Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så lenge du er i jobb i 6 av dei siste 10 mnd har du rett på full foreldrepengar meinar eg..?
Gutt februar 2014
6 av siste 10mnd betyr at du ikke trenger å være i jobb de siste 4mnd før fødsel hvis du jobbet de 6mnd før det igjen. Dvs at av de siste 10mnd må du ha jobbet i 6mnd uavhengig av hvilke av de 10mnd du jobbet. Sykmelding fra jobb (feks pga svangerskapskvalme) teller som om du er i jobb (du får jo penger utbetalt). Er du permanent ufør eller på uførepensjon gjelder egne regler.Men hva menes med 6 av de siste 10, forstår ikke helt det med 10..? Hvorfor ikke bare de siste 6 mnd? Og er i jobb, hva hvis jeg blir dårlig og sykemeldt i svangerskapet? Uansett, hvis ikke det blir veldig for tidlig fødsel, så vil jeg jo fylle opp slik at jeg har vært i jobb over 6 mnd.., eller? Blir ikke helt klok på dette...
Sent from my iPhone using BV Forum
6 av siste 10mnd betyr at du ikke trenger å være i jobb de siste 4mnd før fødsel hvis du jobbet de 6mnd før det igjen. Dvs at av de siste 10mnd må du ha jobbet i 6mnd uavhengig av hvilke av de 10mnd du jobbet. Sykmelding fra jobb (feks pga svangerskapskvalme) teller som om du er i jobb (du får jo penger utbetalt). Er du permanent ufør eller på uførepensjon gjelder egne regler.
Nei herlighet da må du ikkje tenka på! Dei fleste blir nok glad på dine vegner. Det er no bare sånn det er å ha damer i fruktbar alder i jobb alltid ein sjans for at nåken skal ut i permisjon.Har aldri vært i permisjon når jeg har vært i fast jobb før. Var under utdanning sist da jeg fikk min første.
Men da trenger jeg egentli ikke å bekymre meg for at de skal bli sure. Eneste de kanskje blir litt ergelige for er vell at jeg blir borte når jeg er ute i permisjon. Men sånn er det..
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hva i all verden menes med "i jobb i 6 av de siste 10 mnd"? Hvis man ser 10 mnd bak i tid så må man ha jobbet 6 av de eller? Leste dette et sted jeg også, og det var utrolig forvirrende skrevet!Så lenge du er i jobb i 6 av dei siste 10 mnd har du rett på full foreldrepengar meinar eg..?
Gutt februar 2014
Beklager.. ser at det er svart på lenger ned her!Hva i all verden menes med "i jobb i 6 av de siste 10 mnd"? Hvis man ser 10 mnd bak i tid så må man ha jobbet 6 av de eller? Leste dette et sted jeg også, og det var utrolig forvirrende skrevet!
Jeg har sagt det til sjefen pga mye kvalme og slapphet, hun tok det helt fint venter litt med å fortelle det til de andre.. Liten plass, så ryktene spres fort og jeg vil ikke at venner ol skal få vite det av rykter.
Men det jobbgreiene, gjelder det hvis man er ringevikar også? For jeg har jobbet i 2 mnd som ringevikar og har jobbet mye mer enn hva som egentlig er lov hehe.
Så jeg bare lurer om jeg kan få foreldrepenger eller om jeg får engangstønad fra NAV?
Det her et jeg ikke helt stødig på siden jeg selv har fast jobb, men jeg tror at hvis du kan dokumentere arbeidsinntekt minst 6 av de 10 siste mnd så har du krav på foreldrepenger (beløp ifht arbeidsinntekten) uavhengig om du har fast jobb eller ikke.
Du kan alltids ta en tlf til nav og spør!