Fortelle folk om graviditeten

M2M

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
er det bare meg som ikke har fortalt noen (annen en barnefar) om graviditeten?
Føle alle har sagt det utenom meg:yuck:

Vi har fortalt til nærmeste familie. Ellers har jeg lyst å vente men er så kvalm og når jeg skal noe med venner er det nesten umulig å holde skjult..

Forrige gang var det bare jeg og han som visste det helt til uke 14 så det går an det også.

• Liker
Reactions: M2M
Nei, er lenge til vi skal si noe. :)

• Liker
Kun sambo og en venninne som vet her :)

• Liker
Jeg har fortalt nærmeste familie, og sjefen. Men jeg måtte fortelle sjefen det, fordi jeg er i perm nå. Kan ikke ha så lang ferie etter endt permisjon som avtalt, for da rekker ikke bf og ha sin perm før jeg går ut i ny:hilarious: masse greier, og litt styrets og forklare men..

Mamma er min beste venn, så skulle det skjedd noe så hadde jeg reist til ho uansett. Da hadde det blitt for vanskelig å si at "du forresten.. du skulle faktisk blitt besta igjen, meeen..." Så ho måtte få vite det:joyful:

• Liker
Så bra at det ikke bare er meg:) men skjønner godt at noen forteller det, holdt på å avsløre meg til en venninde i sta.. men holdt det tilbake det jeg er litt sær i tankegangen. Jeg føler liksom besteforeldrene burde vite det først.

Vi har fortalt til nærmeste familie. Ellers har jeg lyst å vente men er så kvalm og når jeg skal noe med venner er det nesten umulig å holde skjult..

Forrige gang var det bare jeg og han som visste det helt til uke 14 så det går an det også.

Off, kjedli å være så kvalm. Hadde en svigerinne som også fortalte om graviditeten tidlig slik vi skulle forstå hvorfor hun såg så redusert ut, og var lite pratesjuk.

Så bra at det ikke bare er meg:) men skjønner godt at noen forteller det, holdt på å avsløre meg til en venninde i sta.. men holdt det tilbake det jeg er litt sær i tankegangen. Jeg føler liksom besteforeldrene burde vite det først.
Vi måtte fortelle besteforeldre først. Deretter mine søsken. Samboers bror får vite det når han kommer hjem en tur til Norge i slutten av mai:joyful: ellers vet en av mine kusiner det, fordi det skiller 19 dager på våres og hun ønsker også tette barn:hilarious: klarte derfor ikke la være å si noe til ho:dead:

prøver å vente lengst mulig, da jeg er en veldig bekymret person :nailbiting::laughing002

Vi hadde tenkt å vente lenge med å fortelle. Men det gikk dessverre. Vi skulle opprinnelig reise til utlandet i jula, men det går jo ikke nå. Så samme dag som vi skulle bestille måtte fortelle det til familien.
Samtidig har jeg måtte fortelle mine nærmeste kollegaer. Vi skal på personaltur, og jeg hadde virkelig sett frem til vin og slik. Så har fortalt til dem for å ha noen å alliere meg med

Her vet min mor det, min søster, en venninne og samboer. Jeg har mistet tre ganger tidligere, og de to gangene jeg ikke sa noe på forhånd var helt grusomme. Jeg trengte jo hjelp med barnepass, og måtte inn på sykehuset (lang kjørevei) og hundepass. Så det å holde det hemmelig er uaktuelt. I tillegg var det godt at andre sørget med meg den gangen de visste det. Følte seg ikke så alene da.

Kommer til å holde det skjult en god stund

Her vet mine foreldre d hans foreldre og min søster.
Føler jeg må si det til sjefen og snart siden jeg i løpet av de neste 2 ukene skal til gynekolog, jordmor og lege. og alt skjer tett oppi det ukentlige møte vi har for å oppsummere uken som kommer.
Tror jeg må gi beskjed til jobben snart. Sjefen savnet meg når jeg var vekke i 3 dager. så en permisjon blir lang tid. Men da hjelper hun meg nok å søke prioritert barnehageplass sånn at jeg kan begynne på jobb når det passer meg. Ikke barnehagen.

To kollegaer , sjefen , nærmeste venner , familien på begge sider og sønnen min på 7 vet. Sønnen min fikk vite det fordi jeg sliter så mye med og væte trøtt og ikke minst humørsvingninger . Var godt å sette meg ned og forklare han hvorfor det er som det er. For meg er det godt å ikke komme med unnskyldninger til en hver tid ang alkohol , formen , osv osv :) men respekterer og skulle ønske jeg også holdt meg med å si det til det hadde gått mye lengre tid <3

Har fortalt det til mine fire nærmeste venninner, pluss vår aller nærmeste familie (foreldre og søsken). Og tannlegen, da ... :D

Bare samboer og vår beste kamerat so far :)
er 7+0 i dag. Har legetime på mandag, TU på fredag og jordmor neste mandag, og dette i tillegg til at jeg er så kvalm gjør at jeg snart må fortelle det på jobb - og dermed vil jeg ha sagt det til besteforeldre og tanter og onkler (til bby) først. Trolig etter TU :)
Hadde jeg ikke vært så dårlig hadde vi venta til uke 12-13 :)

Vi har fortalt det til min og hans bror. Utover disse to er det ingen i familien som vet foreløpig. Vil, som sist, vente til etter TUL i uke 8.
Noen nære venner er også informert.

Back
Topp