Fortelle familien

Mamma ble nesten fornærmet fordi jeg hadde visst det i 1 og 1/2 uke før jeg sa det til henne haha! :) Og sa det var viktig jeg sa det til søstra mi, for hun kom ikke til å klare å ikke si noe til henne :) De ble veldig glade :)
Haha [emoji33] :-D fantastisk !
Så godt å høre <3
 
Foreldrene mine og broren min vet det samt 4 veldig nære venner og sjefen min for tilrettelegging på jobb. Gubben for avgjøre når han ønsker å fortelle det til broren og søsteren sin men blir nok til at vi venter en stund då broren hans er sammen med en felles venn av oss og da får hun vite det og plutselig vet hele gjengen det. Og det er vi ikke klar for enda
 
Foreldrene våre vet nå :) jeg har skilte foreldre så var en del folk å fortelle til [emoji28] alle ble kjempe glade, bortsett fra faren min som reagerte med å spørre "er dere sikre på at dere vil dette da?"... nei asså vi forteller at du skal bli bestefar igjen fordi vi ikke vil ha ungen . ..
 
Foreldrene våre vet nå :) jeg har skilte foreldre så var en del folk å fortelle til [emoji28] alle ble kjempe glade, bortsett fra faren min som reagerte med å spørre "er dere sikre på at dere vil dette da?"... nei asså vi forteller at du skal bli bestefar igjen fordi vi ikke vil ha ungen . ..

Bra resten ble glade da! :)

Jeg veit hvordan det er, men her var det mamma som reagerte. Var nesten så Hu kalte meg dum for å bli gravid igjen.. kjempe hyggelig liksom.

Men skal se det gror litt på dem etterhvert.
Men det er ikke noe ålreit...
 
Bra resten ble glade da! :)

Jeg veit hvordan det er, men her var det mamma som reagerte. Var nesten så Hu kalte meg dum for å bli gravid igjen.. kjempe hyggelig liksom.

Men skal se det gror litt på dem etterhvert.
Men det er ikke noe ålreit...
Resten er kjempe glade! Flere som nesten begynte å grine [emoji173]

Asså, det er jo vertfall teit. Hva la hun til grunn der liksom?
Faren min driver å er så redd for at jeg skal bli sittende med ungene aleine.. Det er vel ikke noe større sannsynlighet for meg det enn noen andre? Kan ikke la være å få barn av den grunn !
 
Bra resten ble glade da! :)

Jeg veit hvordan det er, men her var det mamma som reagerte. Var nesten så Hu kalte meg dum for å bli gravid igjen.. kjempe hyggelig liksom.

Men skal se det gror litt på dem etterhvert.
Men det er ikke noe ålreit...
Resten er kjempe glade! Flere som nesten begynte å grine [emoji173]

Asså, det er jo vertfall teit. Hva la hun til grunn der liksom?
Faren min driver å er så redd for at jeg skal bli sittende med ungene aleine.. Det er vel ikke noe større sannsynlighet for meg det enn noen andre? Kan ikke la være å få barn av den grunn !
 
Resten er kjempe glade! Flere som nesten begynte å grine [emoji173]

Asså, det er jo vertfall teit. Hva la hun til grunn der liksom?
Faren min driver å er så redd for at jeg skal bli sittende med ungene aleine.. Det er vel ikke noe større sannsynlighet for meg det enn noen andre? Kan ikke la være å få barn av den grunn !

Hu er bare sånn, når vi mista i fjor var hun nesten glad. Og når jeg venta nr5 så spurte hun om hva jeg dreiv med og tenkte på.
Skjønner ikke hva hun bekymrer seg for, for hun stiller sjeldent opp. Men jeg veit hvordan hun er, så jeg har lært meg å overse det.

Det har du rett i, like stor sjanse for andre å bli aleine. Og hvis om du skulle blitt det, så tror jeg virkelig du hadde klart deg like bra som de fleste andre klarer det.
Man skal ikke tenke "hvis om" og ta en avgjørelse basert på det, da ville jo ingen fått barn da...
Håper han snur litt og gleder seg på dine vegne etterhvert!

Godt med mennesker som blir glade og viser at de bryr seg, det trenger man :Heartred
 
Bra resten ble glade da! :)

Jeg veit hvordan det er, men her var det mamma som reagerte. Var nesten så Hu kalte meg dum for å bli gravid igjen.. kjempe hyggelig liksom.

Men skal se det gror litt på dem etterhvert.
Men det er ikke noe ålreit...

Er litt den reaksjonen jeg mistenke vi får av mor og svigermor. De syns vi har nok med to og full jobb, hus under oppbygging osv osv. Og jeg er jo enig, men det er nå vi kan få barn, så får noe annet nedprioriteres imens.

Jeg har litt lyst å fortelle dem det pga syns det er ubehagelig å lyve/la være å si sannheten om alt, men vi holder det hemmelig så lenge som vi kan :p men hadde jo vært greit å slippe å informere om graviditeten i samme tlf som vi forteller det gikk galt da. Igjen. Så vi får vurdere litt.
 
Er litt den reaksjonen jeg mistenke vi får av mor og svigermor. De syns vi har nok med to og full jobb, hus under oppbygging osv osv. Og jeg er jo enig, men det er nå vi kan få barn, så får noe annet nedprioriteres imens.

