Forslag til "kvalmemat"?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Har allerede begynt å kjenne at jeg vil spise hele tiden for å ikke bli kvalm, så jeg tenker jeg må finne noen alternativer som ikke er så usunne. Har jo en moderat lavkarbo hverdag, mens den typiske kvalmematen som tørre/salte kjeks og slik er jo veldig høykarbo, og spekemat kan jeg jo ikke spise lengre.

Hva spiste dere for å holde kvalmen i sjakk? Noen alternativer til mat som er fin å småspise av og som ikke er for usunn?

Spiste mye frukt jeg da jeg gikk kvalm og følte det hjalp noe ihvertfall. Og for en som ikke tåler så mye frukt var det en utfordring. Gikk i banan, druer og vannmelon :-)

Iskaldt Vann med sitron <3

Ikke akkurat mat, men det hjalp. Epler hjalp også.

Brødskive med pianøttsmør hjalp meg masse.. isvann, sitron, nektariner, epler , appelsinjuice, farris (farris blandet med eplejuice)

Jeg drakk mye iskaldt vann med sitron og ingefær. Spydde til uke 38, men det hjalp hvertfall på den konstante småkvalmen

Nå skal ikke jeg komme med noen fasit på hva du bør og ikke bør gjøre, men en tanke slo meg da jeg leste innlegget ditt...
Lavkarbo og graviditet, er det noe du har spurt legen om er lurt? Vet mange er på denne dietten med god effekt, men jobber selv med leger og de sier barn trenger karbohydrater for en sunn vekst, f.eks anbefales grovbrød. Dette er jo barn som allerede er født og har sitt eget matinntak, men dog... er det sunt for fosteret å ikke få i seg karbohydrater? Jeg har ikke fasiten, jeg spør fordi jeg lurer. ..

Nå skal ikke jeg komme med noen fasit på hva du bør og ikke bør gjøre, men en tanke slo meg da jeg leste innlegget ditt...
Lavkarbo og graviditet, er det noe du har spurt legen om er lurt? Vet mange er på denne dietten med god effekt, men jobber selv med leger og de sier barn trenger karbohydrater for en sunn vekst, f.eks anbefales grovbrød. Dette er jo barn som allerede er født og har sitt eget matinntak, men dog... er det sunt for fosteret å ikke få i seg karbohydrater? Jeg har ikke fasiten, jeg spør fordi jeg lurer. ..

Alt jeg har lest om moderat lavkarbo tilsier at det er helt ok i forhold til graviditet, og mange gravide får det anbefalt for å regulere blodsukkeret og unødvendig vektoppgang. Det er ikke sånn lavkarbo at jeg drukner meg i egg og fett og skyr karbohydrater som pesten, men mer at jeg holder meg unna sukker, hvitt mel og pasta osv. Mer grovkarbo, liksom. :) spiser knekkebrød, masse grønnsaker, havregryn og en og annen potet. Er ikke manisk på noe, men hverdagen er ikke så høykarbo som mange tror normalen må være. skal snakke med lege/jordmor når den tid kommer ja, men føler meg trygg på at kosten min er helt fin. :)

Har allerede begynt å kjenne at jeg vil spise hele tiden for å ikke bli kvalm, så jeg tenker jeg må finne noen alternativer som ikke er så usunne. Har jo en moderat lavkarbo hverdag, mens den typiske kvalmematen som tørre/salte kjeks og slik er jo veldig høykarbo, og spekemat kan jeg jo ikke spise lengre.

Hva spiste dere for å holde kvalmen i sjakk? Noen alternativer til mat som er fin å småspise av og som ikke er for usunn?

Er du gravid?! :o

Jeg spiste mye frukt, spesielt epler og bananer. Knekkebrød gikk også greit. Utrolig kjedelig periode..

Frukt og ingefærvann ,)

Back
Topp