Fortelle det til barna

Rbaby2

Blir kjent med forumet
Hei :) når tenker dere å fortelle barnet/barna dere har fra før at de skal få ett søsken? [emoji5]
 
Jeg tenker å fortelle det til mine 2 når jeg har passert 12 uker, skal på ul når jeg har passert å har tenkt å gi dem en konvolutt med et bilde av spira å skrive noe artig til dem.
Mine er såpass store at jeg kan gjøre noe gøy ut av det
 
Hun er så liten at hun ikke forstår, så hun har fått vite. [emoji23]
 
Tja. Jeg sa noe om baby til snuppa i dag. Hun gliste og sa beeeeibiii. Og da tenkte jeg "shit, kanskje ikke lurt å snakke om det til papegøya før uke 12". [emoji14]
 
Vi fortalte det til jentene (4,5 og 6,5år) på fredag fordi vi skulle fortelle foreldrene våre i helga. Vet de har fortalt på skole og i bhg idag så nå er det vel egentlig offisielt. Men jeg er veldig dårlig så ikke enkelt å bare "melde seg ut" av alt uten grunn i enda 6 uker til...
 
Tenker å drøye det noen uker, så sant jeg ikke blir veldig dårlig. Litt spent på hvordan han på 12 kommer til å reagere...men vet at de to minste på 6 og 7 blir glade, de ønsker seg en bror til, hehe❤️
 
Han fikk vite det samme dag som oss! Men med 16 mndr på baken er det nok ikke så lett for han å forstå hva jeg snakker om[emoji23]
 
Har ikke fortalt det til 3 åringen og kommer nok ikke til å gjøre det på en stund heller. Men tror kanskje hun har snappet opp noe for hun har spurt flere ganger "Mamma, har du baby i magen?" Hehe [emoji173]️
 
Skal fortelle det den dagen vi skal fortelle det til foreldrene våres. De er 5 og 3, så forblir nok ikke hemmelig så lenge etterpå :happy: skal fortelle det når jeg er nærmere 15 uker på vei pga mannen er borte frå uke 10-14 ;)
 
Her er storebror 13 mnd gammel, regner med at han skjønner det når det plutselig kommer en ny baby i hus :D
 
Har tenkt å fortelle frøkena i hus når er 12 uker. Hun er 4år og prater som en foss, så greit å vente litt enda
 
Hun skjønner nok ikke så he av det enda uansett, men vi kommer sikkert til å snakke om det når magen begynner å synes.
 
Fortalte sønnen vår på 5 idag..han er helt klar he he
 
Har veldig lyst til å fortelle det til 3-åringen. Men så vil vi gjerne holde det hemmelig frem til påske.. så får vel bare smøre meg med tålmodighet [emoji5] Hun snakker støtt om at det er baby i magen på alle for en av de ansatte på avdelingen hennes er gravid. Så om hun overhører noe så kan vi heldigvis bortforklare [emoji85]
 
Her har barna, 8 og 10, spurt mange ganger om jeg er gravid:)
Ikke så rart siden de husker hvor trøtt og kvalm jeg var i fjor sommer. Magen er større og, så jeg prøver å gå i store klær for å skjule det en stund til.
Vi skal på privat tul på på onsdag og vil egentlig si det til barna.
Men er redd for at noe skal gå galt igjen:oops:, og vil helst ikke at hele verden skal vite med en gang :Dog det sprer seg fort hvis ungene får vite :p
 
Vi fortalte jenta vår det i uke 10 forrige gang, heldigvis var hun så ung at hun bare glemte av det igjen etter hvert når det aldri kom noen baby.

Denne gangen venter vi lenge før vi sier noe til henne.
 
Det har vi egentlig ikke tenkt på ennå. Jeg tenker at det er fryktelig lenge for dem å vente helt til september [emoji23] Storesøstrene er 6 og 7, og vil nok begynne å lure litt hvis jeg begynner å kaste opp uten å være ordentlig syk og hjemme fra jobb. Lillebror på straks tre har i det siste lurt på om vi kan kjøpe en baby snart [emoji23] Vi venter nok til vi er klare til å fortelle det til "alle", og så kan ungene få være de som forteller det til besteforeldre og tanter og onkler. Sannsynligvis etter uke 12 altså.
 
Back
Topp