Fortelle på jobben.

nøffenaff

Forelsket i forumet
Jeg er forholdsvis ny på jobben, har jobbet der snart 5 mnd.
Nå er jeg gravid 4+6 idag. Hvordan skal jeg gå frem på jobben? Jeg gruer meg noe helt ekstremt til å fortelle dette.
Å jeg lurer også på nårtid jeg burde fortelle det?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bare sa det jeg.. grua meg også. Bare jobba siden februar. Det gikk faktisk veldig fint :)

Men er det noe spesielt du er redd for?

Treng ikkje sei nåke enda! Men vist du grue deg sånn er det kanskje likegreit å bli ferdig med det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er i samme situasjon. Jeg kommer nok til å si det tidlig, da vi skal på noe opplegg hvor det blir ganske åpenbart. Men, jeg kommer til å vente så lenge som mulig. Gruer meg veldig kjenner jeg. Samtidig blir det nok deilig å få det ut også, slik at jeg slipper å gå og skjule noe.

Gruer meg jeg også. Begynte på igjen i januar, da var mammapermisjonen over(jobba der i 3år). Sjefen min kan også finne på å komme med noen ubehagelige stikkere. Sånn som sist: må du huske på at du ikke er syk selvom du er gravid.
Æsj.. Tenker jeg venter til jeg er rundt 12 uker med å fortelle det..

Eg er veldig usikker på når eg skal fortelle. Er i mammapermisjon enno og skal i jobb 30 september. Det er babyboom, og når eg skal i permisjon igjen er ein kollega ute og.
Tenke om eg fortelle det no, så kan dei beholda vikaren min og slepper å læra opp ein ny person.
Sliter også med bekkenløsning og låsning frå forrige gang (gjekk ein del på krykker) så sjansen for at eg klare å vera i jobb heilt til permisjon er jo også mindre enn 100%.

❤️Gutt februar 2014❤️

Her venter jeg med å fortelle det til sjefen til jeg må. Mine nærmeste kollegaer vet det allerede. Pga veldig mye omveltninger og stort arbeidspress så valgte jeg å si det så tidlig. Vi er veldig sammensveiset.

Jeg begynte i ny jobb etter sommeren, og har ikke peiling på hvordan de kommer til å reagere... Er usikker på hvordan det blir med fødselspermisjon og svangerskapspenger og hva jeg har krav på, og synes det er veldig flaut å komme så tidlig og fortelle at jeg er gravid.

Tror jeg stikker hodet i sanda noen uker..!

Jeg begynte i ny jobb etter sommeren, og har ikke peiling på hvordan de kommer til å reagere... Er usikker på hvordan det blir med fødselspermisjon og svangerskapspenger og hva jeg har krav på, og synes det er veldig flaut å komme så tidlig og fortelle at jeg er gravid.

Tror jeg stikker hodet i sanda noen uker..!

Så lenge du er i jobb i 6 av dei siste 10 mnd har du rett på full foreldrepengar meinar eg..?

❤️Gutt februar 2014❤️

Forteller det ikke før jeg må.. Kanskje rundt tiden for oul? Ser ikke hensikten med at de skal få vite det nå, så lenge formen min er fin og jeg fungerer normalt! :)

Vi er få som jobber sammen, å jeg synes det er vanskelig å gå å skjule ting. Jeg har allerede mage, å jeg må kle meg i posete klær for at det ikke skal synes.
:-/
Er redd de ikke vil ha meg der lenger nå når jeg er gravid.

Vi er få som jobber sammen, å jeg synes det er vanskelig å gå å skjule ting. Jeg har allerede mage, å jeg må kle meg i posete klær for at det ikke skal synes.
:-/
Er redd de ikke vil ha meg der lenger nå når jeg er gravid.

Ikkje vil ha deg der? Kva jobbar du med?

❤️Gutt februar 2014❤️

Jeg er frisør.
Jeg vet de ikke kan si meg opp for at jeg er gravid, men de kan bruke andre unnskyldninger....
Jeg blir jo en utgiftspost, som ikke blir lønnsom. Er det ikke jobben som betaler permisjon? Eller er det folketrygden?

Det er ikke jobben som betaler nei:) endten får du direkte fra nav, eller du får fra jobben. Men da får jobben denne summen fra nav igjen, så det er uansett ikke de som betaler:)

Jeg er frisør.
Jeg vet de ikke kan si meg opp for at jeg er gravid, men de kan bruke andre unnskyldninger....
Jeg blir jo en utgiftspost, som ikke blir lønnsom. Er det ikke jobben som betaler permisjon? Eller er det folketrygden?

Det er vel NAV som dekker foreldrepengene? De skal ha en veeeeldig god grunn for å si opp en som er gravid. Da er de fort på tynn is. Det er ikke bare bare å si opp folk i Norge, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det!

Det er vel NAV som dekker foreldrepengene? De skal ha en veeeeldig god grunn for å si opp en som er gravid. Da er de fort på tynn is. Det er ikke bare bare å si opp folk i Norge, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det!
Når det et sakt, så kjenner jeg meg litt igjen i følelsen av å bli en byrde for jobben. Men slik kan vi bare ikke tenke!

Har aldri vært i permisjon når jeg har vært i fast jobb før. Var under utdanning sist da jeg fikk min første.
Men da trenger jeg egentli ikke å bekymre meg for at de skal bli sure. Eneste de kanskje blir litt ergelige for er vell at jeg blir borte når jeg er ute i permisjon. Men sånn er det..

Joda kjenner og på at det blir en "byrde".. ny i jobben jeg og..og vet det ikke er lett å finne en vikar heller..men sånn er det bare...samme med sykmeldign. Da blir jeg en ekstra belastning. Og det er kjipt..men må man så må man. Det vil tiden vise:)

Tenkte å vente til uke 12 eller noe med å fortelle på jobb... må nok fortelle det så tidlig, for jeg er butikksjef og de må finne en vikar for meg når jeg går ut i permisjon.

Back
Topp