Fortelle nyheten?

hennipenni

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Har dere fortalt de kommende besteforeldrene at dere er gravide?

Vi har ikke sagt noe enda, bare 3 venninner som vet det.
Tenkte i grunn å si det etter tidlig ul, men har ikke fått tid før 20 oktober, og er da nesten 14 uker. Så er litt splittet og lurer på om vi klarer å vente så lenge uten å bli avslørt, eller om vi bare skal fortelle det når jeg er 12 uker.

Er liksom litt godt å få sett spiren først og vite at alt er vel før alle vet om det.
Hva ville dere gjort? :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Første gang jeg ble gravid tenkte vi å holde det hemmelig. Det endte med en sa i uke 6-7. Da mamma fikk vite om alt det i etterkant ble hun helt knust fordi hun ikke visste noe mens det stod på og kunne hjelpe meg. De fire neste gangene jeg har blitt gravid (dette er barn nr tre) har jeg fortalt det til henne (og pappa) dagen etter at jeg har funnet det ut. Når jeg tenker på at min lille jente skal bli gravid en gang i fremtiden vil jeg selvfølgelig vite om det først av alle, uansett hvordan det går! Hvis du har et ok forhold til mammaen så fortell det til henne så snart som mulig

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi holdte det hemmelig til uke 12 sist, og fant ut i uke 13 at fosteret hadde en stor nakkefold. Denne gangen har mine foreldre fått vite det allerede, fordi jeg har vært alene med storesøster og i dårlig form. Svigers vet det ikke enda. Ingen andre får vite det til etter tidlig UL denne gang :-)

Vi fortalte det ca en uke etter vi testet positivt.. da fikk vi vendt oss litt til tanken selv først, før vi kunne fortelle det til besteforeldre og tanter og onkler. Siden jeg har vært så dårlig var det greit siden vi bl.annet skulle i bryllup med overnatting to netter og så videre.. offentlig blir det på fredag ved 12 uker siden vi reiser til krakow med hele jobben til sambo og vi ikke gidder å skjule det.. håper at legen vil lytte etter hjertelyd på neste kontroll 12+3.. da får vi forhåpentligvis det mer bekreftet

Vi fortalte det noen dager etter positiv test til besteforeldre. Rundt uke 4+. Deretter fikk svigersøster vite det en uke senere. To av mine venninner rundt uke 8. Og nå får alle vite det jeg er 11+4, vi har sagt det til storebror på 2 1/2, og forventet ikke at han skulle la være å si det;)
Jeg ville at mine nærmeste skulle vite det hvis det gikk galt.

Fra februar: det er veldig spennende å ha en hemmelighet som ingen vet om. Uke 18 her og ingen andre enn meg og samboer vet. Så lenge magen ikke er synlig så kan man vente litt. Jeg valgte å ikke si noe til min mor fordi jeg vet hun ikke klarer å holde en hemmelighet. Da ville alle vist det med en gang. Jeg valgte å vente til ultralyd for vite at den lille faktisk har det bra. Så besteforeldre ikke gleder seg veldig og det skulle gått galt. Dette blir første barnebarn på begge sider, så det blir en veldig stor nyhet for dem..

Vi fortalte det ca en uke etter vi testet positivt.. da fikk vi vendt oss litt til tanken selv først, før vi kunne fortelle det til besteforeldre og tanter og onkler. Siden jeg har vært så dårlig var det greit siden vi bl.annet skulle i bryllup med overnatting to netter og så videre.. offentlig blir det på fredag ved 12 uker siden vi reiser til krakow med hele jobben til sambo og vi ikke gidder å skjule det.. håper at legen vil lytte etter hjertelyd på neste kontroll 12+3.. da får vi forhåpentligvis det mer bekreftet
Dessverre har ikke alle leger utstyret for å måle tidlig. Kan være du er heldig, :) noen har kun mulighet å måle fra uke 17. Du kan alltids kjøpe en dopler på teknikkmagasinet til 300 kr hvis du vil høre :)

Dessverre har ikke alle leger utstyret for å måle tidlig. Kan være du er heldig, :) noen har kun mulighet å måle fra uke 17. Du kan alltids kjøpe en dopler på teknikkmagasinet til 300 kr hvis du vil høre :)

Var hos jordmor her på frdag og hun ville ikke lytte nå, men kunne forsøke etter u12 selv om kommunelegen anbefalte å vente til uke 15 (større sannsynlighet å finne den).. men hun kjente til legen min og sa at hun kanskje kunne lytte da.. så har håp ;-)

Var hos jordmor her på frdag og hun ville ikke lytte nå, men kunne forsøke etter u12 selv om kommunelegen anbefalte å vente til uke 15 (større sannsynlighet å finne den).. men hun kjente til legen min og sa at hun kanskje kunne lytte da.. så har håp ;-)

Var hos jordmor 11+0 og hun fant hjertelyden

Har et godt forhold til mamma og svigers, men vet at om jeg forteller det så kommer "alle" til å vite det etter et par dager :p Forrige gang fortalte vi i uke 6.
Men er plutselig så mye mer redd for at noe skal være galt denne gang av en eller annen grunn :p

Har doppler hjemme, har ikke funnet hjertelyd enda. Om jeg finner den etterhvert før ul så forteller vi nok :) litt gøy å ha en hemmelighet også. Hehe

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Jeg syns det er forskjell på besteforeldre og alle andre. De fikk vite det tidlig, og mamma hadde nå sett det på meg noen uker også. Kan ikke holde ting sjult lenge for din mor

Excuse me, Damn that autocorrect!

Vi fortalte det til mine i går, uke 10+0, synes selv det egentlig var litt tidlig, men jeg har vært på tidlig UL og sett at alt var fint da :-) Dessuten visste jeg at de ville bli SÅ glade, så jeg klarte ikke å holde meg senere :-P

Vi forteller etter tidlig UL 12+3 :) magen begynner å synes, og vil ikke at folk skal skjønne det før vi sier det :-P ventet til uke 17/18 forrige gang, fordi vi ville vente til julaften/rundtomkring der. :)

Vi fortalte det til våre foreldre i slutten av uke 7, siden jeg har vært så dårlig ble det vanskelig å skjule det :) Tror vi venter med å offentliggjøre det til andre til etter oul :)

Har en samboer som sliter VELDIG med å holde kjeft :p allerede i uke 5 visste de fleste det, selv om jeg ikke ville at vi skulle fortelle før uke 12 til de nærmeste og etter OUL med å fortelle til resten av verden.. Men men! Virker som om det går bra denne gangen, så da gjør det ikke så mye :)

Min familie og mine nærmeste venner fikk vite det i uke 6/8:-) vi forteller det til samboerens familie på søndag (11 + 3) Jeg skal på UL på torsdag:-) gleder meg helt vilt mye til dette :-D <3

Besteforeldre fikk vite d 2 uker etter pos. Test. Ca uke 6. Da tok vi på storebror tskjorte med "jeg skal bli storerbror" :) så fikk han fortelle d ;) noen venninner avslørte meg i uke 8, resten av familien (oldeforeldre, onkler og tanter) fikk vite det nå i uke 11, etter vi var på tidlig UL.

Back
Topp