Jeg har litt lyst å fortelle dem det pga syns det er ubehagelig å lyve/la være å si sannheten om alt, men vi holder det hemmelig så lenge som vi kan :p men hadde jo vært greit å slippe å informere om graviditeten i samme tlf som vi forteller det gikk galt da. Igjen. Så vi får vurdere litt.

Tenk om de bare kunne latt være å si noe, bare gledet seg på våre vegne... da hadde verden vært en bedre plass. Jeg forstår at andre kan bekymre seg, men de trenger ikke være negative fordet...

Håper det går riktig vei denne gangen da :Heartred
Det er ikke alltid lett å bestemme seg for når man sier det..
Jeg sa det med en gang nesten nå, for å bli ferdig med reaksjon og fordi det gikk galt i fjor og da fortalte jeg det etterpå.

Lykke til :)
 
Hu er bare sånn, når vi mista i fjor var hun nesten glad. Og når jeg venta nr5 så spurte hun om hva jeg dreiv med og tenkte på.
Skjønner ikke hva hun bekymrer seg for, for hun stiller sjeldent opp. Men jeg veit hvordan hun er, så jeg har lært meg å overse det.

Det har du rett i, like stor sjanse for andre å bli aleine. Og hvis om du skulle blitt det, så tror jeg virkelig du hadde klart deg like bra som de fleste andre klarer det.
Man skal ikke tenke "hvis om" og ta en avgjørelse basert på det, da ville jo ingen fått barn da...
Håper han snur litt og gleder seg på dine vegne etterhvert!

Godt med mennesker som blir glade og viser at de bryr seg, det trenger man [emoji813]red
Du er jo superwoman med så mange! Det skal feires og ikke kjeftes på![emoji173]

Får håpe han tar til vettet, men hvis ikke så kan han ha det så godt
 
Familien min har gitt uttrykk for at de ikke ønsker å vite noe før vi har vært hos Rikshospitalet for organundersøkende ultralyd i uke 13.
Egentlig litt sårt at de setter sine behov ovenfor våre, selv om vi har mistet to ganger tidligere. Det er slit å passe hvem jeg sender snap til, hva jeg kommenterer på facebook osv..
Og om jeg mister igjen, skal jeg da skjule det for de?

Og i tillegg ble de sure for at andre hadde fått vite det før dem første gangen jeg gikk gravid :(

Huff, det synes jeg var trist! Jeg skjønner jo godt at du har behov for å fortelle i tilfelle SA! Det er man jo ikke helt seg selv etter.

Jeg støtter hun ovenfor her som sier du bør fortelle det til noen nære venner slik at du har støtte hos noen!
 
Huff, det synes jeg var trist! Jeg skjønner jo godt at du har behov for å fortelle i tilfelle SA! Det er man jo ikke helt seg selv etter. Hva er grunnen til at de ikke vil vite?
De vil ikke vite fordi prøvingen og mislykkede svangerskap har vært tøft for dem... [emoji53]
 
i går fortalte vi nyheten til familien min <3 og for en reaksjon!:)
Lillebror på 20 hadde bursdag og var feiring hos mine foreldre. Vi satt rundt middagsbordet og han åpnet pakkene sine :) vi ga til slutt en pakke med et verdens beste onkel krus, tok de noen sekunder (de trodde kanskje det var pga de to hundene vi har hehe). Min mor ropte ut «du tuller ikke med slikt, tuller dere? Er det virkelig sant? <3». Hun var nesten på gråten! Alle ble helt i 100 :-D så ga vi verdens beste krus til alle sammen <3

Har dere fortalt nyheten?

Så koselig reaksjon ❤
 
Jeg har fire småsøsken som er aktive innen håndball og fotball, så jeg har bestilt t-skjorter med «Tante Kari» og «Onkel Ola»på ryggen til dem. Gleder meg til de skal få åpne dem [emoji16]
 
Så koselig reaksjon ❤
Så hyggelig :D Nei, ikke fortalt det ennå, går greit når jeg ikke er sammen med noen, men med en gang jeg snakker med familien eller venner, så føler jeg meg ganske klar for å fortelle!:p Hadde nok fortalt det til noen av de nærmeste nå, hadde det ikke vært for at samboer veldig gjerne vil vente til etter legebesøk mandag 23/4 (og helst til uke 12) så får holde meg litt til :)
ja det skjønner jeg virkelig! er kjempe vanskelig å ikke fortelle! :eek:
det er en stund til ja ;o vi skal på kontroll 24 mai:-D spennende! da har vi sikkert ganske lik termin dato :)
 
Eg er usikker på når vi skal fortelle det til familien vår. En ting eg vet er at mannen reiser på jobb/fiske 18mai og er vekke til 9 juli. Så tenker den beste muligheten er bursdagen hans 10.mai ❤️
 
  • Liker
Reactions: B.K
Eg er usikker på når vi skal fortelle det til familien vår. En ting eg vet er at mannen reiser på jobb/fiske 18mai og er vekke til 9 juli. Så tenker den beste muligheten er bursdagen hans 10.mai ❤️
Da ville jeg tatt det før han reiser :-D er jo ganske lenge å holde det hemmelig, å han vil vel være med når dere sier det :) :-D<3
 
Back
Topp