Fortelle søsken

Dytter opp denne.

Her starter det å nærme seg, føler jeg ikke har gledet meg så mye enda pga jeg har slike tanker ag det ikke kommer til å gå bra. Kjenner den tanken er der enda litt, men etter å ha sett bankende hjerte to ganger på «enkle» UL så føler jeg det er mer håp. M
Skal på toul mandag 27, og er da 12+5, går alt bra da får nok de fleste vite det.

Jenta vår har ønsket seg småsøsken lenge så spent på hennes reaksjon. Ikke bestemt hvordan vi skal forteller henne og de kommende besteforeldre/tanter/onkler. ( jeg har to søstre som har vist det en stund da, jeg snakket med de hver eneste dag, og vi er veldig nære, var greit å fortelle de det så jeg kunne syte og klage litt til de om dårlig form, dumme leger og angst over at det ikke skulle gå bra:))

Noen som har fortalt nyheten enda? Hvordan gjorde dere det? Og hvordan tok de kommende søskene det?
Vi fortalte det fredag forrige uke, enda jeg var 9+6/10+0. Var på ultralyd og alt så bra ut. Jeg er så dårlig så det var greit å fortelle hvorfor. Jeg har litt panikk for om vi fortalte det for tidlig. Jeg har otul 5. Desember, 12+3. Håper alt fremdeles er bra. Barna gleder seg helt villt.

Nå etter vi fortalte det skal soon to be storebror på 7 kose magen, sier ha det til meg- og baby før skolen, snakker til magen og sier han gleder seg til den kan høre han og til magen blir stor og lettere å kose på :Heartred Han er skikkelig god! Storesøster på 9 har litt flere betenkeligheter, mest redd for at baby skal holde henne våken om natta. Hun gleder seg til babyen er 2- 4 år og kan gjøre mer :knegg:

Nå etter vi fortalte det skal soon to be storebror på 7 kose magen, sier ha det til meg- og baby før skolen, snakker til magen og sier han gleder seg til den kan høre han og til magen blir stor og lettere å kose på :Heartred Han er skikkelig god! Storesøster på 9 har litt flere betenkeligheter, mest redd for at baby skal holde henne våken om natta. Hun gleder seg til babyen er 2- 4 år og kan gjøre mer :knegg:
Altså, :Heartred og:hilarious:

Hun kan heller ikke forstå at jeg gidder å jobbe med babyene i barnehagen, det må da være mye morsommere å få leke med skolestartene :hilarious: Så baby er et konsept hun ikke helt har så for mye til overs for. Men et søsken til er hun veldig positiv til!

Hun kan heller ikke forstå at jeg gidder å jobbe med babyene i barnehagen, det må da være mye morsommere å få leke med skolestartene :hilarious: Så baby er et konsept hun ikke helt har så for mye til overs for. Men et søsken til er hun veldig positiv til!
Jenta mi på 5 år driver å leker at hun er storesøster til bamsene sine for tiden ( og jeg er mor såklart) hun har en ganske realistisk fremstilling av baby med mye gråt, og forteller meg at det er veldig travelt :hilarious: spent på hvordan hun tar den ekte nyheten og opplevelsen:happy090

Jenta mi på 5 år driver å leker at hun er storesøster til bamsene sine for tiden ( og jeg er mor såklart) hun har en ganske realistisk fremstilling av baby med mye gråt, og forteller meg at det er veldig travelt :hilarious: spent på hvordan hun tar den ekte nyheten og opplevelsen:happy090
Hahaha så søt!

Noen som har noen tips til hvordan fortelle det til ei stk tenåring? Dette er vår mega-etterpåklatt og det fryktes en relativt negativ respons fra tenåringen som styrer med egne hormoner og er i generelt variabelt dårlig humør. :oops: Forventer selvsagt ikke noe gledesrop, men hadde vært fint om det ikke ble super negativt heller… uff

Noen som har noen tips til hvordan fortelle det til ei stk tenåring? Dette er vår mega-etterpåklatt og det fryktes en relativt negativ respons fra tenåringen som styrer med egne hormoner og er i generelt variabelt dårlig humør. :oops: Forventer selvsagt ikke noe gledesrop, men hadde vært fint om det ikke ble super negativt heller… uff
Åh, kanskje hun tar det penere enn du frykter? Jeg tror jeg bare ville sagt det. Kanskje med et ultralydbilde eller noe annet håndfast? Har hun søsken fra før?

Åh, kanskje hun tar det penere enn du frykter? Jeg tror jeg bare ville sagt det. Kanskje med et ultralydbilde eller noe annet håndfast? Har hun søsken fra før?
Uff, jeg håper virkelig det. Hun har både stesøsken og halvsøsken (far), men er såpass mye eldre at det søskenforholdet oppleves nok relativt annerledes for henne.
Får vel puste dypt og si det så snart NIPT-test og alt kommer i retur
Håpet bare det skulle komme en «god» dag, men kan liksom ikke vente inn i evigheten heller…

Jeg trur jeg bare ville sagt det, uten å gjøre en så stor greie ut av det. Kan jo fortere bli kollisjon mellom følelser/sjokk dersom man gjør en stor greie ut av det :Heartred
Og så kanskje det går an å tenke at første reaksjonen ikke er så farlig med (enklere sagt enn gjort, jeg vet det!). Men heller tenke at dere faktisk har hele svangerskapet til å få henne med på lag :Heartred

Jeg trur jeg bare ville sagt det, uten å gjøre en så stor greie ut av det. Kan jo fortere bli kollisjon mellom følelser/sjokk dersom man gjør en stor greie ut av det :Heartred
Og så kanskje det går an å tenke at første reaksjonen ikke er så farlig med (enklere sagt enn gjort, jeg vet det!). Men heller tenke at dere faktisk har hele svangerskapet til å få henne med på lag :Heartred
Dette høres veldig fornuftig ut, syns jeg.

Vi sa det til 13 åringene og 15 åringen i uke 9 allerede. Ville at de skulle vite det litt før alle andre. De tok det overraskende greit, og virker som de gleder seg og er spente! 15 åringen er vel litt mer negativt innstilt som forventet, og gleder seg allerede til baby er 2-3 år. :hilarious:

Back
Topp