Fortalt det?

Du kan jo fylle alkoholfri vin over på tomme vinflasker som har vært m/alkohol så tror de du drikker :D
Ja, det er veldig lurt, mn ikke så lett på restaurant kanskje...! Mn nå har jeg bestemt meg for å si det til dem da, så får det gå som det går! Gruer meg litt da, tror de kommer til å bli veldig overrasket!! :D

Du kan jo fylle alkoholfri vin over på tomme vinflasker som har vært m/alkohol så tror de du drikker :D
Ja, det er veldig lurt, mn ikke så lett på restaurant kanskje...! Mn nå har jeg bestemt meg for å si det til dem da, så får det gå som det går! Gruer meg litt da, tror de kommer til å bli veldig overrasket!! :D

Ja, har fortalt det til mine foreldre og søstra mi :-) Resten får vente til de skjønner det selv. Som tredjegangs, regner jeg med at noen gjetter det før uke 12.....

Sagt det til kjæresten, min mor, min søster og mine to bestevenninner. Hun ene bestevenninnen min skal også ha baby noen uker før meg :-)

Jeg har foralt aller nærmeste familie og en venninne. Jeg har bare lyst til å skrike det høyt, hehe. Men nå skal jeg prøve å holde meg til det har gått 12 uker hvertfall. Det jeg stresser litt med er: når fortelle jobben? Jeg jobber i barnehage, og jeg vet at når man er gravid får man en ekstra person på jobb, men når skal man fortelle?

Er det noen andre her som jobber turnus med nattevakter? Fortsetter dere med nattevakter nå som dere er gravide?

Jeg jobber fast nattevakt, 5 dager på og 5 dager av. En kollega av meg som er gravid fikk beskjed av lege og jordmor om at hun måtte bytte til dag, men sist jeg var gravid sjekket jeg med 2 forskjellige fastleger + mamma (som er jordmor) og fikk beskjed om at det går helt fint så lenge man får til å sove på dagen og ikke føler det blir for tungt.
Fikk også mamma til å sjekke med overlege på gynekologisk som skulle ha mye erfaring, og hun sa at var bare tull at man ikke kan jobbe natt når gravid, det kan man gjøre så lenge kroppen klarer det.

Jeg har foralt aller nærmeste familie og en venninne. Jeg har bare lyst til å skrike det høyt, hehe. Men nå skal jeg prøve å holde meg til det har gått 12 uker hvertfall. Det jeg stresser litt med er: når fortelle jobben? Jeg jobber i barnehage, og jeg vet at når man er gravid får man en ekstra person på jobb, men når skal man fortelle?
I høst fortalte jeg det til sjefen og nærmeste kolleger ganske tidlig, kanskje uke 6. Det syntes jeg var veldig greit. Fikk forståelse for at jeg var ekstremt sliten, og da jeg mistet var det godt at de nærmeste på jobb visste det fra før. Så kjenn på hva som føles rett for deg!:)

Jeg har bare fortalt det til en venninne :) Tenker vi skal holde det hemmelig for resten frem til uke 11-12 :)

Har fortalt det til en del, men ikke alle :) Alle visste jeg var gravid sist, men mista jo i uke 12 i ma. Naturlig at alle visste vi prøvde på ny nå så blir vi så gira at vi ikke klarer å holde det for oss selv ;) Men redselen for å miste igjen tar oss jo da...

Jeg har fortalt det til foreldrene mine og en søster. Det var rett etter testen, trengte litt støtte når dette var litt uplanlagt men veldig hyggelig overraskelse. Venter med å si det til de på jobb og venner og resten av familien til etter uke 12.

Vi har tenkt å vente til etter uke 12, men spørs hvordan jeg skal klare å holde det slik da vi skal i et ganske stort familiefest om et par uker der det sikkert vil bli reaksjoner fra søsken om hvorfor jeg ikke drikker. Har ikke klart å finne løsningen der helt enda :p

Jeg jobber fast nattevakt, 5 dager på og 5 dager av. En kollega av meg som er gravid fikk beskjed av lege og jordmor om at hun måtte bytte til dag, men sist jeg var gravid sjekket jeg med 2 forskjellige fastleger + mamma (som er jordmor) og fikk beskjed om at det går helt fint så lenge man får til å sove på dagen og ikke føler det blir for tungt.
Fikk også mamma til å sjekke med overlege på gynekologisk som skulle ha mye erfaring, og hun sa at var bare tull at man ikke kan jobbe natt når gravid, det kan man gjøre så lenge kroppen klarer det.
Ja jeg tror ikke det er skadelig å gå nattevakter i seg selv, men jeg går tre-delt turnus så jeg veksler på både dagvakter, kveldsvakter og nattevakter og DET er ikke så lett når man er trøtt og kvalm fra før. Når man går sånn så har man rett på å få omgjort nettene til dag/kveldsvakter så jeg tror jeg skal gjøre det. Sleit så enormt forrige helg når jeg hadde netter både med å holde meg våken på vakten og å sove godt etterpå, begge deler var umulig. Var trøtt i mange dager etterpå!

Vel, vi skulle jo vente til det har gått 12 uker. Fant ut at å holde det hemmelig i familieselskap kan bli vanskelig så vi har begynt å fortelle det til nærmeste familie allerede i dag :nailbiting: Men venner og familie lenger ut i slekta må nok vente til det er helt sikkert at det går bra. Er fremdeles veldig bekymra for SA men foreldre vet jo at dette er en risiko så kan kanskje være greit å ha den støtten hvis det skjer.

Har bare fortalt det til mamma. Vi har egentlig bestemt oss for å ikke fortelle før uke 12. Men vi skal flytte i midten av april, så da kommer vi til å fortelle det til de som skal hjelpe oss med å flytte, ettersom jeg ikke vil bære så mye tungt. Da er jeg ca. 10 uker.

Ja jeg tror ikke det er skadelig å gå nattevakter i seg selv, men jeg går tre-delt turnus så jeg veksler på både dagvakter, kveldsvakter og nattevakter og DET er ikke så lett når man er trøtt og kvalm fra før. Når man går sånn så har man rett på å få omgjort nettene til dag/kveldsvakter så jeg tror jeg skal gjøre det. Sleit så enormt forrige helg når jeg hadde netter både med å holde meg våken på vakten og å sove godt etterpå, begge deler var umulig. Var trøtt i mange dager etterpå!

Da er det nok mye hardere ja, når man må bytte om så mye! Har faktisk tenkt mye på det, at jeg ville syntes det var mye tøffere med jobb i graviditeten om jeg hadde vanlig stilling med tre-delt turnus, i forhold til nå hvor jeg bare jobber natt og har like mye fri som jeg jobber.

Jeg har fortalt en venninne som er gravid og ei felles kjent av meg og mannen er her inne og ser det kanskje :)

kun mamma, mannen og ei god venninne. hatt en MA og en SA i fjord, så vil prøve å vente til etter ordinær UL (hvis ikke det synes alt for mye før den tid:P) eller bestille tidlig ul i uke 12 for å sjekke at alt er bra også fortelle etter det:))

Back
Topp