Fortelle nyheten

Skal gi svigermor garnnøster og strikkeoppskrift der jeg har markert størrelsen 0-3 mnd og spørre om hun kan strikke den for meg :D
 
Så kreativt med kryssord! Send gjerne bilde av kryssordet her, hvis du vil :angel12
Har ikke lyst å dele det før jeg har avslørt noe, dessverre :angelic: det jeg gjorde var å lage ruter i word 10x10. Skrev inn mitt navn og samboer som krysset hverandre (hans bokstav startet i mitt) og brukte svarord som termin, dato, måned, "to pluss to" blir tre" osv :)
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..

Vi forteller det litt stykkevis og delt, det funker for oss. Kommer til å vente til etter UL i uke 12 ca (kvalifiserer til fosterdiagnostikk pga alder) med å fortelle foreldrene våre. Nærmeste venner har visst det i ukesvis, det samme med min sjef og nærmeste kollega, og broren min fikk vite det i forrige uke, da var jeg 9+3. For vår del har det vært viktig og riktig at noen vet, uansett hvilken vei det går. Kanskje spesielt hvis det ikke går bra, men der er jo folk forskjellige.
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..


Vi forteller det etter tul på onsdag, hvis alt ser bra ut. :nailbiting: Da er jeg 8+1. Det blir til nærmeste familie på begge sider og noen få venner som jeg også ville ha fortalt det til dersom det skulle gå galt.
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..
Har mistet fem ganger på rad så har ikke tenkt å si det på veldig lenge ennå. Er 9+0 i dag. Glapp da jeg prata med ei venninne i går som jeg ikke hadde snakket med på en måneds tid, men det var godt å få ut litt bekymring iallfall :)
 
Har mistet fem ganger på rad så har ikke tenkt å si det på veldig lenge ennå. Er 9+0 i dag. Glapp da jeg prata med ei venninne i går som jeg ikke hadde snakket med på en måneds tid, men det var godt å få ut litt bekymring iallfall :)

Føler med deg! Har nesten lyst til å vente til oul føre en deler nyheten med noen, bare for å være sikker på at det går denne gangen! Men vet jeg ikke klarer det altså, men blir tidligst uke 12! Og er bare 5+1 så veeeldig lenge til:wacky:
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..
Jeg fortalte det til mine to beste venninner samme dag som vi fikk positiv test :joyful: Vi deler alt med hverandre, så jeg hadde aldri klart å holde det skjult! Mannen fortalte det også til en kollega ved et uhell fordi han var så gira, hehe. Fortalte foreldre og søsken i uke 7 :love017 Vi velger å være optimistiske, og tenker at de som vet det nå uansett ville fått vite det selv om det gikk galt. Nærmeste kollega og leder på jobb vet også om det pga kvalme. Synes det er såå koselig å dele nyheten :gen014 Men venter med resten til etter uke 12! Tenker at man må velge det som føles naturlig for en selv.
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..

Først tenkte jeg at jeg MÅTTE vente til uke 12 fordi det sier alle. Men så er jeg litt sånn at jeg gjør det som passer meg best og ingen skal bestemme hva som er rett og galt for akkurat meg! :smug:

Forendren våre var de første som fikk vite også litt etter litt har vi fortalt nære venner vi henger en del med. For min del så ble ting lettere, ble så vanskelig å «lyge» hvorfor kan jeg ikke drikke vin, hvorfor spiser jeg ikke ost og kjeks, hvorfor er jeg trøtt og sliten hele tiden osv. Også tenker jeg at hvis det ikke skulle gå bra så er det lettere å kunne dele sorgen me noen :happy:

andre venner og familie får vente litt til :p

Tenker man må kjenne på hva som følelse rett der og da :D og ingen ting er verken rett eller galt
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..

Sniker fra desember. Vi har fortalt det til foreldrene våre, fortalte da jeg var 5 uker på vei. Venter litt enda med våre søsken og nære venner, men også de kommer til å få vite det før uke 12. Har ikke vært på ultralyd selv ennå, skal ikke før i uke 12. Men tenker positivt og velger å tro på at det går bra. Og går det ikke, så vet vi at det vil være en trøst å kunne snakke med de vi har fortalt det til også.
 
Jeg er førstegangsgravid og veldig usikker på hvorvidt jeg skal fortelle det til familien eller ikke. Er 9+4, har vært på tidlig UL og har sett hjerteslag. Føler likevel at det kanskje er litt tidlig å si noe? Samtidig har jeg så fryktelig lyst til å dele dette med mamma, da dette blir det første barnebarnet.
 
Jeg er førstegangsgravid og veldig usikker på hvorvidt jeg skal fortelle det til familien eller ikke. Er 9+4, har vært på tidlig UL og har sett hjerteslag. Føler likevel at det kanskje er litt tidlig å si noe? Samtidig har jeg så fryktelig lyst til å dele dette med mamma, da dette blir det første barnebarnet.

Jeg syns du skal dele det hvis du ønsker :happy: er veldig mange som deler me foreldre tidlig. Jeg og mamma står veldig nært så hun fikk vite det i uke 5 :D
 
Vi ble gravide via IVF og har en god gjeng med familie og venner som har fulgt oss gjennom prosessen, så alle de vet at jeg er gravid. Så fort jeg fikk positiv test, og så holder jeg dem oppdatert etter TUL og OUL. Men har ikke sagt det til noen andre enda, er kun 7+6, men prøver å hvile i håpet om at det skal gå bra med lille nurket.
 
Venter de fleste helt til uke 12 med å fortelle venner og familie? Jeg er 10+3 og har litt smått begynt å fortelle de som står meg nære. Har mange venner jeg ikke ser så ofte ettersom de bor borte, og syns det hadde vært fint å fortelle dem nå når de er hjemme. Samtidig er jeg redd det kan være litt tidlig. Har ikke vært på noen ultralyder enda så vet ikke om det er liv..

De fleste kollegaene mine vet det, vi jobber tett sammen og jeg har vært mye dårlig på jobb sålangt, så det er greit at de vet det, får mye mer forståelse da når det er ulike arbeidsoppgaver jeg ikke kan utføre. Har fortalt det til svigermor i går når jeg var 9+1, er så synlig nå at det var på tide å fortelle det :) venter litt med å fortelle det til mine foreldre, men de bor langt unna så de ser vi ikke før til sommeren :)
 
Back
Topp