Fortelle familien?

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
Når har dere tenkt å fortelle familien? Evnt. når gjorde dere det?
Med de to første fortalte vi det med en gang vi fabt det ut som var ca rundt 5 uker. Denne gangen er jeg usikker

Tenker å fortelle nærmeste familie etter TUL (8+4) til uka om alt ser bra ut :happy:

Uka deretter er det en sammenkomst på jobben jeg ikke får lurt meg unna, er da 9+4, har ikke helt funnet ut hvordan jeg løser den :dead:

Tenker å fortelle nærmeste familie etter TUL (8+4) til uka om alt ser bra ut :happy:

Uka deretter er det en sammenkomst på jobben jeg ikke får lurt meg unna, er da 9+4, har ikke helt funnet ut hvordan jeg løser den :dead:

Eg får samme problemet når eg er 8+4 med sosial sammenkomst på jobb:dead: Begynner på ferie når eg er 9+4 og hadde håpet å ikkje måtte avsløre det før etter ferien:hilarious: problemet er at eg ALLTID stiller opp og drikker alkohol på sånne arrangementer,så er redd det blir veldig mistenkelig når eg er edru:hilarious:

Vært gjennom IVF så søsteren min og en sjef vet om IVF. Sa fra til søsteren min samme dag som positiv test. Sjefen tenkte jeg kanskje å fortelle til etter TUL i uke 8. Tenker svigers også kommet til å gå vite etter TUL. Resten blir nok etter uke 12. Veldig spent på reaksjonen til mamma. Hun er lite for å få barn etter 35 år pga økt risiko for genfeil m.m., og jeg er 37 når barnet blir født..

Vært gjennom IVF så søsteren min og en sjef vet om IVF. Sa fra til søsteren min samme dag som positiv test. Sjefen tenkte jeg kanskje å fortelle til etter TUL i uke 8. Tenker svigers også kommet til å gå vite etter TUL. Resten blir nok etter uke 12. Veldig spent på reaksjonen til mamma. Hun er lite for å få barn etter 35 år pga økt risiko for genfeil m.m., og jeg er 37 når barnet blir født..
Kan hilse mamman din å si at jeg har to friske barn som begge er født etter fylte 35, men skjønner henne også. Med første var jeg ikke redd for det men jeg var det med andre. Var 38 da han ble født. Hjalp veldig å få nipt test

Eg får samme problemet når eg er 8+4 med sosial sammenkomst på jobb:dead: Begynner på ferie når eg er 9+4 og hadde håpet å ikkje måtte avsløre det før etter ferien:hilarious: problemet er at eg ALLTID stiller opp og drikker alkohol på sånne arrangementer,så er redd det blir veldig mistenkelig når eg er edru:hilarious:

Samme her, og jeg kan ikke lure meg unna, var med og satt datoen i sin tid :wtf: Og så er det vel bordservering fortsatt kanskje, så får ikke lurt meg unna og bestilt alkoholfritt uten at noen merker det :eek:

Samme her, og jeg kan ikke lure meg unna, var med og satt datoen i sin tid :wtf: Og så er det vel bordservering fortsatt kanskje, så får ikke lurt meg unna og bestilt alkoholfritt uten at noen merker det :eek:

Vi tar nok med egen alkohol så eg kunne kanskje prøvd å farge vann med konditorfarge sånn at det ser ut som vin og fylle det på ei vinflaske :hilarious:

Da ville jeg heller helt alkoholfri vin over på flasken :p

Er liiiite glad i smaken av alkohol i utgangspunktet :hilarious: og syns alkoholfritt smaker omtrent det samme..Men hadde vel kanskje sett meir realistisk ut:hilarious:

Tips hvis dere vil forklare at dere ikke drikker alkohol!

1. Antibiotikakur (kan også forklare hvorfor dere er litt ekstra slitne - infeksjon :happy: )
2. Hvit måned, hvit uke - veddemål med venn/samboer?
3. "Vi prøver å få barn, og da bør jeg holde oss unna alkohol".
4. Hadde en skikkelig fæl hangover, og tar det rolig i dag. (Late som en drikker litt)
5. Jeg kjører!
6. Må opp tidlig, ta en tidlig kveld - late som drikker litt.
7. Ellers er det lov å være syk og å stå over :happy:

Ellers, ved medbrakt alkohol - gå for gt! (Gin and tonic), vann i ginflaske, bland ut med tonic - bonus for meg er at det hjelper mot kvalme.
Hvitt rom og cola funker også.

Jeg gjorde det for litt siden, mot kvelden var folk så tipsy at de ikke merket at jeg hadde en colaflaske på bordet og kun drakk av den :hilarious:

Kan hilse mamman din å si at jeg har to friske barn som begge er født etter fylte 35, men skjønner henne også. Med første var jeg ikke redd for det men jeg var det med andre. Var 38 da han ble født. Hjalp veldig å få nipt test
Er ikke bekymret selv. Har tre svigerinner som tilsammen har født 5 friske barn etter fylte 35. Jeg tenker det kommer det barnet som kommer. Så får mamma mene det hun vil. Bare spent på første reaksjonen fra henne.

Nå til dags er jo forkjølelse eller berre vondt i halsen ein ypperlig unnskyldning for å unngå sosiale sammenkomster

Vi må nok fortelle det til svigermor før uke 12 fordi hun må passe eldste mens vi reiser på ultralyd. Ellers får nok alle vite det etter den ultralyden hvis alt er i orden. Sist sa vi det kjempetidlig, uke 5-6 eller noe sånt. Denne gangen forventer jeg mer negative reaksjoner, så å fortelle er ikke noe jeg gleder meg veldig til.

Nå til dags er jo forkjølelse eller berre vondt i halsen ein ypperlig unnskyldning for å unngå sosiale sammenkomster

Ja..Men då må eg ta sjukedag på jobb den dagen og:hilarious: Vil helst unngå det...menmen...får bare gå,om eg blir avslørt så e det ikkje krise...

Vi må nok fortelle det til svigermor før uke 12 fordi hun må passe eldste mens vi reiser på ultralyd. Ellers får nok alle vite det etter den ultralyden hvis alt er i orden. Sist sa vi det kjempetidlig, uke 5-6 eller noe sånt. Denne gangen forventer jeg mer negative reaksjoner, så å fortelle er ikke noe jeg gleder meg veldig til.
Så trist å forvente negative reaksjoner da! Klen til deg ❤️

Usikker på når vi skal fortelle det. Kanskje i starten av juli når svigerbror og niesene kommer opp på ferie :happy: Skal i hvertfall vente til det føles "trygt". Jeg er ikke av den typen som vil ha familie som støtte hvis det går galt, vil helst være i fred da.

Vi venter nok til etter uke 12... selv om jeg bare vil rope det ut :hilarious: kjennes trygt å vente litt.. er nok preget av den "ikke si noe før uke 12 fordi det kan gå galt" mentaliteten..

Back
Topp