Fortalt sjefen? Hvordan?

Catbar

Betatt av forumet
Hvordan fortalte du din sjef det? Gruer meg skikkelig til å fortelle det! Skal på første kontroll på mandag og tenkte å si det etter det m alt går bra.
 
Har ikke sagt noe enda.., Kvir meg skikkelig og vet ikke hvordan jeg skal si det :p
 
derbroder jeg beboer er det bare damer. Mange vet det allerede nå, men føler jeg må ta sjefen til siden fortelle det selv. Men det er så nervepirrende, er så redd forreaksjonen, har jo bare jobber der 8 mnd
 
På min jobb er vi ikke så mange og 75% menn..føler på en måte at jeg svikter kollegaene mine litt siden jeg blir så lenge borte :/ bør vel si noe snart så de får lang forberedelsetid :p
 
Skjønner om folk er nervøse for å fortelle det til sjefen. Eg kvir meg enormt fordi eg skal på jobbintervju på onsdag og eg veit ikkje om eg skal fortelle det da eller vente til eg har jobba der litt....? Det begynner snart å synes på magen og eg har mine symptomer så er vanskelig om eg skulle gått å skjult dette på jobb...
 
Jeg fortalte det til sjefen i går. Jeg hadde medarbeidersamtale, og sa det bare rett ut som det var. Type "jeg har gruet meg litt til å fortelle dette, siden jeg vet det ikke er lett når noen blir borte fra jobb en periode...." Osv. Jeg var nesten uvel og hadde klump i halsen da jeg sa det, for jeg er også nokså ny i jobben, ble ansatt for et år siden, og startet i august. Det var en veldig lettelse at sjefen (som er mann) faktisk lyste opp i et smil og sa "gratulerer, det var jo veldig gode nyheter!" Det var godt å få sagt det, og godt med en slik reaksjon. Håper dere andre også blir møtt på en god måte! Det vil jo uansett gjøre hverdagen lettere, å slippe å late som en ikke er trøtt, kvalm, o.l. Og uansett hvilken reaksjon man får, er det viktig å holde fokus på hvilken lykke det faktisk er som har hendt deg! Jobben er tross alt en jobb, livet ditt og familien din er viktigere! Lykke til!
 
På jobb er vi et team bestående av fem gutter og meg. Det er en tung jobb, og jeg har vært mye hos legen og litt sykemeldt, så da sjefen spurte om hva somm var galt og om hvordan jeg så for meg at ting kom til å bli fremover, følte jeg at jeg måtte fortelle det. Var dessuten passert uke 12. Så jeg sto med bøyd nakke med øynene i gulvet og hørte meg selv mumle "Øhhhhhhh, altså, jeg er på tjukka...øøøøhhh, unskyld?" :p
 
Vil prøve og holde det sjult lengst mulig eg. Treng ikkje sei det før 3 mnd ;)! Trur ikkje min sjef blir glad :(
 
Tror ikke man trenger å fortelle det før 3 måneder før permisjonen starter. Få klarer vel å skjule det så lenge, og er vel greit å forberede sjefene på å finne vikar:) Jeg har ikke fortalt det enda.. 12 uker idag:D
 
Jeg fortalte det med en gang jeg fikk positiv test:) "Vi skal ha baby, du skal bli pappa..." :D
 
Jeg måtte fortelle tidlig, fordi vi hadde utbrudd av den 5. barnesykdommen på jobb. Ble bare møtt med smil (og litt bekymring). Synes ikke det var vanskelig og grua meg heller ikke. Det enkleste er bare å være ærlig og si det som det er. Det er ikke noe noen får gjort uansett!
 
Jeg tenker man burde si det så tidlig som mulig, da de blir surere jo lenger man venter. Jeg har planer om å si det I morgen, får se om jeg tør :smiley-ashamed004
 
Jeg sa rett ut at jeg var gravid :) Sjefen ble glad og gratulerte, og ba meg gi beskjed dersom jeg hadde behov for tilrettelegging etterhvert :)
 
Jeg skal snart ha emdarbeidersamtale, tenkte fortelle det da. Gruer meg skikkelig. Er to som er gravide som skal føde i sept og august. Og ei til som jeg tror får termin i januar. :p

men sånn er det, vi er bare unge damer omtrent på jobb, så de må jo regne med det. Folk har spøkt litt med at jeg snart burde ha en til, så gleeeder emg til det er ute. :)

Masse lykke til til dere som ikke ahr fortalt sjefen det enda :)
 
jeg fortalte sjefen det ganske tidlig pga kabalen for neste skoleår.. falt vel ikke direkte i god jord, men er jo bare sånn det er.. burde jo ikke komme direkte sjokkerende heller med en (snart) treåring i hus fra før.. laughing7 men sist gikk jeg ut i permisjon da sommerferien begynte, og det var mange som kom tilbake etter permisjon som dekka de som gikk ut.. litt vanskeligere midt i skoleåret når de må begynne å lyse ut vikariat for meg istedenfor.. :)
 
Sjefen min var nok litt forberedt på at det snart ville komme, hun vet at vi har vært gjennom to spontanaborter i slutten av fjoråret, så her var det bare positive reaksjoner :)
 
Har ikke fortalt det enda, men tenkte å gjøre det snart.
Tenkte å si at <<Fra ca slutten av november må dere ordne til lunsj bordet deres selv hver dag for jeg tenkte å ta noen mnd med permisjon>> Da fatter nok hun jeg jobber med hva jeg snakker om så får vi se hvordan de reagerer.
Som noen andre her også har nevnt, når man er samboer eller gift og har en hjemme som har rundet 2-3 år bør det vell ikke komme som ett sjokk når de har kvinner i fruktbar aldrer jobbende hos seg ;)
 
Skjønner om folk er nervøse for å fortelle det til sjefen. Eg kvir meg enormt fordi eg skal på jobbintervju på onsdag og eg veit ikkje om eg skal fortelle det da eller vente til eg har jobba der litt....? Det begynner snart å synes på magen og eg har mine symptomer så er vanskelig om eg skulle gått å skjult dette på jobb...

Jeg og lurte på akkurat det da jeg var på jobbintervju i begynnelsen av mai. (På en sommerjobb som jeg har hatt før) Men da HR-dama spurte om det var noe nytt med helsa mi så følte jeg at det var passende å si det. De ble begge glade og gratulerte meg og jeg fikk jobben :D Så er glad for det
 
Da er d endelig overstått :) sa jeg kanskje måtte ut i perm omsluttet av året.gikk veldig bra. Jeg kvidde meg mest til å si det, ikke til reaksjonen..visste d ikke ble sure miner uansett.godt å få det overstått :)
 
Back
Topp