Fortelle familien

AlleGodeTingErSeks❤️

10❤️12❤️20❤️21❤️24❤️
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Hvordan tenker dere å fortelle familien om graviditeten? Dette er jo vår siste lille skatt, så fremst det blir en terminspire❤️

Vi tenkte vente til jul og bestille julekule med ultralydbilde inni og en tekst med april 2023 å gi i gave. Vi selv reiser til Granca 13.12-4.01. Så vi er ikke hjemme når de får gaven. Jeg har mage fra før så trur det vil gå helt fint å holde den lille skjult til da. Er 24uker når vi reiser så får gå i litt store vinterklær i ukene før vi reiser. Regner med magen begynner å komme rundt den tiden :)

Vi bruker å fortelle etter 12 ukers ultralyd, men kan godt vente litt lenger etter min mening. Kanskje ti etter 20 uker anatomi ultralyd. Får se hva det blir. Blir nok siste hos oss også.

Skal i bryllup akkurat når jeg har passert 12 uker, så må vel kanskje fortelle folk det da... familien får nok vite litt før, har erfaring av at andre har fortalt nyheten til svigers før vi rakk det - så skal ikke la det skje igjen..

Skal i bryllup akkurat når jeg har passert 12 uker, så må vel kanskje fortelle folk det da... familien får nok vite litt før, har erfaring av at andre har fortalt nyheten til svigers før vi rakk det - så skal ikke la det skje igjen..
Nei den er kjipt :(

Tror vi blir å fortelle det til foreldrene våre etter TUL i uke 7 :happy: Resten får vente!

Sist lurte jeg mamma og min bror med at jeg hadde fått en stor konvolutt i min postkasse som var til dem. Har overtatt barndomshjemmet mitt,så hendte post til mamma kom hit. Inni lå en body med en lapp « Kjære onkel, kan du passe på denne for meg,til jeg kommer til verden i juli 2018». Min bror så ikke lappen med en gang og skjønte ikle Hvordor han hadde mottatt babytøy:laughing021Var ikke langt på vei da.

Denne gangen vil jeg kanskje gjøre noe gøy med at kommende storesøster gir en gave med noe eller kler henne i «jeg skal bli storesøster» genser. Mamma har bursdag i september,så hadde vært gøy å gi henne ultralyd bilde i bursdagsgave og,om jeg klarer å vente så lenge. Hun merker fort på meg om jeg er sliten osv og jeg kjenner godt kvalmen allerede. Oldeforeldre får nok OUL bilde til jul

Nå får alle tidlig ultralyd fra staten? Det skulle vel komme igang i 2022?
Er det uke 12 du mener?
Husker Norge lå langt bak i forhold til alle andre land mtp dette. Det var liksom i gynekologisk retningslinje internasjonalt at dette var en vanlig ultralyd også for å kunne beregne termin. Betalte alltid for denne 12 ukers i Norge, mens i Belgia fikk vi ultralyd fra uke 6 og på hver konultasjon hos gynekologen i svangerskapsoppfølgingen.

Nå får alle tidlig ultralyd fra staten? Det skulle vel komme igang i 2022?
Vi har bestilt privat i uke 6+6! Trodde tilbudet om TUL og NIPT test kun gjaldt de over 35, men leser nå at alle gravide kan få TUL mellom 11+0 og 13+6 fra nå i 2022! Vi planlegger å ta nipt test privat i uke 12 ca, og da blir det av rutine også tatt ultralyd. Så vet ikke om det blir litt smør på flesk med TUL både privat ifm. nipt-testen i tillegg til offentlig, men må vurderes :happy:

Jeg kunne godt tenkt meg å fortelle familien nå. Har alltid vært tidlig med det. Sambo derimot er nervøs og vil ikke fortelle før om lenge. Han har opplevd å miste før. Jeg har to barn og to graviditeter bak meg. Jeg er og der at jeg trenger de rundt meg uansett om jeg mister eller ikke.

Har forresten allerede fortalt en god studievenninne og to av søstrene mine, men satser på at de holder tett inntil videre.

Vi har bestilt privat i uke 6+6! Trodde tilbudet om TUL og NIPT test kun gjaldt de over 35, men leser nå at alle gravide kan få TUL mellom 11+0 og 13+6 fra nå i 2022! Vi planlegger å ta nipt test privat i uke 12 ca, og da blir det av rutine også tatt ultralyd. Så vet ikke om det blir litt smør på flesk med TUL både privat ifm. nipt-testen i tillegg til offentlig, men må vurderes :happy:
Hva koster NIPT for de som ikke er over 35?

Tror det er ganske ulike priser fra klinikk til klinikk. Aleris tar vel 9500kr tror jeg, dit vi tenker dra koster det 7500kr, men tror det er veldig billig. Hørt gode ting om gynekologen der da, så satser på det ikke er dårligere fordi det er billigere :happy:

Tror det er ganske ulike priser fra klinikk til klinikk. Aleris tar vel 9500kr tror jeg, dit vi tenker dra koster det 7500kr, men tror det er veldig billig. Hørt gode ting om gynekologen der da, så satser på det ikke er dårligere fordi det er billigere :happy:
Har egentlig lyst på NIPT, men tror det blir for dyrt.. hadde isåfall tatt det i sverige eller danmark og funnet ut kjønn i samme slengen :)

Har egentlig lyst på NIPT, men tror det blir for dyrt.. hadde isåfall tatt det i sverige eller danmark og funnet ut kjønn i samme slengen :)
Ja det er veldig dyrt. Egentlig mer enn vi har råd til, men det er litt viktig for oss å finne ut, så blir å prioritere det

Ja det er veldig dyrt. Egentlig mer enn vi har råd til, men det er litt viktig for oss å finne ut, så blir å prioritere det
Hvordan "bestiller" du nipt test i norge da? :)

Mener den fulle prisen var 4000 kr eller noe i den gata her i Belgia, men vi får det dekket av helseforsikringen uansett aldet.
Har en venninne under 35 som fikk dette utført i Danmark.

Jeg skal sørover i europa for å studere fra jeg er 11+4 til jeg er i uke 14. Jeg må ringe og få en time en av de siste dagene før jeg reiser. Har sjekket priser i det landet jeg skal til også, men har det jo gratis i Norge. Satser på de klarer det på dag 11-11+3

Back
Topp