Forskjellig lengde på app (uketall)

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Hvorfor viser appen på babyverden en dag feil i forhold til hva legene regner? Trodde den var innstilt på det samme som legene regner?? :)

Eg har brukt gravid&baby, den kjem fram til samme som lege/jordmor :) Men kvifor det er sånn veit eg ikkje, har lurt på det sjølv :hilarious:

Sånn er det her å, babyverden mener jeg er 21+0 i dag. Legen mener 20+4, men termin samme dag. Skjønner ikke'no :P

Hvorfor viser appen på babyverden en dag feil i forhold til hva legene regner? Trodde den var innstilt på det samme som legene regner?? :)
Ja det er rart det der. Men så lenge uker og dag en er i avangerskapet er likt, betyr det ingen ting hvilke dato som står der som termin. Babyen kommer når den kommer, og overtid blir uansett regnet fra ul termin.

Sånn er det her å, babyverden mener jeg er 21+0 i dag. Legen mener 20+4, men termin samme dag. Skjønner ikke'no :P
Det er jo veldig rart. Sikker på at den regner med rett sykluslengde?

Ja det er rart det der. Men så lenge uker og dag en er i avangerskapet er likt, betyr det ingen ting hvilke dato som står der som termin. Babyen kommer når den kommer, og overtid blir uansett regnet fra ul termin.

Nja at tingene stemmer er for meg halve poenget med en slik app ;) Nå har jeg ivf så termin er termin hos meg ;)

Bruker og en annen app som kommer med samme termin men riktig dag i forhold til hva legene sier :)

Hmm... Her fikk jeg bare en dag forskjell selv når jeg endret på sykluslengder!? :P

Ikke engang legene her i landet regner med samme lengde på svangerskapet! Noen bruker 40+2, imens andre bruker 40+3, avhengig av hvilket "hjul" som er gjeldende i deres område. USA opererer med 40+0. Så at appene er forvirret kan jeg godt forstå. Selv går jeg bare etter uke + dag som er målt på ul. Baby kommer når ho er klar ho :-)

Du kan endre lengden på graviditeten under innstillinger i Gravid&Baby appen :) Enig at de er veldig forvirrende! Leste en artikkel her om dagen der det stod at Helsedirektoratet gikk ut med nye anbefalinger på lengden og at det skulle være likt over hele landet. Fremover sjal vist Esnurra brukes. Prøvde å finne artikkel, men fant den ikke :(

Her sier bv appen det samme som sykehuset, og det gjorde den sost gang også.
Men jm derimot mener jeg er 1 dag kortere og legen 1 dag lenger :p alle med samme termindato. Hvordan jm kom frem til det skjønner jeg ikke, for det vil si jeg går gravid i 40+4 :p

Sykehuset og bv appen (android) går ihvertfall etrer 40+3

Last edited:
Ikke engang legene her i landet regner med samme lengde på svangerskapet! Noen bruker 40+2, imens andre bruker 40+3, avhengig av hvilket "hjul" som er gjeldende i deres område. USA opererer med 40+0. Så at appene er forvirret kan jeg godt forstå. Selv går jeg bare etter uke + dag som er målt på ul. Baby kommer når ho er klar ho :-)
Legen min må regne 40+0, for da stemmer det. 40+0 er den 13 desember og det er det som er termin. Jeg skal ha ks i uke 37, så han kommet nok litt før han tenker selv :)

Du kan endre lengden på graviditeten under innstillinger i Gravid&Baby appen :) Enig at de er veldig forvirrende! Leste en artikkel her om dagen der det stod at Helsedirektoratet gikk ut med nye anbefalinger på lengden og at det skulle være likt over hele landet. Fremover sjal vist Esnurra brukes. Prøvde å finne artikkel, men fant den ikke :(

Hvor finner jeg de innstillingene?? Fant dem ikke på appen :)

Hvor finner jeg de innstillingene?? Fant dem ikke på appen :)
Ser nå at jeg har satt feil termin i BV appen for å få riktig telling. Men jeg anbefaler Gravid&Baby. Der får du opp hvor mange prosent du er på vei og ukestekstene er veldig søte. Ovia Prenancy er også utrolig søt!

Når jeg var på oul fikk jeg vite at jeg har termin 10.12 og var 18+0 når jeg var inn. Dvs 40+3 regner de til meg. Måtte endre fra 40+2 på gravid & baby appen :)

Her også sier BV appen samme som sykehuset :)

Back
Topp