Fortelle søsken

Mamima

Glad i forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Junispirene24❤️
Februarhjertene 2025
Vi har to små på 3 og 5,5år fra før. Jeg sier små, men hun på 5,5 er ca 47år gammel mentalt :hilarious:

Jeg lurer veldig på når jeg skal si noe denne gangen. Når vi begynte å prøve så har vi jo nevnt sånn "hva tenker dere om å få en liten bror eller søster?" Litt sånn for å teste vannet.
Svaret har vel vært noe sånt som "Nei, mamma. Det er alt for mange brødre her allerede. Jeg blir sliten i øra."

Så slites litt mellom tanken på å involvere henne så tidlig som mulig så hun føler dette er noe hun er med på, å ikke noe som skjer mot henne på en måte. (som vi har gjort de andre gangene) å det å bare vente.

Risikoen for at det går galt er jo der. Men dette er hun klar over da vi måtte avslutte svangerskapet med minste broren halveis pga alvorlig sykdom.

Dette ble langt å rotete, når tenker dere å si det?

Blir ikke før vi føler oss ganske sikker på at det går bra, jenta mi på 5 år har mange vanskelige tanker om døden allerede og gråter lye over oldeforeldrene som døde for snart 2 år siden, orker ikke tanken på hvordan reaksjonen vil bli om vi sier det så går det gale rett etterpå. Så i alle fall ikke før etter TOUL.

Vi har en på 9 og en på 7, vi kommer ikke til å fortelle før ved uke 12, evnt toul (jeg håper litt at jeg får den i uke 11). Deretter skal de få være involverte så mye de orker! Lillebror elsker babyer og sier han er misunnelig på kameraten som blir storebror i februar, så jeg håper de blir glade :Heartred Men alle reaksjoner er greit.

Våre sine er tette som ei sil, så det blir ikke å si noe før vi skal begynne å fortelle det til familie ihvertfall :hilarious: Sier jeg noe til han på 4,5 og ber han om å holde det hemmelig så springer han å sier det i barnehagen med en gang:hilarious:

Våre sine er tette som ei sil, så det blir ikke å si noe før vi skal begynne å fortelle det til familie ihvertfall :hilarious: Sier jeg noe til han på 4,5 og ber han om å holde det hemmelig så springer han å sier det i barnehagen med en gang:hilarious:
Jeg tenker også at jeg ikke sette dem i den posisjonen at de må holde på en så stor hemmelighet. Særlig lillebror på 7 år kommer til å bli helt fra seg og så lei seg om han glipper det. Så de skal få vite det når de får lov til å dele det videre :smiley-bounce012 Selv om jeg helst vil fortelle dem det nå :hilarious:

Hun har vært med og satt sprøyter i nesten 2 måneder, så følte og si hvorfor.
Og hun har alt sagt i barnehagen at mamma har baby i magen... Såå, ikke så hemmelig lenger :nailbiting:

Her blir det etter nipt og otul. Men får raskt mage (og blir veeeeldig oppblåst 1. trimester), og dette er tredjemann, så jeg får gå i vide klær i høst :laughing002

Her blir det etter nipt og otul. Men får raskt mage (og blir veeeeldig oppblåst 1. trimester), og dette er tredjemann, så jeg får gå i vide klær i høst :laughing002
Same! Herregud, jeg ser allerede ut som om jeg er 6 mnd på vei...! Fordi jeg er så sinnsykt oppblåst! Men jeg får også veldig fort mage, så det spørs hvor lenge jeg klarer å skjule det. Men ungene føler jeg at jeg må skjule det for, evnt juge for :hilarious:

Same! Herregud, jeg ser allerede ut som om jeg er 6 mnd på vei...! Fordi jeg er så sinnsykt oppblåst! Men jeg får også veldig fort mage, så det spørs hvor lenge jeg klarer å skjule det. Men ungene føler jeg at jeg må skjule det for, evnt juge for :hilarious:
Ja, samme her, frem til otul og nipt så juger jeg! Men kan få tatt nipt privat fra uke 10, så får jeg seint time i det offentlige så kan det hende vi betaler for svar et par uker tidligere :angelic:

Ja, samme her, frem til otul og nipt så juger jeg! Men kan få tatt nipt privat fra uke 10, så får jeg seint time i det offentlige så kan det hende vi betaler for svar et par uker tidligere :angelic:
Åh lurt! Må man sende til Danmark da?

Jeg er heldigvis så romslig fra før, så kunne sikkert skjult det fremt il fødsel sånn sett :hilarious:

Back
Topp