar for å få meg tilbake igjen :rolleyes: Sa det veldig tidlig til henne her da.
 
Jeg og mannen jobber på samme plass så han fikk den oppgaven. Sjefen tok det veldig fint og hadde nok forutsett den da han visste at vi prøvde å få barn. Siden vi har mistet flereganger sent i svangerskapene tidligere og en av dem skjedde med det samme vi startet å jobbe der så var han vel ganske forberedt på det.
 
Sa det på jobb i dag jeg. Uke 11, men må gå over til gravidbukser nå, greit å si det før det vises :D
 
Jeg og mannen jobber på samme plass så han fikk den oppgaven. Sjefen tok det veldig fint og hadde nok forutsett den da han visste at vi prøvde å få barn. Siden vi har mistet flereganger sent i svangerskapene tidligere og en av dem skjedde med det samme vi startet å jobbe der så var han vel ganske forberedt på det.
Så bra. Ja, da var nok forberedt på at det ville skje en dag. <3
 
Min sjef er også min venninne, så jeg fortalte det allerede 4+4, hun ble bare glad på mine vegne med tanke på mange år med ufrivillig barnløshet. Eneste hun sa etter noen uker var fader, jeg må jo ha inn en vikar for deg:playful:
 
Back
Topp