Fortelle om svangerskapet

Har fortalt det til familien og noen nære venner. Regner med jungeltelegrafen går fort. Men snedig hvor mye mindre reaksjoner man får for nr 2 enn nr 1.
 
Har fortalt det til familien og noen nære venner. Regner med jungeltelegrafen går fort. Men snedig hvor mye mindre reaksjoner man får for nr 2 enn nr 1.
Jungeltelegrafen går veldig fort, med forrige fortalte vi det til de nærmeste med beskjed om at det skulle holdes hemmelig, var allikevel flere av dem som sa det videre :bored: Derfor er vi mere beviste denne gangen med hvem vi sier det til - vil jo ikke at kommende storebror skal høre det fra noen andre enn oss :smiley-ashamed004
 
9+2 i dag og nå har det begynt å glippe litt ut av oss her og der. Når vi først begynte å fortelle noen så vil vi jo si det til alle. Begynte med mine foreldre og søsken når vi var 8+0, er første barnet på den siden så veldig stas. Så fortalte vi svigers, og nå har samboer fortalt det til en av sine søstre. Og det er så koselig for alle blir så glade. Gleder meg så til å si det til onkelbarna til samboer som vi vet kommer til å bli så glade for å få et søskenbarn (er 6 år siden sist). Og gleder meg veldig til å fortelle min farmor som jeg står veeldig nærme :Heartpink Hadde egentlig tenkt å vente med resten til etter tul om 17 dager men føles så lenge til:smiley-ashamed004
 
Jungeltelegrafen går veldig fort, med forrige fortalte vi det til de nærmeste med beskjed om at det skulle holdes hemmelig, var allikevel flere av dem som sa det videre :bored: Derfor er vi mere beviste denne gangen med hvem vi sier det til - vil jo ikke at kommende storebror skal høre det fra noen andre enn oss :smiley-ashamed004
Ja man må være litt obs på hvor fort enkelte kan spre sånt. Broren til sambo driver vist og hinter om det til folk uten å "direkte" fortelle det i så stor grad at jeg forventer å bli stoppa av folk på butikken som spør om jdg er gravid snart :rolleyes:
Greit å vite hvem som er lekk som ei sil :bored:
 
Glemte jo å fortelle at vi også har delt nyheten med EM:Heartred Han er jo ikke 2 og et halvt ennå, men han skal stadig kikke etter babyen; kikker nedi utringningen min eller drar opp eller ned genser, skjørt, bukser eller kjoler for å finne magen der babyen er:hilarious: Jeg smelter altså.
 
Ja man må være litt obs på hvor fort enkelte kan spre sånt. Broren til sambo driver vist og hinter om det til folk uten å "direkte" fortelle det i så stor grad at jeg forventer å bli stoppa av folk på butikken som spør om jdg er gravid snart :rolleyes:
Greit å vite hvem som er lekk som ei sil :bored:
Ja, vi bestemte oss for å ikke holde det så hemmelig denne gangen, så er ikke så farlig om jungeltelegrafen går for oss. Mistet i MA i uke 10 en gang, og da fikk jeg spørsmål om vi ikke skulle ha barn snart av et familiemedlem dagen etter aborten ble fullført. Og det var heftig både for oss og den som spurte. Hadde et vellykket svangerskap etterpå der vi venta til uke 12 med å fortelle. Men nå så ser jeg at jeg gjerne skulle hatt flere å snakke med i begge situasjonene, så derfor valgte vi å være åpne om det tidlig denne gangen.
 
Glemte jo å fortelle at vi også har delt nyheten med EM:Heartred Han er jo ikke 2 og et halvt ennå, men han skal stadig kikke etter babyen; kikker nedi utringningen min eller drar opp eller ned genser, skjørt, bukser eller kjoler for å finne magen der babyen er:hilarious: Jeg smelter altså.
Awwww! Gleder meg til å fortelle unga!
 
Ja, vi bestemte oss for å ikke holde det så hemmelig denne gangen, så er ikke så farlig om jungeltelegrafen går for oss. Mistet i MA i uke 10 en gang, og da fikk jeg spørsmål om vi ikke skulle ha barn snart av et familiemedlem dagen etter aborten ble fullført. Og det var heftig både for oss og den som spurte. Hadde et vellykket svangerskap etterpå der vi venta til uke 12 med å fortelle. Men nå så ser jeg at jeg gjerne skulle hatt flere å snakke med i begge situasjonene, så derfor valgte vi å være åpne om det tidlig denne gangen.
Jeg vil bare ikke fortelle unga før etter å ha sett ett hjerte, så må holde det hemmelig for de i halvanna uke til. Og da er det litt upraktisk om ryktet sprer seg for mye, vil jo ikke at de skal høre det fra noen andre heller lissom.
 
Jeg vil bare ikke fortelle unga før etter å ha sett ett hjerte, så må holde det hemmelig for de i halvanna uke til. Og da er det litt upraktisk om ryktet sprer seg for mye, vil jo ikke at de skal høre det fra noen andre heller lissom.
Skjønner det godt. Han her hjemme er bare 1,5 år, så han skjønner det nok ikke helt enda uansett :)
 
Vi har snakka om det til 2 åringen vår. Hun kan peke på magen og si: «bebi» :love017
 
Ja man må være litt obs på hvor fort enkelte kan spre sånt. Broren til sambo driver vist og hinter om det til folk uten å "direkte" fortelle det i så stor grad at jeg forventer å bli stoppa av folk på butikken som spør om jdg er gravid snart :rolleyes:
Greit å vite hvem som er lekk som ei sil :bored:
Ja, man lærer seg hvem som holder tett etter hvert :)
 
Mine er ikke tenåringer men de er 10 og 12 år så neeeeeesten. Jeg var redd de ikke skulle bli glad men de har vært så glade og støttende siden vi sa det. Vi tok jentene til hvert sitt rom med bind foran øynene og så fikk de på hver sin trøye hvor det stod «bigsister 2024» og på den andre «bigsister again 2024». Så måtte de lese hverandres etterpå. Var bare jubel, gledestårer og klapping på magen som bare er oppblåst :laughing001
Noe lignende vil jeg gjøre med våre gutter på 8 og 11 år. I tillegg ha skriften "I'm leveling up to a big brother", på minsten sin, og "waiting for player 3" største sin. De liker å game, så derfor passer det med det "språket ". Vi vil gjerne dele det med guttene før resten av verden (utenom min beste venninne som fikk vite det med en gang), så kan det være en hemmelighet for oss 4 en liten stund. Men blir nok i ca uke 12, når vi vet mer om det går bra.
 
Vi har fortalt det til nærmeste familie (foreldre og søsken) Tenker å vente minst til uke 12 med å si det til flere.
 
Vi har kun fortalt det til svigermor og svigerfar (9+2). De var heldigvis veldig glade og rørt til tårer selv om vi allerede har en på fem måneder. Skal nok fortelle det til flere etter ultralyd om en uke dersom ting ser bra ut :Heartred
 
Fortalte barna i går etter tul og de ble veldig glade :) eneste er at de syns det er lenge å vente, vil ha baby nå :love7
 
Hadde besøk i dag av ei venninne, hadde funnet fram litt drikke og ordna litt til barna, satt oss ned og småskravler, så kommer yngste bort og bare "mamman min har baby i magen" :D :Heartred

Hadde tenkt å fortelle det, men var ikke kommet dit i samtalen enda bare, men så gøy at hun ville dele nyheten.
 
Last edited:
Back
Topp