Forstoppelse

Ida82

Forumet er livet
Noen som har hatt det i begynnelsen av svangerskapet? Jeg har det nå, og det er helt jævlig noen ganger... Tips til å få det bedre? Har prøvd svisker, gå turer, yoghurt og drikker mye vann.
 
ja det kom tidlig å har det enda, men var værst i begynnelsen.
legen sier til meg hver gang... drikk mye og beveg deg mer....
fiber...
ja ikke no greit iallefall.
 
 
 
Nei jeg trodde det var noe galt, spesielt den ene natta, men når jeg testet meg igjen dagen etter var testen enda sterkere[:)] Heldigvis. Er så ubehagelig. Skikkelig sånn krampe tak føles det som. Men er jo heldigvis ikke hele tiden. Og så tror jeg at salami på skiva og har en del med det å gjøre, for idag droppet jeg det, ble så kvalm, og idag har det ikke vært så ille. Skal ut å kjøpe maltekstrakt i morra tror jeg. Fikk et råd om at det kunne hjelpe.
 
Go morgen!
 
Jeg sliter med det. Jeg drikker "Laktulose"- får kjøpt på apoteket. Funker bra på meg hvertfall. legen sa at det kunne jeg trygt bruke:)
 
Håper det blir bedre, helt grusomt å ha forstoppelse hvertfall
 
klem
 
Å tusen takk for tips altså Begynner å bli rimelig desperat nå!!!! Så det skal jeg prøve[;)] Til nå har jeg tatt litt maltekstrakt, gått turer og drukket mye vann.. Ikke hjulpet noe særlig, men kan jo være det som har gjort at jeg har fått gått litt på do...[:D]
 
Håper du og blir bedre snart[;)]
 
Klem
 
ORIGINAL: Lasog

Jeg òg var plaget med det i begynnelsen, så gikk det litt over og nå er det kommet igjen. Ikke akkurat forstoppelse, men treg og hard mage... Jeg spiste masse grønnsaker, yogurt, grovbrød og drakk(og drikker forsåvidt) mye vann. Hvis ikke noe hjelper så kan du vel prøve laktulose som det vart sagt over her. Men at du blir litt tregere i magen er normalt. Mange som sier det. Men lurer på om du skal være litt forsiktig med salamien. Det sies jo at gravid ikke skal spise spekemat og jeg tror salami går under det.. Men er ikke helt sikker da.

 
Hei[;)]
 
Jeg har nå vært å kjøpt laktulose og heve i meg en slurk[;)] Salami har jeg kuttet for lengst!! Blir kvalm av tanken!![:'(] Når jeg sluttet å spise salami så sluttet den kjempe krampen jeg har hatt å komme. Nå er jeg bare treg i avføring og oppblåst. Men tror maltekstrakten har hjulpet, eller så har laktulosen virket fortere enn den skal[:D] Håper du slipper å ha hard mage så altfor lenge, for det er jo så forferdelig ubehagelig... Fant også ut at å bevege seg  hjelper faktisk[;)]
 
Eneste jeg veit om er svisker som skal gjøre susen.
 
Da har jeg prøvd laktulosen og den er virkelig å anbefale for trege mager. Men nå har jeg jo også lagt litt om på kosten og går tur hver dag, så kan jo være alt til sammen som hjelper[:)]
 
No har du forsåvidt fått hjelp, men tenkte eg kunne sende inn mitt tips likevel: linfrø blanda med Cultura. Eit par spiseskeier linfrø i eit melkeglas, og så heller du cultura over og drikk. Friskt og godt (spesielt dei med pære og bringebærsmak), og for min del gjorde det underverker for magen. Sunt er det også. :)
 
hehe ja jeg har fått litt kontroll på systemet nå ja[:D] Men tar imot rådet ditt også. Hørtes godt ut, så må nok prøves ut[;)]
 
Back
Topp