Fortelle familie om graviditeten

Men jeg gleder meg skikkelig til å fortelle det til moren til samboeren min neste tirsdag. Vi har ikke spurt om hun vil møte oss enda da, men vi har UL klokken 14 og tenkte å høre om hun ville møte oss på en kafé eller noe lignende etterpå, siden hun ikke er så glad i å få på besøk hjem. Det blir jo første barnebarn :happy: Nå bare antar jeg at det går fint på tirsdag da siden jeg har så lite symptomer og graviditetstesten fortsatt viser positiv så haha

Jeg har enda ikke fortalt min mor om graviditeten, og kjenner jeg gruer meg litt. Hun gleder seg til å bli mormor og har ikke snakket om annet de siste årene. Hun vet vi har måttet gå gjennom ivf, og det er slik lillesøsteren min kom til også. Min mor kan og vet alt om prossessen (selvom det er over 20 år siden hun gjennomgikk det samme) lg har gjort min historie til sin egen. Hun har fortalt sine venner, samboer og min tante og mormor om vår historie. Uten at jeg har sagt at det er ok, så jeg kvier meg til å fortelle henne om svangerskapet da jeg vet at hun kommer til å fortelle det videre. Så hun må nesten få vite det sist, men igjen så sliter jeg veldig med å ikke si noe da vi snakker hver dag og det holder på å glippe ut flere ganger. Skikkelig vanskelig situasjon altså

Skjønner godt at du da må fortelle henne sist, selv om det ikke er den rekkefølgen du skulle ønske deg å dele. Jeg hadde nok gjort det samme.
Utrolig leit at hun ikke klarer å la være og fortelle det til andre, spesielt om du ber henne om å holde det for seg selv.

Jeg har enda ikke fortalt min mor om graviditeten, og kjenner jeg gruer meg litt. Hun gleder seg til å bli mormor og har ikke snakket om annet de siste årene. Hun vet vi har måttet gå gjennom ivf, og det er slik lillesøsteren min kom til også. Min mor kan og vet alt om prossessen (selvom det er over 20 år siden hun gjennomgikk det samme) lg har gjort min historie til sin egen. Hun har fortalt sine venner, samboer og min tante og mormor om vår historie. Uten at jeg har sagt at det er ok, så jeg kvier meg til å fortelle henne om svangerskapet da jeg vet at hun kommer til å fortelle det videre. Så hun må nesten få vite det sist, men igjen så sliter jeg veldig med å ikke si noe da vi snakker hver dag og det holder på å glippe ut flere ganger. Skikkelig vanskelig situasjon altså
Da ville jeg ventet leeenge på ren trass.

Ja, min mor sa at jeg burde vente med å fortelle det til folk tilfelle det gikk galt (minimun uke 12) men at jeg burde fortelle henne med en gang. Det kommer jeg ikke til å gjøre
Enig med @Lillafrosk . Du trenger ikke å fortelle henne så tidlig som hun ønsker... Jeg ville fortalt henne når jeg synes det var OK at det blir spredt rundt til alle.

Tenkte jeg skulle la moren min fortelle det til andre tanter og onkler og sånt jeg :) Hun får så mye glede ut av det. Hun virker så lite interessert når jeg snakker med hun om ting, men med en gang hun skal fortelle en nyhet videre så virker alt som det aller største som noengang har skjedd haha. Vet at hun setter mer pris på å høre om ting enn det virker som :smiley-ashamed004

Akkurat det med å fortelle rundt til andre om ivf og sånt er jo ganske personlig da. Men dere har kanskje en familie som deler alt, slik at du også hadde fått høre det hvis andre også tar ivf?

Tenkte jeg skulle la moren min fortelle det til andre tanter og onkler og sånt jeg :) Hun får så mye glede ut av det. Hun virker så lite interessert når jeg snakker med hun om ting, men med en gang hun skal fortelle en nyhet videre så virker alt som det aller største som noengang har skjedd haha. Vet at hun setter mer pris på å høre om ting enn det virker som :smiley-ashamed004

Akkurat det med å fortelle rundt til andre om ivf og sånt er jo ganske personlig da. Men dere har kanskje en familie som deler alt, slik at du også hadde fått høre det hvis andre også tar ivf?
Moren min er veldig opptatt av å vise fram at alt er så perfekt når det egentlig ikke er det. Og jeg ønsker gjerne å fortelle om svangerskapet mitt selv, da dette er min historie.

Nja, vi er egentlig ikke en så åpen familie føler jeg og det er kanskje mer «sladrekultur» på morssiden, mens på farssiden så snakker vi ikke om noen ting

Ja, min mor sa at jeg burde vente med å fortelle det til folk tilfelle det gikk galt (minimun uke 12) men at jeg burde fortelle henne med en gang. Det kommer jeg ikke til å gjøre
Jeg blir litt sånn sur av at folk skal mene så hardt at man "må vente i tilfelle det går galt". Det velger man da absolutt selv. Kan være fint for noen å dele tidlig for mer støtte, f.eks.

Jeg blir litt sånn sur av at folk skal mene så hardt at man "må vente i tilfelle det går galt". Det velger man da absolutt selv. Kan være fint for noen å dele tidlig for mer støtte, f.eks.
Ja, jeg er enig med deg der! Har allerede delt det med noen venninner og søstrene mine :Heartred Jrg trenger dem dersom det ikke går veien!

Jeg har delt det til mine nærmeste. De vet om prosessen, også er det fint at de vet hvis det ikke går veien.

Jeg har ultralyd 14.august, lenge til men invitert mamma på middag en av dagene den helgen(15,16 eller 17 august) før hun reiser på ferie. gleder meg veldig til å si det til hun, må ta meg i å holde meg rolig hver gang jeg snakker med hun, da jeg har veldig lyst å si det no. Men venter til jeg får ultralyd bildene.

Jeg gleder meg så mye til og fortelle 3 åringen. Hun sa senest ikveld at hun gledet seg til og bli søster fordi da kunne hun være lengre våken :love017. Men vet ikke helt hva som blir det ideelle tidspunktet og fortelle, når hun vet får jo alle vite det :p.

Back
Topp