BreeVanDeKamp
Gift med forumet
Hva mener dere om forskjellsbehandling av barnebarn/oldebarn o.l? Har noen opplevd det med sine barn? eller seg selv..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *cRispO**fikk oppleve det skikkelig idag ja[&o] fy søren det var et slag i tryne MILDT sagt.. fatter ikke at folk kan forskjellsbehandle barnebarna sine. eller ungene sine,, synes det er så sårt å se på..
Mener det er forkastelig[:'(] Skamme seg, de som gjør det, stakkars barn[:o] Ja, har opplevd det med mine...[&o]
ORIGINAL: blessa
Det er forkastelig! Min oldemor var og er flink til å forskjellsbehandle! Jeg synes det er kjempeflaut. Jeg er gullungen hennes og får alltid noe ekstra sammen med julegaven f.eks. uten at noen andre får vite det. Jeg var alltid den som fikk velge farge o.l. først på ting hun skulle gi bort osv osv!
Jeg synes det er utrolig ekkelt, siden hun ikke vil at andre skal få vite noe. Men de vet det. Og jeg står der midt i mellom og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Det blir feil å la være å si det, og det blir feil å si det også. Sier jeg at jeg fikk en ekstra ting med julegaven, føler jeg meg rotten. Men sier jeg det ikke er det også ekkelt, siden alle egentlig vet det likevel....
ORIGINAL: *cRispO**
Mener det er forkastelig[:'(] Skamme seg, de som gjør det, stakkars barn[:o] Ja, har opplevd det med mine...[&o]
ORIGINAL: giggsyWTF???[:o] ja det kalles vel forskjellsbehandling på det værste tror jeg!! stakkar lillegutten di.. bra han er så liten at han på en måte ikke skjønner noe enda[&o]
Her bryr ikke svigermor seg om lillebror i HELE tatt. Hun spør aldri etter ham, bare etter storebror. Er vi innom hos dem er det akkurat som om hun er overrasket over at lillebror er med, "åja, der er NN ogå jo" kan hun finne på å si et par minutter etter vi har kommet inn. Da har all oppmerksomhet gått til storebror så lenge. Er hun innom her, noe som ikke skjer så ofte at det gjør noe, så hilser hun ikke på lillebror i det hele tatt, eller sier hadet til ham når hun går igjen. Sambo må si til henne at hun må snakke med lillebror også. [8|] Hun var ikke særlig begeistra da hun fikk høre vi skulle ha nr to, så jeg så det komme. De har bare ett barn selv, han er adoptert, så jeg aner en sånn "vi klarte oss med én og det burde dere også, så da vil jeg ikke bry meg noe med minstemann". Svigermor er veldig spesiell så det er ikke usannsynlig. Svigers er generelt sånn at alt er stort sett unødvendig, så det var nok unødvendig for oss å få to unger. Hun går rundt og kaller storebror for "gullklumpen sin" mens lillebror altså aldri blir nevnt.
Nå er lillebror bare 7 mndr. enda så han får jo ikke med seg dette her, men om svigers skulle leve noen år til så må det blir forandring. Ellers får hun holde seg borte fra begge. [:'(] De er snart 80 begge to så ikke godt å vite hvor lenge de blir værende. [X(]