Fortelle søsken

Upsidaysi

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Påskekyllingene 2020
noen som har fortalt søsken?
Hvordan ble det fortalt og Hvordan reagerte de?
 
Vi fortalte det til storebror etter å ha sett hjerte slå i uke 7. Han er snart 10 år og dersom det ikke skulle gå veien så vil han klare å forstå. Jeg er også så dårlig så han ble bekymret for hva som var galt med mamma ;)
Jeg kjøpte en t-skjorte med skriften "jeg skal bli storebror". Han ble kjempe glad og gleder seg enormt mye. Han har selv spurt om å få være med på neste ultralyd i uke 12. Så vi får se hvordan vi løser det:)
 
Vi fortalte det til 6 åringen i forrige uke etter ultralyd. Var da i uke 9. Viste bilde fra ultralyd og sa at mamma hadde baby i magen. Hun har mast om om å få bli storesøster veldig lenge. Hun hylte av glede :Heartred Så til henne at det skulle være en hemmelighet, men da jeg hentet henne på skolen så sa hun at det ikke hadde vært så lett å holde på hemmeligheten :knegg:
 
Datteren min på 7 år gjetta det selv. Vi var jo gravide i mai, men mista i uke 16. Så den gangen var jeg også dårlig. Hun skjønte det på formen min! Forrige gang sa hun det til alle med en gang selv om vi sa det skulle være hemmelig.

Nå har hun klart å holde munn. Selv til lillebror på 5 år. Han får forøvrig vite det når vi har vært på fostermedisinsk på Riksen i uke 12.. tror jeg. Har liksom lyst å passere uke 16 igjen. Fordi det var da det gikk galt sist. Men han må jo få vite det før det.
 
Vi fortalte det i uke 10. Da skulle pappen på jobb i 4 uker og jeg er veldig dårlig. Kaster opp mye og har svært lite energi. Greit at de vet hvorfor. Ungene er 3 og 6. Eldstemann trodde ikke på oss helt først, men begge ble veldig glade. Vi hadde vært på UL først og sett at hjertet slo.
 
Fortalte det til 2åringen etter Tul i uke 12+5
Men ifølge hun er det hun som har baby i magen :D
 
Vi fortalte det til storebror etter å ha sett hjerte slå i uke 7. Han er snart 10 år og dersom det ikke skulle gå veien så vil han klare å forstå. Jeg er også så dårlig så han ble bekymret for hva som var galt med mamma ;)/QUOTE]
Samme her, bare at min er ett år yngre.

Vi bare sa det "helt vanlig" mens vi spiste middag, følte det var en såpass stor greie at vi ikke trengte å gjøre noe ekstra ut av det. Han ble veldig, veldig glad - og har engasjert seg heftig i navnedebatten.
 
Min sønn er straks 11år, han begynte å gråte av glede ❤️ Han har ønsket seg søsken veldig lenge, men trodde ikke det kom til å skje ❤️
 
Ååååå herremin så herlig å høre alle reaksjonene
 
Fortalte det til min på tre at hun skulle bli storesøster. Det ville hun ikke bli, hun ville heller bli mamma.
 
Ikke fortalt det til 3 åringen enda. Men han vet at mamma er "syk" og har sagt til flere at mamma er syk og har mye vondt i magen. Så spørs hva de i bhg tenker om det :hilarious:

På en måte har jeg lyst til å si det etter oul, siden jeg har et risikosvangerskap hvor det er sannsynlig at jeg har påført fosteret skader (men som kanskje ikke sees på ul). Også fordi jeg tenker det blir veldig lenge for 3åringen å vente på å få småsøsken. Alle i bhg har nemlig fått alt.

Ellers så kommer vi til å si det etter ul i uke 12. Får se :) vi kommer nok til å si det til flere rundt da, for da satser jeg på at formen stiger slik at jeg slipper "isolat" hjemme, og da er det bedre at han hører det fra oss enn via venner i bhg..
 
Vi fortalte det til 6 åringen i forrige uke etter ultralyd. Var da i uke 9. Viste bilde fra ultralyd og sa at mamma hadde baby i magen. Hun har mast om om å få bli storesøster veldig lenge. Hun hylte av glede :Heartred Så til henne at det skulle være en hemmelighet, men da jeg hentet henne på skolen så sa hun at det ikke hadde vært så lett å holde på hemmeligheten :knegg:
Samme med mine, deg var annonsert til alle:angelic:
 
Ikke fortalt det til 3 åringen enda. Men han vet at mamma er "syk" og har sagt til flere at mamma er syk og har mye vondt i magen. Så spørs hva de i bhg tenker om det :hilarious:

På en måte har jeg lyst til å si det etter oul, siden jeg har et risikosvangerskap hvor det er sannsynlig at jeg har påført fosteret skader (men som kanskje ikke sees på ul). Også fordi jeg tenker det blir veldig lenge for 3åringen å vente på å få småsøsken. Alle i bhg har nemlig fått alt.

Ellers så kommer vi til å si det etter ul i uke 12. Får se :) vi kommer nok til å si det til flere rundt da, for da satser jeg på at formen stiger slik at jeg slipper "isolat" hjemme, og da er det bedre at han hører det fra oss enn via venner i bhg..
Hvordan har du påført det skader så tidlig? Medisiner?
 
Fortalte det til toåringen. Han brydde seg ikke det minste og ville bare snakke om Brannmann Sam;)
 
Her fortalte jeg det til jentene i kveld. Hadde kjøpt en tåteflaske som låg i en pose på rommet. Så under middagen sa jeg at jeg hadde kjøpt en gave til en av ungene mine og ba ho yngste hente posen.. hun tok den opp og såg litt på den før de spurte er du gravid mamma? Jeg svarte ja og da var det full jubel og weeee. De vart kjempe glade og gleder seg veldig :Heartred:wav
 
Hvordan har du påført det skader så tidlig? Medisiner?

Ikke tatt nok medisiner. Det er mellom uke 6-10 som var mest kritisk, og da var jeg undermedisinert. Omstendighetene vet vi dog ikke. Kan være ubetydelig, eller større. Håper på så lite som mulig og helst ubemerkelig :)
 
Ikke tatt nok medisiner. Det er mellom uke 6-10 som var mest kritisk, og da var jeg undermedisinert. Omstendighetene vet vi dog ikke. Kan være ubetydelig, eller større. Håper på så lite som mulig og helst ubemerkelig :)
Åååh! Det hørtes ikke bra ut :/ Håper det har gått bra for det om <3
 
Back
Topp