Fortelle søsken

Jeg fortalte ungene rundt uke 12.. De er 2 og 4 år. De begynner faktisk å bli veldig utholdmodig.. De skal kjenne på magen, løfte opp genser for å se om baby er kommet ut. De spør hvor baby ligger og Snakker om den ganske mye.. Jeg var nok Litt tidlig med å fortelle... Jeg er fra mars forumet og er 16 uker nå. I går susset eldste magen god natt.
 
Ikke fortalt det til 3 åringen enda. Men han vet at mamma er "syk" og har sagt til flere at mamma er syk og har mye vondt i magen. Så spørs hva de i bhg tenker om det :hilarious:

På en måte har jeg lyst til å si det etter oul, siden jeg har et risikosvangerskap hvor det er sannsynlig at jeg har påført fosteret skader (men som kanskje ikke sees på ul). Også fordi jeg tenker det blir veldig lenge for 3åringen å vente på å få småsøsken. Alle i bhg har nemlig fått alt.

Ellers så kommer vi til å si det etter ul i uke 12. Får se :) vi kommer nok til å si det til flere rundt da, for da satser jeg på at formen stiger slik at jeg slipper "isolat" hjemme, og da er det bedre at han hører det fra oss enn via venner i bhg..

Her kan man diskret si det til ped leder. Da forstår personalet at noe skjer hjemme som kan endre barnets adferd i barnehagehverdagen. Her kan personalet være trygge voksne for barnet som kan bli usikker når mamma er syk. De kan forklare at det ikke er farlig ol.
 
Jeg har enda ikke sagt noe. Jeg er i uke 9, så jeg er over der jeg mista sist. Jeg har bedt om tul, så håper jeg kan se et hjerte banker der, så jeg kan vise bilde til Lillemor.
 
Vi skal fortelle mine fine bonusbarn på 7 og 10 neste uke når vi drar på høstferie. Spent på hvordan de reagerer. Er nå 10+3.
 
Sniker fra mai. Jeg fortalte det til mi på 12 siden jeg aldri fikk sjansen når jeg mistet i mars. Så jeg bare sa det rett ut fordi jeg var så trøtt og sliten, hun ble glad, og gleder seg. Hun ble litt furt fordi hun ikke fikk kort som sto hun skulle bli storesøster og gi body slik jeg hadde planlagt sist :laughing021
 
Vi har bestilt en kake hvor det skal stå «inne i mammas mage, ligger en liten gave».
Skal servere den etter middag på søndag så jeg er veldig spent på hva de sier!
De er 11 og 8 år.
Minste er bare 1 så han skjønner jo ikke noe uansett
 
Må bare fortelle om en kollega som avslørte babynyheten til sine barn på 6 og 8 i pakkekalenderen. Begge barna var kjempespente på hva det var i den store fine pakken som hang på luke nr 1.
Dagen kom, de åpnet opp og inni lå et ultralydbilde og et kort hvor det stod at: «dere skal bli storesøstre!».

Og begge ble så skuffa! Var det ikke noe mer liksom? Den fine pakken, også ingen gave inni. Den avsløringen gikk ikke helt som planlagt kan du si..

Det ble stas etter hvert, men der og da var det skikkelig nedtur!
 
Må bare fortelle om en kollega som avslørte babynyheten til sine barn på 6 og 8 i pakkekalenderen. Begge barna var kjempespente på hva det var i den store fine pakken som hang på luke nr 1.
Dagen kom, de åpnet opp og inni lå et ultralydbilde og et kort hvor det stod at: «dere skal bli storesøstre!».

Og begge ble så skuffa! Var det ikke noe mer liksom? Den fine pakken, også ingen gave inni. Den avsløringen gikk ikke helt som planlagt kan du si..

Det ble stas etter hvert, men der og da var det skikkelig nedtur!

Kan skjønne at det ikke helt stod til forventningene :hilarious::hilarious:
 
Jeg skjønner også de ungene godt. Det er stas å få søsken, men det er ingen gave. :laughing002
 
Back
Topp