Fortelle om svangerskapet

Har fortalt det til nærmeste familie og noen venner, pluss sjef og nærmeste kollega (mest pga at vi var på jobbreise denne uken og jeg var i litt dårlig form) xsmile3 Jeg foretrekker åpenhet tidlig, i tilfelle det skulle skje noe. Er også mitt første svangerskap, og så mye som skjer i hodet, synes det er fint å ha folk rundt meg jeg kan snakke om alt med. :Heartred

Så enig i dette! Vi delte med alle tidlig i forrige svangerskap og nå i dette :D
 
Vi deler nok nyheten når vi har kommet oss over til 12 uker + :happy:
 
Jeg har fortalt det til mamma, noen få venninner og en kollega. Mamma og venninnene visste at vi var i gang med ivf, og at jeg hadde hatt et innsett. Kollegaen var jeg på et kurs sammen med, og jeg var så dårlig. Så fortalte. Vil vente med å fortelle «alle» til vi føler oss trygge nok på at dette blir noe av, til at vi vil la 7-åringen få vite. Regner med rundt uke 12
 
Jeg har sååå lyst til å si det, har sagt det tidig i de to andre graviditetene mine som begge endte i SA, en i uke 6+6 og en på 11+0. Vi mistet i uke 11 fordi moren til mannen min, som vi ikke har kontakt med pga hennes oppførsel (vi har måtte anmelde henne), hun fant ut at vi var gravide og lagde så mye bråk at jeg ble helt forferdelig stresset (har ptsd også, så får fysiske symptomer på stress), og vi endte med å miste :( dette var i februar i år. Vi er nå gravide igjen, og jeg kjenner jeg vil dele det med alt og alle, samtidig som jeg er ekstremt redd for å dele det for at det skal skje på nytt igjen….
 
Jeg har sååå lyst til å si det, har sagt det tidig i de to andre graviditetene mine som begge endte i SA, en i uke 6+6 og en på 11+0. Vi mistet i uke 11 fordi moren til mannen min, som vi ikke har kontakt med pga hennes oppførsel (vi har måtte anmelde henne), hun fant ut at vi var gravide og lagde så mye bråk at jeg ble helt forferdelig stresset (har ptsd også, så får fysiske symptomer på stress), og vi endte med å miste :( dette var i februar i år. Vi er nå gravide igjen, og jeg kjenner jeg vil dele det med alt og alle, samtidig som jeg er ekstremt redd for å dele det for at det skal skje på nytt igjen….
For en forferdelig opplevelse :sad010 Har du noen trygge, nære du kan dele med, sånn at du kan få en god erfaring med å dele igjen? ❤️ Mange, mange klemmer til deg ❤️
 
Sist svangerskap fortalte vi våre nærmeste venner og familie det tidlig fordi jeg ville ha noen å snakke om dersom det skjedde noe, og det samme har vi gjort denne gangen. Avventer med sjefen/jobb osv til vi har fått vært på ultralyd og sett at det faktisk er noe der/er i orden :Heartpink
 
Har sagt det til en venninde bare.
Mistenker at ene dattern min aner ugler i mosen da hun plutselig hinter om ting og snakker om tegn til tvillinger osv :laughing021
Skal fortelle de etter ul om 11 dager
 
Var på ultralyd på tirsdag, han regnet ca 6+0, fortalte det til familien samme dag og til besteforeldrene mine dagen etter. Er utrolig tidlig, men er for merkbart til å ikke si noe mtp snus-slutt, uteblitt vin, kvalm og trøtt. :laughing002
 
Lurer litt på å bestille time til privat ultralyd i slutten av april, for å så fortelle det til min familie når vi skal dit første helgen i mai. Nå er det bare samboeren som vet det.
 
Back
Topp