Fortelle om svangerskapet

Enn så lenge kun jeg og samboeren som vet . Satser på å kunne holde det sånn en god stund til :). Snart 8 åringen kommer nok til å skjønne noe når etterhvert lever over bøtta :/. Men krysser fingra for at hun ikke får for mye mistanke før jeg er 10-14 uker så hun kan fortelle det til søstrene sine og resten av familien :)
 
Jeg har nå snudd heeelt! Jeg ønsker ikke å fortelle det til noen. Det er så mange som har kommet med teite kommentarer i det siste. Sånn "det holder vel med ett barn", "jeg passer ikke flere enn ett barn" og "det er veldig dumt å få tette barn".... så nå føler jeg familien bare kommer til å bli skuffet over at det er en til på vei.
Ååååh, så trist :Heartred
Her var vi selv spente siden svigermor hadde sagt hele tiden at datra vår måtte være enebarn. Men etter å ha fortalt våre nærmeste er hun den som nesten er mest gira :hilarious: så vi ble veldig positivt overraska. Håper det kan bli tilfelle for dere også:Heartred
 
Ååååh, så trist :Heartred
Her var vi selv spente siden svigermor hadde sagt hele tiden at datra vår måtte være enebarn. Men etter å ha fortalt våre nærmeste er hun den som nesten er mest gira :hilarious: så vi ble veldig positivt overraska. Håper det kan bli tilfelle for dere også:Heartred
Hvorfor sa hun det? :wideyed:
 
Tenkte vente til ca uke 8,men har fortalt det til foreldre og en venninne
 
Jeg har nå snudd heeelt! Jeg ønsker ikke å fortelle det til noen. Det er så mange som har kommet med teite kommentarer i det siste. Sånn "det holder vel med ett barn", "jeg passer ikke flere enn ett barn" og "det er veldig dumt å få tette barn".... så nå føler jeg familien bare kommer til å bli skuffet over at det er en til på vei.
Fikk masse sånne kommentarer når samboeren min nevnte for familien hans at vi snakka på å få en til.
Jeg kjente jeg ble passe oppgitt av de, og samboeren min virker som han stålsetter seg for å si noe.
Svigermor hadde hatt en lang tirade til han om hvor kjipt det var å få tre barn og det ødela alt osv. Ikke så hyggelig å få høre når han var tredje hennes :(

(Blir egentlig ganske sint jeg nå)
 
Fikk masse sånne kommentarer når samboeren min nevnte for familien hans at vi snakka på å få en til.
Jeg kjente jeg ble passe oppgitt av de, og samboeren min virker som han stålsetter seg for å si noe.
Svigermor hadde hatt en lang tirade til han om hvor kjipt det var å få tre barn og det ødela alt osv. Ikke så hyggelig å få høre når han var tredje hennes :(

(Blir egentlig ganske sint jeg nå)
Herregud så sykt! Folk må virkelig tenke over hva de sier!
 
Har fortalt til min mor og min søster og 2 på jobb allerede med forbehold om at det enda kan gå til grunne da det er så tidlig. Synes det er fint at de nærmeste vet og noen på jobb da det er en jobb hvor jeg står/går og springer mye hele dagen.
Håper ukene kan gå fort, og grugleder meg til tul engang rundt uke 7-9 .. Får det offentlig for å sjekke om det kan være 2 igjen.
 
Vi har fortalt det til nærmeste venner og min søster, men tenkte å vente med å fortelle det til de andre i familien min til etter TUL. Når jeg ble gravid sist, så var de veldig negative og mente jeg burde ta abort. Dessverre så endte det i en MA og det tok jeg og gubben veldig tungt familien min hadde null forståelse og mente at det bare var bra det skjedde (for utenom min søster). Familien til gubben er veldig glade og har vært veldig støttende❤️
 
Vi har fortalt det til nærmeste venner og min søster, men tenkte å vente med å fortelle det til de andre i familien min til etter TUL. Når jeg ble gravid sist, så var de veldig negative og mente jeg burde ta abort. Dessverre så endte det i en MA og det tok jeg og gubben veldig tungt familien min hadde null forståelse og mente at det bare var bra det skjedde (for utenom min søster). Familien til gubben er veldig glade og har vært veldig støttende❤️
Hva! Sa folk virkelig det??
 
Vi skal vente til TUL er overstått. Har lekket til noen få i nærmeste familie.
Merker at jeg gruer meg til å fortelle tenåringsbarna. :nailbiting:Vi var ikke så optimistiske og fortalte derfor ikke om prøvingen. Noen med erfaringer eller tips?
 
De nærmeste fikk vite det på 17. mai.
Noen venninner jeg henger ofte med vet, siden det ble veldig rart at jeg ikke drakk vin på vinkveldene.
Lederne på jobb vet det og min faste nattevaktpartner vet. Dette for å lett min hverdag på jobb.
Ellers skal vi fortelle «verden» det etter TUL i uke 12-13 :)
 
Vi delte nyheten med våre foreldre i går og forrigår. Hadde kjøpt t-skjorte til EM med teksten "Jeg skal bli storebror"
Mine foreldre fikk nyheten via videsamtale på messenger mens vi besøkte svigers i går.vi fikk mase gratulasjoner fra alle :Heartred
 
Last edited:
Går å grubler om jeg skal fortelle det til de på jobb eller ikke. Det ville gjort det enklere, men vil også prøve å vente :hilarious:
 
Vi skal vente til TUL er overstått. Har lekket til noen få i nærmeste familie.
Merker at jeg gruer meg til å fortelle tenåringsbarna. :nailbiting:Vi var ikke så optimistiske og fortalte derfor ikke om prøvingen. Noen med erfaringer eller tips?
Mine er ikke tenåringer men de er 10 og 12 år så neeeeeesten. Jeg var redd de ikke skulle bli glad men de har vært så glade og støttende siden vi sa det. Vi tok jentene til hvert sitt rom med bind foran øynene og så fikk de på hver sin trøye hvor det stod «bigsister 2024» og på den andre «bigsister again 2024». Så måtte de lese hverandres etterpå. Var bare jubel, gledestårer og klapping på magen som bare er oppblåst :laughing001
 
Back
Topp