Forstoppet

Lill1985

Forelsket i forumet
Kan noen hjelpe meg vet ikke hva jeg skal gjøre har så vondt i magen å harbikke vært på toalettet på 4 dager. Jeg har prøvd biola, yoghurt, går turer og spiser varriert. Dufalac skal man ikke bruke som gravid. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har du prøvd flytende levolac eller hva det heter? Det er noe eldre får på sykehjem o.l for å regulere magen bedre. Det smaker søtt og forderdelig, men tror det kan hjelpe litt.

Jeg vurderer det selv, da jeg sliter med litt samme problem. Det går mange dger mellom hver gang;/

Lactulose er sånn flytende gugge du kan ta når du er gravid. Jeg levde på det de første 10 ukene pga forstoppelse.

Kan noen hjelpe meg vet ikke hva jeg skal gjøre har så vondt i magen å harbikke vært på toalettet på 4 dager. Jeg har prøvd biola, yoghurt, går turer og spiser varriert. Dufalac skal man ikke bruke som gravid. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Duphalac kan du bruke når du er gravid :)

Spis mat med masse fiber (brød og grove kornsorter), grønnsaker, drikk masse vann og vær i aktivitet (minimum 30min pr dag) = hjelper på fordøyelsen ;)

Obs!
Bananer inneholder mye stivelse og kan forverre problemet.
Druer, kiwi, svisker, aprikos og blåbær har lakserende effekt.

Har samme problemet :( Har kjøpt inn svisker, sviskeyoghurt, kiwi, linfrø og prøver å drikke mer vann. I går trente jeg kondisjon i en time og har i dag fått til litt på toalettet men føler meg ikke ordentlig tømt enda. Skal prøve å spise en kiwi og en sviskeyoghurt med linfrø i til frokost nå før jeg drar og trener igjen og se om det funker.

For meg funker det å drikke rikelig med vann før, under og etter hvert måltid. Ei spiseskje med linfrø i frokostblandingen/yoghurten hjelper også. :)

samme her. 5 dager mellom hver gang og det er vondt. brukte lactulose men da fikk jeg totalt motsatt så sluttet og nå er det forstoppet igjen

Jeg hadde diare i går!!!! For en lykke!!! Føles helt surrealistisk å innrømme det, men etter 6 uker med forstoppelse, så blir diare og opplevelsen av å få tømt seg helt, magisk :-P hahaha jeg går på do 1, max2 ganger i uka nå.. Så det å få føle meg ferdig og ikke så oppblåst. Er herlig :-)

Kiwi :-)

Pass på å drikke masse vann :)
Ellers ser jeg du har fått mange gode tips :)

Takk for at denne tråden finnes jenter! I dag er det min tur til å være forstoppet. Ligger å vrir meg av mage-vondt. I morgen blir det kiwi og druer og mange liter vann!!

Back
Topp